عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت در مازندران:

ماجرای مسمومیت دانش آموزان مازندران

بدحالی برخی دانش‌آموزان در حالی با خبر‌های ساختگی به مازندران رسید که به گفته پزشکان هیچگونه علائم مسمومیت در دانش آموزان مشاهده نشد

به گزارش حرف آنلاین ؛ سینا قربانی عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: ماجرای بدحالی دانش‌ آموزان مازندران ابتدا در بامداد ۱۴ اسفند توسط یکی از اکانت‌های توییتری با خبر جعلی مسمومیت در مدارس شهر بابلسر آغاز شد.

او افزود: بررسی‌ها نشان داد که مدرسه عنوان شده در آن توییت جعلی، اصلا درگیر مسمومیت نبود و خبر اعزام اورژانس ۱۱۵ برای انتقال دانش آموزان بدحال به مراکز درمانی به آن مدرسه نیز حقیقت نداشت.

این عضو شورای اطلاع‌رسانی مازندران ادامه داد: ۱۰ساعت پس از توییت جعلی اولیه، برخی اکانت‌های توییتری شروع به اعلام اسامی چند مدرسه دیگر در شهر‌های دیگر مازندران کردند که حتی یک مورد گزارش بدحالی نه از سوی نهاد‌های رسمی و نه از سوی دانش آموزان یا والدین این مدارس اعلام نشده بود.

قربانی تصریح کرد : در ادامه این ماجرا یکی از خبرنگاران سعودی‌اینترنشنال مجددا وارد میدان دروغ پراکنی شد و با استفاده از تاکتیک پنهان‌سازی منبع به نقل از یک منبع آگاه مدعی مسموم شدن دانش‌آموزان در مرکز استان شد.

وی اعلام کرد : ۳ساعت پس از انتشار این خبر جعلی توسط خبرنگارسعودی اینترنشنال، از مدرسه زینبیه قرق ساری گزارش بدحالی ۸ دانش‌آموز به اورژانس ۱۱۵ اعلام می‌شود و عوامل اورژانس این دانش آموزان را به بیمارستان امام خمینی منتقل می‌کنند، اما در معاینات تخصصی و آزمایش‌های پاتولوژی و سم شناسی هیچگونه علایمی مبنی بر مسمومیت در آن‌ها دیده نمی‌شود و همه آن‌ها یک ساعت بعد با حال مساعد از بیمارستان مرخص می‌شوند.

سینا قربانی با اشاره بر اینکه سرویس‌های عملیات روانی با اخبار جعلی و ضریب دادن به همان خبر‌های جعلی، قصد ایجاد ترس در افکارعمومی دارند، اظهار کرد : رسانه‌های ضدایرانی ۲۴ ساعته در حال تولید و انتشار محتوا‌هایی با هدف هراس افکنی در بین خانواده‌ها و دانش‌آموزان هستند.