جشنواره کاتی ، استعدادیابی فرهنگی و هنری مازندرانی‌ها + فیلم

حرف آنلاین : مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران، از برگزاری جشنواره کاتی برای استعدادیابی فرهنگی و هنری مازندرانی های سراسر کشور خبر داد.

به گزارش حرف آنلاین: حسین جوادی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری جشنواره کاتی اظهار داشت: در جشنواره کاتی از آثار دریافتی از طریق سایت جشنواره، چند اثر انتخاب می‌شود و در ساری پس از تجمیع آثار شهرستانی، حدود ۴۰۰ اثر برتر استان مازندران به نمایش و تحت داوری قرار خواهد گرفت.
جوادی افزود: جشنواره کاتی در طی ۵ الی ۶ ماه برگزار می‌شود که در طی این مدت استان وارد یک فضای رقابتی هنری سالم خواهد شد. در همه رشته های فرهنگی هنری پذیرش آثار انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: اگر پایان برگزاری جشنواره کاتی در نهایت به آثار برتری هم برسیم در جشنواره ملی باز نشر خواهیم داد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران، یادآور شد: برای هم استانی‌های خود ظرفیتی ایجاد خواهیم کرد که در این ظرفیت، بتوانند آثار خود را به نمایش درآورند.
این مسئول عنوان کرد: اگر از هر شهری دو الی سه هزار مورد محتوا تولید می‌شد، فضای مجازی مازندران فقط مختص محتواهای تولیدات مازندرانی می‌شد.

اقدامات چندماه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران

حسین جوادی در خصوص اقدامات چندماه اخیر نیز گفت: امسال موفق شدیم روز مازندران را در تقویم رسمی ثبت کنیم و برای همین هفته مازندران را باید متفاوت‌تر اجرا می کنیم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، تصریح کرد: در ۲۲ شهرستان استان مازندران، شورای فرهنگ و هنر و رسانه شکل گرفته است که در این حوزه بهترین‌های شهرستان در حوزه‌های نقاشی، نگارگری، خوشنویسی، ادبیات و رسانه را انتخاب کرده و این شورا در آنجا تشکیل شد.

افتتاح تالار مرکزی ساری

جوادی یادآور شد: تالار مرکزی ساری نیز افتتاح آن انجام گرفت و در خصوص زمان آغاز به کار آن از آنجایی که برخی ساختارهای جانبی آن همچنان اجرایی نشده چراکه باید تشریفات آن انجام شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، گفت: در ۱۶ شهرستان برای نخستین مرحله برنامه‌های مدونی شکل گرفت.
این مسئول افزود: جشنواره فرهنگ و بومی موسیقی با حضور هنرمندانی از ۲۹ شهرستان در ۷ رشته برگزار شد.
وی تصریح کرد: پیش همایش آیت‌الله کوهستانی در مشهد نیز برگزار شد که در آبان ماه در بهشهر همایش اصلی اجرا می‌شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران یادآور شد: بسترسازی برای عدالت رفتاری نیز اجرا خواهد شد که در این راستا دیداری با صنایع چوب و کاغذ انجام شد که اتفاقات خوبی برای نشریات و چاپگران رقم خورد.
این مسئول با بیان اینکه پروژه‌های نیمه‌کاره، رها شده و تعطیل در شهرهای مختلف پیگیری شد، اظهار داشت: در شهرستان‌هایی همچون رامسر و چالوس و فریدونکنار پروژه‌ها رها شده است، در چالوس زمینی وجود دارد که حدود ۲۰ سال بدون استفاده مانده بود که در حال ارتباط با شهرداری هستیم تا زمین را در اختیار شهرداری قرار دهیم تا ساختمانی را در اختیار ارشاد قرار دهند که در این حالت ساختمان اداری و نیز خانه هنرمندان چالوس راه‌اندازی خواهد شد.
وی تصریح کرد: در رامسر نیز مجتمعی حدود ۱۸ سال گذشته با بودجه ۹۰۰ میلیون تومان ساخته شد و در حال حاضر به دلیل باران و سایر عوامل طبیعی دیگر قابل استفاده نیست و فقط باید تخریب شود زیرا استحکام لازم را ندارد.