جشنواره بومی محلی نوجوان مازنی در مازندران برگزار می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری اولین جشنواره بومی محلی نوجوان مازنی در این استان خبر داد.

به گزارش حرف آنلاین ؛ حسین جوادی عصر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در شهرستان محمودآباد با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف است به دو جهت به مازندرانی‌ها و همچنین به فرهنگ آن‌ها توجه کند، گفت: باید ۷۰ درصد اقدامات فرهنگ و ارشاد مازندران در راستای نهادینه کردن و ترویج فرهنگ مازندرانی باشد.

وی با اشاره به اینکه باور ما این است باید به فرهنگ بومی استان توجه شود، افزود: با توجه به فرهنگ دیرینه مازندران متاسفانه آثار هنرمندان این استان مورد توجه قرار نگرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری نخستین جشنواره بومی محلی نوجوان مازنی به میزبانی شهرستان محمودآباد خبرداد و گفت: این جشنواره در ۶ محور شعر، دکلمه خوانی، سرود، نقالی، مجری گری و قصه گویی با مشارکت آموزش و پرورش مازندران برگزار می‌شود.

این مسئول استقبال بی‌نظیر دانش آموزان در این جشنواره را نشانه فرهیختگی و شورو نشاط نوجوانان در اجرای برنامه‌های فرهنگی دانست و ادامه داد: تاکنون ۷۰۰ دانش آموز در این جشنواره مشارکت داشتند.

جوادی با اظهاراینکه با افرادی که قصد آسیب زدن به فرهنگ، اعتقاد و باورهای مازندرانی‌ها را دارند برخورد می‌شود، تصریح کرد: تاکنون از شهرها و روستاهای مازندران آثار متعددی در بخش‌های مختلف به دبیرخانه جشنواره ارسال شد این استقبال نشان می‌دهد نوجوانان ما در مازندران مثل یک سرباز از فرهنگ بومی دفاع می‌کنند.

وی با اعلام اینکه ۲۵ اسفند آخرین مهلت شرکت در این جشنواره است، یادآور شد: هفته اول اردیبشهت ماه ۱۴۰۲، اختتامیه این جشنواره در شهرستان محمودآباد برگزار می‌شود.

جوادی با اشاره به اینه ۳۷ دانش آموز از شهر بلده به صورت ۱۰۰ درصد در این جشنواره شرکت کردند، افزود: باید سرتیترهای یک ستون از روزنامه‌های محلی به صورت مازندرانی باشد اما در ۱۸ روزنامه‌ای که در استان چاپ می‌شود هیچ متنی به صورت زبان مازندرانی نیست.