جبران عقب‌ماندگی‌ها، ماموریت مهم استاندار مازندران

بررسی انتظارات دولت از استانداران؛ گروه سیاسی، حرف مازندران؛ استاندار جدید مازندران در آستانه ورود به ساختمان سفید استانداری مازندران قرار دارد، نقطه قابل توجه در این روزها این است که آیا عملکرد بیست و چهارمین استاندار شمالی‌ترین استان کشور به بهبود وضعیت موجود کمک میکند و او می‌تواند به انتظارات به حق مردم پاسخ […]

بررسی انتظارات دولت از استانداران؛

گروه سیاسی، حرف مازندران؛ استاندار جدید مازندران در آستانه ورود به ساختمان سفید استانداری مازندران قرار دارد، نقطه قابل توجه در این روزها این است که آیا عملکرد بیست و چهارمین استاندار شمالی‌ترین استان کشور به بهبود وضعیت موجود کمک میکند و او می‌تواند به انتظارات به حق مردم پاسخ بدهد؟

در انتخابات ۱۴۰۰ دیدیم که مردم ما تحت فشارهای دولت آقای روحانی در هشت سال اخیر تقریبا ناامید بودند و انگیزه‌شان برای حضور در انتخابات پایمال نشدن خون شهیدان و انتخاب فردی انقلابی و دلسوز بود.

پس از انتخاب آیت الله رئیسی باری دیگر امید در بین مردم جانی دوباره گرفت، حالا با گذشت حدود هشت ماه از آغاز دولت جدید مردم در انتظار تغییرات مثبتی هستند که انتظاراتشان را برآورده کرده و بتوانند آن‌ها را در صحنه عمل مشاهده و لمس کنند.

مردم استان مازندران هم در طی این سال‌ها نشان داده‌اند که چگونه پای این نظام و انقلاب جان می‌دهند، پس مسئول انتخاب شده در این دولت انقلابی باید تحول‌آفرین و مردمی باشد‌، از این لازم است به وظایفی که از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم تا به‌حال در مورد استانداران بیان و تاکید شد اشاره کنیم؛

*تاکیدات مهم رییس جمهور

آیت الله رئیسی رئیس جمهور دولت سیزدهم چندی پیش در جلسه هیات وزیران خطاب به استانداران انتخابی، تاکید کرده بود که استانداران جدید بیش از همه نگاه و توجه‌تان به جوانان و نیروهای انقلابی و کسانی باشد که برای دفاع از انقلاب و ارزش‌ها آماده فداکاری هستند.

وی توجه به نیروهای ارزشی و انقلابی را شرطی مهم برای موفقیت در اداره امور دانسته و اظهار کرده بود که برای انتخاب مدیران و همکاران‌ به هیچ وجه تحت فشار کسی قرار نگیرید، بلکه ملاک شما عدالت‌خواهی، فسادستیزی، توجه به مردم و دغدغه‌مندی افراد برای گره‌گشایی از زندگی مردم باشد.

*لزوم جبران عقب‌ماندگی‌ها

رئیسی همچنین با اشاره به انتظارات مردم و جوانان انقلابی از دولت سیزدهم، عنوان کرد که انتظار مردم این نیست که ما یک دوره مدیریتی صرفا اداری را طی کنیم، بلکه انتظار دارند عقب‌ماندگی‌های گذشته در این دولت جبران شود.

رییس جمهور همچنین برای جبران کاستی‌ها و عقب‌ماندگی‌ها را شرط رای و اعتماد مردم به دولت سیزدهم دانسته و یادآور شده بود که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد مردم، و حتی کسانی که به بنده رای ندادند، برای حل مشکلات امید زیادی به این دولت بسته‌اند. اما یقین بدانید اگر این اعتماد و اقبال مردم با عملکرد گره‌گشای کارگزاران دولت همراه نشود، خیلی زود فضا تغییر خواهد کرد.

*وفای به عهد؛ شرط اساسی کارآمدی دولت

وی ضمن دستور به استانداران برای تهیه هرچه سریع‌تر برش استانی برنامه‌های کلی دولت در استان محل ماموریت، گفته بود که خوب بودن افراد به تنهایی برای سپردن مسئولیت‌ها کافی نیست، هرچند در این دولت قرار نیست افراد ناصالح مسئولیت بگیرند، پس کسانی را برای مسئولیت‌ها انتخاب کنید که با مردم همراه و همدل باشند.

آیت الله رئیسی وفای به عهد را شرط اساسی کارآمدی دولت دانست و تاکید کرد که هرگز وعده‌ای به مردم ندهید که امکانات و ظرفیت‌های موجود برای اجرای آن کافی نیست. دولت سیزدهم باید دولتی «صادق‌الوعد» باشد و اقدامات این دولت باید به گونه‌ای باشد که مردم احساس کنند دولت کارآمد است و وضعیت با گذشته تفاوت کرده است.

  • اعمال بازنگری اختیارات استانداران با رویکرد تمرکززدایی

وحیدی وزیر کشور نیز در جلسه‌ای پس از بررسی گزارش های مطرح شده از سوی استانداران، به معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور دستور داد به منظور افزایش ابتکار عمل استان‌ها، بازنگری اختیارات استانداران با رویکرد تمرکززدایی هرچه بیشتر و با جلب آخرین نقطه نظرات استانداران، به طور ویژه پیگیری و برای ارائه به هیات وزیران جمع‌بندی شود.
 
همچنین وحیدی وزیر کشور نیز طی جلسه‌ای با اشاره به گزارش‌های استانداران در خصوص روند تحقق برنامه دولت در امر مسکن، خواستار پیگیری جدی موضوع از سوی استانداران و معاونت عمرانی وزارت کشور، علاوه بر دستگاه‌های اجرایی مسئول شد.

*اولویت؛ توسعه استان باشد
 
گفتنی است اخیرا اعضای مجمع نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی در دیدار با استاندار جدید مازندران، بر لزوم هم‌افزایی برای توسعه این استان تأکید کردند.

سید محمد حسینی پور استاندار جدید مازندران با تشریح برنامه‌های خود برای توسعه و پیشرفت استان خواستار وحدت رویه و هم‌افزایی تمامی ارکان توسعه بویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این راستا شد.

همچنین اعضای مجمع نمایندگان مازندران در مجلس یازدهم هریک با اشاره به مشکلات و تنگناهای توسعه استان نقطه نطرات خود را در خصوص برون رفت از مشکلات و چالش‌های پیش رو بیان کردند.

مقرر شد با توجه به اهمیت هم افزایی نمایندگان و استاندار مازندران در دست یابی به راهکارهای هدفمند برای حل مشکلات در روند توسعه استان نشست های وحدت و همگرایی آنان استمرار یابد.