توان صادراتی گل و گیاه مازندران افزایش می یابد

نائب رئیس اتحادیه گل و گیاه مازندران از برنامه ریزی برای افزایش صادرات گل و گیاه این استان در طی سال های آتی خبرداد.

نائب رئیس اتحادیه گل و گیاه مازندران از برنامه ریزی برای افزایش صادرات گل و گیاه این استان در طی سال های آتی خبرداد.

به گزارش حرف، الیاس لاریجانی در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از بخش های زنجیره ارزش در مازندران با توجه به ظرفیت این استان در تولید برگ شاخه بریده و گیاهان زینتی است، تصریح کرد: این تولیدات مازندران در سطح کشور به همین سبب بالاترین میزان تولید را دارد.

وی با بیان اینکه میزان صادرات گل و گیاه مازندران به اندازه ده درصد تولیدان استان است، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت این استان و برگزاری نمایشگاه ها و نیز ایجاد انگیزه در میان تولید کنندگان، امیدواریم در سال های آتی میزان صادرات گل و گیاه مازندران بیش از  20درصد رشد خواهد داشت.

لاریجانی با اعلام اینکه  6 هزار بهره بردار در سطح 700 هکتار از اراضی کشاورزی و باغی استان در بخش تولید گل و گیاه مشغول به فعالیت هستند، یادآور شد: میزان تولید گل و گیاه مازندران در سه بخش در مقام اول کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه صادرات گل و گیاه مازندران به کشورهای حاشیه خزر، کشور عراق و حاشیه خلیج فارس صورت می گیرد، یادآور شد: امیدواریم با اقدامات صورت گرفته میزان صادرات گل و گیاه مازندران و کشورهای هدف صادراتی این استان افزایش یابد.