تغییر کاربری و بهبود فضاهای آموزشی هسته مرکزی شهرها

تغییر کاربری، احیا و ارتقای فضاهای آموزشی هسته مرکزی شهرها در شورای آموزش و پرورش استان مصوب شد. معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری مازندران در نخستین شورای آموزش و پرورش سال 97 در خصوص استفاده از بند «ه تبصره 9 قانون بودجه کشور» گفت:فرمانداران بر اساس قانون بودجه، بهبود و ارتقای فضاهای آموزشی هسته مرکزی […]

2

تغییر کاربری، احیا و ارتقای فضاهای آموزشی هسته مرکزی شهرها در شورای آموزش و پرورش استان مصوب شد.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری مازندران در نخستین شورای آموزش و پرورش سال 97 در خصوص استفاده از بند «ه تبصره 9 قانون بودجه کشور» گفت:فرمانداران بر اساس قانون بودجه، بهبود و ارتقای فضاهای آموزشی هسته مرکزی شهرها را در راستای بهینه‌سازی برای نسل جوان و دانش آموزان اجرایی کنند.

احمد حسین زادگان براستفاده از قوانین موجود برای بهبود وضعیت آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت:آموزش و پرورش لیست املاک و پیشنهادات خود را به کمیسون ماده پنج اعلام کند وفرمانداران نیز به عنوان رییس  شورای آموزش پرورش شهرستان ها  با استناد به بندقانون بودجه و با کمک شهرداری ها  فضاهای آموزشی را تعیین تکلیف کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیش از نیمی مردم و دانش آموزان اضافه وزن دارند و اضافه وزن بیماری های عدیده ای را همراه دارد، سند جامع سلامت در استان تدوین شده و همه‌ی دستگاه‌های اجرایی از جمله آموزش و پرورش موظف به اجرای آن هستند.

حسین زادگان افزود:در استان با مدارسی مواجه هستیم که فضای مناسب برای تحرک دانش آموزان ندارند، در شورای ورزش استان مصوب شد که برای ورزش صبحگاهی اینگونه مدارس، اماکن ورزشی که در کنار مدارس هستند در اختیار آموزش و پرورش قرار بگیرند.

معاون سیاسی ، اجتماعی و امنیتی استانداری مازندران با بیان اینکه در ایجاد نشاط علاوه بر برنامه های فرهنگی و هنری نیازمند توسعه ورزش همگانی هستیم، تصریح کرد: اگر نتوانستیم در حوزه آسیب های اجتماعی موفق و خوب عمل کنیم به خاطر این است که از ظرفیت های آموزش و پرورش بخوبی استفاده نشده است.

به گفته وی، آموزش و پرورش مشکلات جدی دارد، در حالی که این نهاد در همه حوزه ها از جمله درمان ، آسیب های اجتماعی ، فرهنگی ، محیط زیست و درمان می تواند نقش اساسی و اثرگذار ایفا کند. اگر قرار است اتفاقی در آموزش و پرورش بیفتد ، بخشی به مدیریت آموزش و پرورش و قسمتی هم به شورای آموزش و پرورش بر می گردد ، چون نمایندگان بسیاری از نهادها و دستگاه‌های اجرائی عضو این شورا هستند که اهمیت و فراگیری فعالیت های این نهاد و لزوم هم افزایی در فعالیت ها را می رساند.

معاون استاندار تاکید کرد : عقب افتادگی و کارهای انجام نشده و کم توجهی به آموزش و پرورش مازندران زیاد و کار برای انجام در این حوزه بسیار است.

وی افزود : حل مشکلات اجتماعی کار یک نهاد مانند سازمان برنامه و بودجه نیست، چون به لحاظ اعتباری یک رقم مشخص داریم و مشکلات آموزش و پرورش با درصدهای اندک بودجه ای حل نمی شود ، بلکه به لحاظ کیفی و شیوه ها نیز نیاز به تغییر دارد که بخشی به ظرفیت خودش بر می گردد.

حسین زادگان با تاکید بر استفاده از ظرفیت های مردمی در حل مشکلات آموزش و پرورش ، گفت : بیش از 500 هزار دانش آموز در استان داریم که با احتساب خانواده ها یک میلیون و 500 نفر می شوند و تمامی جمعیت استان با این نهاد سر و کار دارند و ما باید همه این ظرفیت ها را به آموزش و پرورش بیاوریم.

* دولت ، خیرین و رسانه مثلث توسعه آموزش و پرورش

معاون استاندار مازندران از دولت ، خیرین و رسانه ها به عنوان سه ضلع اثرگذار بر توسعه آموزش و پرورش یاد کرد و گفت : بخشی از رفع کمبودها هم به تجربه موفق سازمان های مردم نهاد در کشورهای توسعه یافته برمی گردد و خیرین مدرسه ساز فرصتی برای حل مشکلات هستند که باید به عنوان یک ضلع به لحاظ کمی و کیفی توسعه مدنظر قرار گیرند.

او ادامه داد : اگر می خواهیم آموزش و پرورش مردمی تر شود و خیرین کمک کنند باید برای آنان در اذهان احترام برانگیخت اما جای تندیس خیرین مدرسه ساز در میادین و یا خیابان های این شهر خالی است.

حسین زادگان گفت : یک ضلع دیگر این مثلث توسعه نیز در کنار دولت و خیرین ، رسانه ها هستند که برای فرهنگ سازی نقش موثری دارند و باید از ظرفیت تمامی آنها اعم از صدا وسیما ، رسانه های مکتوب و شبکه های اجتماعی بهره گرفت .