تحقق كامل خودكفايي با روحيه و مديريت جهادي

حرف آنلاین: هفته ای كه در آن قرار داشتیم به نام هفته جهاد كشاورزي نامگذاري شده بود. جهاد از جمله نهادهاي انقلابي است كه در كوران شكل گيري و تثبيت انقلاب اسلامي بوجود آمد ، قوام يافت و به درخت تناور و پرثمر تبديل شد. جهاد از ابتدا با جهاد سازندگي كارش را شروع كرد […]

حرف آنلاین: هفته ای كه در آن قرار داشتیم به نام هفته جهاد كشاورزي نامگذاري شده بود. جهاد از جمله نهادهاي انقلابي است كه در كوران شكل گيري و تثبيت انقلاب اسلامي بوجود آمد ، قوام يافت و به درخت تناور و پرثمر تبديل شد. جهاد از ابتدا با جهاد سازندگي كارش را شروع كرد و در اين راستا جوان هايي با شور و شوق انقلابي و با فرمان تاريخي امام راحل (ره) بنيانگذار جمهوري اسلامي و معمار كبير انقلاب اسلامي تحت عنوان همه با هم جهاد سازندگي ، توسعه ، عمران و آباداني عازم روستاهاي محروم در دور دست ترين نقاط كشور شدند و حماسه هايي جاويدان را در زدودن غبار فقر و محروميت از چهره روستاهاي كشور آفريدند. عملكرد جهاد سازندگي در روستاها در روزهاي آغازين انقلاب شكوهمند اسلامي و سالهاي بعد از آن چنان بود كه اگر اين نهاد انقلابي همگام با پيروزي انقلاب اسلامي شكل نمي گرفت شايد به جرأت مي توان گفت كمبودهاي موجود در روستاهاي كشور به اين زودي ها جبران نمي شد. عمران و آباداني روستاها تنها گوشه هايي از افتخارات جهادگران جهاد سازندگي به شمار مي رود و اوج افتخارات جهادگران جهاد سازندگي را بايد در هشت سال دفاع مقدس جستجو كرد كه اين نهاد انقلابي با طراحي سيستم هاي ابداعي و ابتكاري مهندسي رزمي در جبهه هاي نبرد حق برعليه باطل براي نخستين بار در نبردهاي رزمي در سطح جهان به عنوان يك عامل تسريع كننده پيروزي هاي رزمندگان اسلام وارد عمل شد وبه سرعت هم در عمليات هاي مختلف سرنوشت جنگ را به نفع رزمندگان اسلام تغيير داد و در اين راه جوانان و رزمندگان جهادگر دفاع مقدس با تقديم هزاران شهيد و جانباز و آزاده و جاويدالاثر آنچنان عاشقانه وارد ميدان نبرد شدند و جان خود را فداكارانه در طبق اخلاص نهادند كه امام خميني (ره) در تعبيري بسيار پر معنا آنها را سنگرسازان بي سنگر ناميد. جهاد سازندگي بعد از جنگ تحميلي و خلق حماسه هاي بي شمار در هشت سال دفاع مقدس فصل نويني از خدمت به بخش كشاورزي و منابع طبيعي و زيربخش هاي پيوسته و وابسته به آن را آغاز كرد و توانست خودكفايي در توليد محصولات مختلف غذايي را براي كشور اسلامي ايران به ارمغان بياورد. آنچه از ابتداي شكل گيري جهاد سازندگي باعث موفقيت آن در تمامي عرصه ها شد. روحيه و عزم و اراده جهادي بود كه در تك تك جهادگران موج مي زد و آنها را در راه پر افتخاري كه انتخاب كرده اند ثابت قدم مي كرد.

امروزه جهاد سازندگي تبديل به جهاد كشاورزي شده اما روحيه جهادي هميشه هست و بايد باقي بماند تا شاهد خلق حماسه هاي بزرگتر ، عظيم تر و جاودانه تر در سنگرهاي توليدات غذايي به عنوان مهم ترين نياز كشور باشيم. روحيه جهادي و عزم و اراده پولادين جهادگران در بيش از سه دهه گذشته ناممكن هاي بسياري را به ممكن تبديل كرده است و حال كه با جانفشاني هاي شهيدان ارزشمند در دوران ثبات به سر مي بريم، از اين نهاد مقدس كه از آزمون هاي مختلف و در شرايط سخت و دشوار سربلندي و سرفرازي خود را به اثبات رسانده است اين انتظار وجود دارد كه در مسئوليت هايي كه ايفاي نقش مي كنند با روحيه جهادي وارد عمل شده و تمامي ناممكن ها را به ممكن تبديل نمايند. مسئوليت مهم و اساسي كه امروزه بر دوش جهاد است، جهاد كشاورزي در تحقق خودكفايي محصولات كشاورزي و تامين امنيت كامل غذايي است كه در اين راه هم تلاش هاي صورت گرفته تا كنون بسيار قابل توجه مي باشد اما تا رسيدن به نقطه مطلوب فاصله زيادي است كه در اين راه بايد تلاش ها مضاعف ، روحيه جهادي دو چندان و عزم و اراده آهنين باشد تا اهداف مورد نظر كه همانا خود كفايي در تمامي محصولات كشاورزي است تحقق يافته وايران اسلامي به استقلال كامل غذايي دست يابد. خوشبختانه سالي كه در آن قرار داريم با تعبير شايسته مقام معظم رهبري به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي نام گذاري شده است و در اين راه وظيفه و مسئوليت جهادگران عرصه امنيت غذايي از اهميت و حساسيت  بسيار بالايي برخوردار است و آنهم تحقق كامل اهداف نهايي بخش كشاروزي يعني خودكفايي است كه در اين راه بايد آستين هاي همت را بالا زد و با همان روحيه جهادي كه توانست افتخارات بي شماري را در طول حيات پربار جهاد سازندگي وسپس جهاد كشاورزي رقم زد اين بار هم كاستي ها و مشكلات بخش كشاورزي وزير بخش هاي مرتبط براي هميشه بر طرف كرد و به عنوان الگوي تمامي نماي ديگر دستگاههاي اجرايي قدرت و صلابت روحيه و مديريت جهادي را همانند قبل در صحنه هاي عمل ثابت نمود.