راه‌اندازی سامانه پایش لحظه‌ای تردد شناور‌ها در بنادر امیرآباد و نکا

حرف آنلاین: معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد بهشهر گفت: با تلاش کارشناسان معاونت امور دریایی و با همکاری کارشناسان فناوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل بندرامیرآباد، سامانه پایش لحظه‌ای تردد کشتی‌ها در محدوده بنادر امیرآباد و نکا راه اندازی شد. حبیب اله طالبی با بیان اینکه طبق استاندارد‌های بین المللی تمامی […]

حرف آنلاین: معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد بهشهر گفت: با تلاش کارشناسان معاونت امور دریایی و با همکاری کارشناسان فناوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل بندرامیرآباد، سامانه پایش لحظه‌ای تردد کشتی‌ها در محدوده بنادر امیرآباد و نکا راه اندازی شد.

حبیب اله طالبی با بیان اینکه طبق استاندارد‌های بین المللی تمامی شناور‌های متردد در آب‌های بین المللی موظف به داشتن سیستم شناسایی خودکار هستند افزود: با راه اندازی سامانه پایش لحظه‌ای تردد شناور‌ها امکان ارسال اطلاعات به صورت قابل نمایش، بر روی نقشه‌های الکترونیک دریایی برای استفاده کارکنان ذینفع فراهم شده است.

وی در تشریح عملکرد سامانه پایش لحظه‌ای تردد شناور‌ها تصریح کرد: این سامانه به صورت اتوماتیک و مبتنی بر سیستم شناسایی خودکار (AIS) می‌باشد که موقعیت شناور‌ها به همراه اطلاعاتی از قبیل سرعت، اندازه‌های کشتی، شماره‌های IMO و MMSI، پرچم کشتی و جهت کشتی را در لحظه و بر روی بستر نقشه الکترونیک نمایش می‌دهد.

معاون امور دریایی اداره کل بندر امیرآباد با اشاره به اینکه این سامانه بدون هزینه و با تکیه بر دانش کارشناسان سازمان بنادرودریانوردی و امکانات موجود نظیر آنتن‌های AIS راه اندازی شده است، یادآورشد: با وجود این سیستم، حرکت شناور‌های متردد به آسانی قابل پایش بوده، که نتایج مثبتی را جهت افزایش ایمنی آبراه در پی خواهد داشت.