بیش از 150 نقطه کور در سواحل بابلسر شناسایی شد

رئیس اداره ورزش و جوانان بابلسر گفت: با هماهنگی به عمل آمده با هیئت نجات غریق استان با استفاده از دستگاه GPS بیش از 150 نقطه حادثه خیز شهرستان شناسایی شده که تابلو شنا ممنوع در ساحل نقاط کور و در داخل دریا نصب خواهد شد. به گزارش حرف آنلاین، فرشاد آذری عصر چهارشنبه در […]

رئیس اداره ورزش و جوانان بابلسر گفت: با هماهنگی به عمل آمده با هیئت نجات غریق استان با استفاده از دستگاه GPS بیش از 150 نقطه حادثه خیز شهرستان شناسایی شده که تابلو شنا ممنوع در ساحل نقاط کور و در داخل دریا نصب خواهد شد.

به گزارش حرف آنلاین، فرشاد آذری عصر چهارشنبه در نشست کارگروه امداد و نجات گفت: سواحل مازندران در ايام تابستان میزبان خيل عظیمی از مسافرانی است که از سراسر كشور براي ديدن جاذبه های زیبا و دیدنی این استان سفر مي‌كنند و در این میان شنا در دریا و استفاده از این سواحل این استان بیشترین خاطراتی است که بر ذهن  مسافران و گردشگران حک می شود و از این سفر به یادگار می ماند.

آذری با اشاره به موقعیت جغرافیایی  و پتانسیل گردشگری شهرستان افزود: بابلسر یکی از شهرهای ساحلی استان مازندران است که هر ساله طبق آمار در ایام تعطیلات بیشترین ورودی مسافر را به خود اختصاص می دهد.

وی اظهار کرد: شهرستان بابلسر دارای ۲۷ کیلومتر طول نوار ساحلی است که ۱۳ کیلومتر از آن قابلیت شنا دارد  و این بدان معناست که باین شهرستان  بیشترین طول نوار ساحلی استان را دارد و از طرفی با توجه به  ظرفیت توریست پذیر بودن بالای این منطقه ،سالانه و به خصوص در ایام تعطیل میزبان گردشگران و مسافران داخلی و خارجی است که بیشترین حجم ماندگاری مسافران نیز در این شهرستان است.

آذری  اطلاع‎ رسانی مناسب در نقاط مختلف شهرستان برای معرفی طرح‌‏های دریا و همچنین فرهنگ‎سازی عمومی برای شنا نکردن در نقاط خطرناک را از دیگر اقدامات در دست اجرا  دانست و تعداد طرح های سالمسازی دریا  فقط در شهر بابلسر را 10 طرح اعلام کرد و یاد آور شد: این طرح ها شامل چهار طرح زنانه و شش طرح مردانه است.

رئیس اداره ورزش و جوانان بابلسر اظهار کرد: برای پوشش این نقاط کور و نقاط خارج از طرح سالمسازی استفاده از 120 ناجی غریق را به استان پیشنهاد دادیم.

این مسئول با اشاره به اینکه ردیف بودجه خاص برای حقوق ناجیان غریق اختصاص یافته است تصریح کرد: خوشبختانه برای پرداخت حقوق ناجیان با مشکل روبرو نخواهیم بود و ناجیان غریق می توانند حقوق خود بدون تاخیر دریافت کنند.  /مهر