بی‌توجهی شهرداری ساری به قانون ایاب و ذهاب ۵۰۰ دانش‌آموزان استثنایی

مدیر آموزش و پرورش استثنایی استان مازندران از بی‌توجهی شهرداری ساری برای تامین ایاب و ذهاب دانش آموزان با نیازهای ویژه گلایه کرد.

به گزارش حرف‌آنلاین، سید سروش سادات جمالی مدیر آموزش و پرورش استثنایی استان مازندران در نشست خبری بازگشایی مدارس گفت: براساس قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و ابلاغ دولت امسال، شهرداری ساری با تامین مالی از طریق اوراق، باید ایاب و ذهاب دانش‌آموزان را تامین کند اما با وجود رسیدن به بازگشایی مدارس و پیگیری‌های صورت گرفته هیچ اتفاقی نیفتاده است.

وی ادامه داد: استاندار مازندران نیز به عنوان رئیس شورای آموزش و پرورش استان، دستور داده اند که شهرداری‌ها موظف هستند ایاب و ذهاب دانش آموزان با نیازهای ویژه را بر عهده بگیرند، اما در مرکز استان این تاکید وجود دارد، برای ایاب و ذهاب در مرکز استان ۶ مدرسه با حدود ۵۰۰ دانش آموز شهرداری ساری باید این امور را انجام دهند که هنوز موفق به اجرای آن نشدیم.

به گفته وی، شاید بتوانیم هزینه ایاب و ذهاب در شهرهای دیگر را تامین کنیم اما در مرکز استان امسال هیچ بودجه ای تعلق نمی‌گیرد، در نهایت تلاش می کنیم که خانواده‌ها دچار مشکل نشوند.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی استان مازندران اظهار داشت: یکی از دغدغه های اصلی خانواده ها در آموزش و پرورش استثنایی ، زندگی روزمره این فرزندان در جامعه است. آموزش و پرورش استثنایی تلاش می کند که این افراد بتوانند حداقل های زندگی در جامعه را بیاموزند.

از مردم درخواست می کنیم که این دانش آموزان را به عنوان افراد توانمند را پذیرا باشند تا زندگی مستقلی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه، ۵۵ مدرسه با ۲۲۲۶ دانش آموز نیازهای ویژه در مازندران فعال است، افزود: باید تمام تمرکز را برای تعلیم و تربیت آنان داشته باشیم، ایاب و ذهاب و درمان برای خانواده دانش آموزان با نیازهای وی بسیار کمرشکن است.

آموزش و پرورش استثنایی برای رفاه، غذای گرم و ایاب و ذهاب بودجه دارد تا کمک حال این خانواده ها باشد که سال گذشته شش میلیارد تومان در این حوزه هزینه شد.