بهره برداری نیروگاه زباله سوز ساری در 22 بهمن

استاندار مازندران گفت: نیروگاه ۴۵۰ تنی زباله سوز، بزرگترین طرح عمرانی استان، ۲۲ بهمن امسال، به بهره برداری خواهد رسید. ‎

به گزارش حرف آنلاین ؛ استاندار مازندران با اظهار اینکه نیروگاه ۴۵۰ تنی زباله سوز بزرگترین طرح عمرانی استان است، گفت: با دستور ویژه شخص رئیس جمهور و پیگیری و اختصاص ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی وزیر کشور،  مرحله نخست این طرح ۲۲ بهمن امسال به بهره برداری خواهد رسید.

سید محمود حسینی پور، افزود: دولت سیزدهم به این طرح مهم زیست محیطی مازندران توجه ویژه‌ای کرده است و اگرچه طبق برنامه مقرر شده بود که در سفر دوم رییس جمهور به مازندران به بهره‌برداری برسد ولی مشکلاتی از جمله تامین اعتبار و برخی از ترک فعل ها و کوتاهی های گذشته، این طرح مهم زیست محیطی را با تاخیر و کُندی در اجرا مواجه کرده است. اما اراده دولت و مدیریت استان بر این است که امروز نیروگاه زباله سوز ساری به عنوان مهمترین طرح عمرانی مازندران باید به مرحله افتتاح برسد.

او با اشاره به اینکه استانداری و بسیج سازندگی مازندران به علت اینکه این طرح چون از ریل اصلی خود خارج شده بود، به این امر ورود پیدا کرده اند،تصریح کرد : هرگونه اختلافات مالی یا حقوقی شرکت پیمانکار با شهرداری باید حل و فصل شود.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه قرارداد احداث نیروگاه زباله سوز ساری قراردادی مسأله دار است و بررسی ها نشان می دهد که مشاوران و مسئولان شهرداری گذشته در عقد قرارداد کم کاری کردند، اظهارکرد : اکنون شهرداری ساری باید با تشکیل کمیته فنی و حقوقی، مفاد قرارداد این طرح را مورد بررسی مجدد قرار دهد تا مشکلات حقوقی طرح با پیمانکار حل و فصل شود.

حسینی پور ادامه داد : وزیر کشور در سفر به مازندران و بازدید میدانی دستور تخصیص ۲هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح نیروگاه زباله سوز را صادر کرد که در حال تزریق اعتبارات است.