نماینده مردم شهرستان‌های نور و محمودآباد در مجلس خبر داد؛

مجلس، پیگیر اعتراض فرهنگیان به آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان

حرف آنلاین: نماینده مردم شهرستان‌های نور و محمودآباد در خانه ملت گفت: وزارت آموزش و پرورش آیین نامه‌ای را در رتبه‌بندی معلمان تنظیم کرد که فرهنگیان به آن اعتراض داشتند که مجلس این مسئله را پیگیری می‌کند.

ولی الله فرزانه نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی در گفت وگویی ما در خصوص ملاقات چهره به چهره با مردم شهرستان نور در مصلی الغدیر اظهارکرد: در سال‌های اخیر با توجه به سخنان رهبری برای تحکیم روابط بین مردم و مسئولان ملاقات مردمی در سطح شهر و روستا را پیگیری می‌کنیم.

وی یادآورشد: ملاقات عمومی چهره به چهره مسئولان شهرستان و مردم در یک مکان می‌تواند در تسریع رفع مشکلات مردم تاثیر گذار باشد.

نماینده مردم نور و محمودآباد در خانه ملت افزود: مشکلات عمده که در این ملاقات مردمی مطرح شد تأمین آب زراعی بود که به علت اینکه منطقه در پایین دست قرار دارد، توزیع آب به خوبی صورت نمی‌گیرد و مقرر شد میراب‌ها با هماهنگی شرکت آب منطقه‌ای با توجه به رهنمون‌هایی که شدند، مکاتبات لازم را برای توزیع آب زراعی عادلانه انجام دهند.

این مسئول با اشاره به اینکه کارشناسان آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی چاه‌های زیر۲۰ متر را آب سطحی می‌گویند، خاطرنشان کرد: در استان مازندران چاه‌های کشاورزی با عمق ۱۲ تا ۲۰ متر وجود دارد که مشکل تأمین نفت برای موتور پمپ‌ها دارند که در این خصوص هماهنگ شد با مکاتبات آب منطقه‌ای مسئولیت‌هایی را به دهیاران واگذار کند تا سال زراعی جدید برای تأمین اقتصادی کشور و امنیت قضایی با هماهنگی همه دستگاه‌ها، شوراها و دهیاران با رفع مشکلات به خوبی سپری شود.

فرزانه از دیگر مشکلات به تسهیلات بانکی، اشتغال، راههای روستایی و طرح هادی در ملاقات مردمی اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلاتی که در کشور وجود دارد سرشماری نفوس و مسکن است که این سرشماری فقط بر اساس نفوس انجام می‌شود که در سطح ملی نیاز به پیگیری دارد و در سطح شهرستانی فرماندار شهرستان نور با تشکیل جلسه با مدیران مربوطه این مشکل را پیگیری می‌کند.

وی با اشاره به سفر ریاست جمهوری و وعده‌های سفر خاطرنشان کرد: اولویت ما جاده چمستان و جاده بلده است که در حال پیگیری هستیم.

نماینده مردم نور و محمودآباد در خانه ملت با اشاره به سخنان رهبر اظهارکرد: دشمن سفره مردم را نشانه گرفته است که با تأکید رهبری در تولید و اشتغال و تقویت شرکت‌های دانش بنیان، مجمع نمایندگان با استاندار مازندران جلسه‌ای را برای تحقق شعار سال برگزار می‌کند.

این مسئول با اشاره به شناسایی شرکت‌های دانش بنیان یادآورشد: شرکت‌هایی که نیاز به تقویت دارند باید حمایت شوند و در این جلسه باید با برنامه‌ریزی از ظرفیت‌هایی که وجود دارد برای تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان و تقویت و توسعه آن‌ها استفاده شود.

فرزانه در خصوص مشکلات معلمان خاطرنشان‌کرد: معلمان در سطح‌های مختلف پیش دبستانی، غیرانتفاعی، شاغلین، بازنشستگان و…مشکلات متفاوتی دارند و مجلس لایحه‌ای را که برای رفاه شاغلین و بازنشستگان به مجلس ارائه شود با دولت همراهی خواهد کرد.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش آیین نامه‌ای را در رتبه‌بندی معلمان تنظیم کرد که فرهنگیان به آن اعتراض داشتند که مجلس این مسئله را پیگیری می‌کند.

فرماندار شهرستان نور:امسال با توجه به شعار سال با تمام توان تلاش می‌کنیم موانع تولید و نیازمندی‌های این حوزه‌ها را رفع کنیم تا بتوانیم اشتغال آفرین را رونق دهیم

احمد توکلی فرماندار شهرستان نور نیز با اشاره به ملاقات عمومی با مردم و میز خدمت با حضور مدیران استانی و شهرستانی و نماینده مردم در خانه ملت اظهارکرد: مردم در این دیدار چهره به چهره مسائل مختلف را مطرح کردند که بیشترین مشکلات مربوط به آبرسانی، کمبود آب، توزیع آب کشاورزی، لایروبی انهارو رودخانه‌ها، اشتغال و راه دسترسی روستایی بود.

وی با اشاره به سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی گفت: امسال با توجه به شعار سال با تمام توان تلاش می‌کنیم موانع تولید و نیازمندی‌های این حوزه‌ها را رفع کنیم تا بتوانیم اشتغال آفرین را رونق دهیم و در این راستا از شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها نیز بهره می گیریم تا تولید کالاها و خدمات به صورت علمی و بهترین روش انجام شود.

فرماندار شهرستان نور افزود: استفاده از نیروهای بومی در محل تولید، نزدیکی محل تولید و محل تهیه مواد اولیه سبب کاهش هزینه حمل و نقل و خدمات به کارگران است که مهمترین عامل کاهش هزینه‌های تولید و سود بیشتر برای تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران است.

این مسئول تأکید کرد: باید با نظارت دائمی و دقیق بر سهمیه‌ای که به تولید‌کنندگان داده می‌شود از قاچاق به بازار جلوگیری تا کالاها به درستی توزیع و مصرف‌کننده بتواند از حمایت‌های دولت بهره‌مند شود و این حمایت‌ها تبدیل به رانت برای تولید کننده نشود.

توکلی اضافه کرد: دریا، جنگل، آببندان‌ها، زمین‌های کشاورزی و … از پتانسیل‌های مهم در شهرستان هستند که می‌توانند زمینه‌های تولید و اشتغال‌زایی در شهرستان را فراهم کنند و نگاه علمی‌تر به پتانسیل‌های منطقه در مسائل تولید ضایعات به ویژه در بخش کشاورزی می‌تواند سبب اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی در منطقه شود.

وی خاطرنشان‌کرد: تولیدکنندگان باید نیروهای توانمند برای تحلیل بازار جهانی و موضوعات داخلی داشته باشند تا سرمایه آنها به هدر نرود و با بررسی پتانسیل‌ها و تحلیل درست از بازار فروش و تقاضا در سرمایه‌گذاری و تولیدات بتوانند به سود مناسب برسند و سبب اشتغال‌زایی بالا در منطقه شوند.

فرماندار شهرستان نور با اشاره به شهرک صنعتی چمستان و نعمت آباد و مشکلات مربوط به واحدهای صنعتی اظهارکرد: واحدهایی که چندین سال راکد هستند و تمایل به فعالیت ندارند باید زمین را به مجموعه متقاضی برای فعالیت واگذار کنند و مدیر شهرک صنعتی باید اطلاعات لازم را در این راستا ارائه دهد تا در زمان مقرر شرایط بررسی و اقدامات لازم انجام شود.

این مسئول با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی که دچار مشکل هستند در جلسه کارگروه بر اساس شعار سال مشکلاتشان پیگیری می‌شود، خاطرنشان کرد: هدف ما این است که در ابتدا داشته‌های خود را در مجموعه صنعتی به حداکثر بهره‌برداری برسانیم و در ادامه با تکمیل ظرفیت‌ها از سرمایه گذار جدید و استقرار واحدهایی که بتوانند در این حوزه تولید کننده صنعتی و اشتغالزا باشند، استفاده کنیم./سرای نور