بزرگ‌ترین چالش شرکت مخابرات مازندران

حرف آنلاین: مدیرعامل مخابرات مازندران گفت: چالش بزرگ شرکت مخابرات استان همانند سایر اپراتورهای سرویس‌دهنده تلفن ثابت، عدم سوددهی و تامین نقدینگی در آینده نزدیک است. حسن قربان‎گلی‌گنجی  در مراسم معارفه خود در سالن اجتماعات این اداره کل با تبریک ولادت حضرت محمد (ص) و میلاد خجسته امام جعفر صادق (ع)، اظهار کرد: همه مسئولان […]

حرف آنلاین:

مدیرعامل مخابرات مازندران گفت: چالش بزرگ شرکت مخابرات استان همانند سایر اپراتورهای سرویس‌دهنده تلفن ثابت، عدم سوددهی و تامین نقدینگی در آینده نزدیک است.

خبرگزاری فارس: نبود سوددهی بزرگ‌ترین چالش شرکت مخابرات مازندران است‌

حسن قربان‎گلی‌گنجی  در مراسم معارفه خود در سالن اجتماعات این اداره کل با تبریک ولادت حضرت محمد (ص) و میلاد خجسته امام جعفر صادق (ع)، اظهار کرد: همه مسئولان ملی و منطقه‌ای به اهمیت توسعه مخابرات و ارتباطات و فناوری اطلاعات در تمام حوزه‌ها واقف بوده و آن را به عنوان ابزار توسعه و صنعت کلیدی این قرن می‌شناسند.

وی افزود: گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات در این استان همپای سایر استان‌ها سبب افزایش کارآیی اقتصاد ملی و بهبود عملکرد سازمان‌های محلی، ملی، ظهور بازارهای جدید و بهبود متغیرهای اقتصادی در استان می‌شود.

مدیرعامل مخابرات مازندران با تقدیر از عملکرد مدیران اسبق به اقدامات انجام شده در این حوزه اشاره کرد و ادامه داد: توسعه سریع و برق‌آسای شبکه‌های‌ سوئیچ و تبدیل‌شدن این سوئیچ‌ها از آنالوگ به دیجیتال و نوسازی شبکه انتقال به سمت رادیوهای دیجیتال، زیرساخت‌سازی شبکه فیبر نوری، رشد ارتباطات روستایی، راه‌اندازی ltx استانی، زیرساخت‌سازی گسترده شبکه‌های دسترسی کرموبایل،تکمیل ارتباطات روستایی با شبکه gsm روستایی، آغاز فروش باند پهن به مشترکان خانگی و احداث این بنای ماندگار، فروش گسترده مشترکان خانگی adsl به صورت امانی و مشارکتی با سایر شرکت‌ها، افزایش دایری تلفن ثابت از محل طرح‌های مسکن مهر و از محل امکانات موجود، درآمدزایی از بستر سرویس‌ها از ثبت مشاغل تا راه‌اندازی سرویس، افزایش ضریب نفوذ تلفن همراه، تقویت و ظرفیت‌سازی شبکه انتقال و هم‌کد ساز نشان از حجم عظیم دارایی‌های است که در شرایط  کنونی هم می‌توانند فرصت بی‌بدیلی برای ما باشد و هم در صورت عدم بهره‌گیری مناسب با نیازهای روز جامعه این دارایی‌ها برای ما تهدید و به شدت هزینه‌زا شوند.

قربان‌گلی تامین منافع سه ضلع سهام‌داران، کارکنان شرکت، دولت و مشترکان با تغییر ساختاری شرکت مخابرات ایران را اصلی‌ترین وظیفه کارکنان شرکت برشمرد و خاطرنشان کرد: مسیر توسعه پیشرو در به‌کارگیری آخرین فنآوری‌های ارتباطی ICT باید با لحاظ تامین منافع سه گروه سهام‌داران، کارکنان شرکت، حاکمیت و مردم باشد.

این مسئول اضافه کرد: نوسازی شبکه سوئیچ استان و مهاجرت به سمت soft switch و در نهایت پیاده‌سازی IMS-NGN خریداری، نصب و راه‌اندازی شبکه تجمیع دیتا برای ایجاد ابر IP پرظرفیت و پایدار برای جذب بیشتر مشترکان باند پهن، خریداری، نصب و راه‌اندازی فن‌آوری  WI-FI برای ارائه خدمات اینترنت پرسرعت بی‌سیم و ایجاد مزیت رقابتی در مقابل رقبا، پایدار‌سازی مسیرهای انتقال با ریسک قطعی بالا با به‌کارگیری رادیوهای پرظرفیت، ارائه سرویس‌های متنوع بر بستر تلفن‌های ثابت و خطوط ADSL، آماده‌سازی زیرساخت‌های شبکه موبایل استان برای استقبال از نسل‌های بالاتر تلفن همراه و تغییرات اساسی در ساختار نیروی انسانی شرکت مخابرات استان همگام با شرکت مخابرات ایران، افق‌های پیشروی فعالیت ماست که همه این فعالیت‌ها باید منجر به تامین رضایت سهام‌داران شرکت، حاکمیت و مردم گردد که در این صورت رفاه و آسایش کارکنان شرکت نخستین دستاورد این کار و تلاش است.

قربان‌گلی اضافه کرد: چالش بزرگ شرکت مخابرات استان همانند سایر اپراتورهای سرویس دهنده تلفن ثابت، عدم سوددهی و تامین نقدینگی در آینده نزدیک است.

وی اظهار کرد: به دلیل حضور اپراتورهای سیار در حوزه‌های صوت، داده و سایر خدمات، ارزش افزوده و جذابیتی که این نوع سرویس برای مشترکان دارد نیازمند تغییر در سرفصل‎های بودجه‌نویسی و تعیین اولویت‌های توسعه‌ای هستیم.

مدیرعامل مخابرات مازندران گفت: در سال‌های اخیر برای تامین نقدینگی و اعلام سوددهی مجبور به ایجاد درآمدهای غیرعملیاتی از قبیل فروش دارایی‌های شرکت بوده‌ایم./فارس