افطاری سیاسی غیر دانشگاهی در دانشگاه تهران !

حرف آنلاین: * اسرائیلی‌ها خواستار توقف جنگ شدند هزاران معترض با آمدن به خیابان‌ها در دو شهر اصلی در اراضی اشغالی فلسطین توقف حملات رژیم اسرائیل علیه نوار محاصره شده غزه را که در روزهای اخیر ده‌ها غیر نظامی در آن کشته و زخمی شده‌اند خواستار شدند. بر اساس اخبار منتشره از پرس تی وی […]

حرف آنلاین:

* اسرائیلی‌ها خواستار توقف جنگ شدند

هزاران معترض با آمدن به خیابان‌ها در دو شهر اصلی در اراضی اشغالی فلسطین توقف حملات رژیم اسرائیل علیه نوار محاصره شده غزه را که در روزهای اخیر ده‌ها غیر نظامی در آن کشته و زخمی شده‌اند خواستار شدند.

بر اساس اخبار منتشره از پرس تی وی ، درگیری‌های خشونت آمیزی روز شنبه (۲۸ تیر، ۱۹ ژوئیه) میان نیروهای امنیتی و تظاهرات کنندگان طرفدار فلسطینیان که در بندر حیفا واقع در شمال اراضی اشغالی (حدود ۹۰ کیلومتری شمال تل آویو) برگزار شد، روی داد. شمار نامشخصی از تظاهرات کنندگان در جریان درگیری با پلیس اسرائیل زخمی و دست‌کم ۳۰ نفر بازداشت شدند.

 در جایی دیگر از اراضی اشغالی هزاران معترض با راهپیمایی در سراسر تل آویو مراتب خشم خود را از حملات ارتش اسرائیل علیه نوار محاصره شده غزه به نمایش گذاشتند. این تحولات همان روزی برگزار شد که شماری زیادی از مردم لندن ضمن محکوم کردن حملات رژیم اسرائیل به غزه، عدالت و آزادی را برای مردم فلسطین خواستار شدند. معترضان در لندن همچنین مراتب خشم خود را از پوشش خبری جانبدارانه رسانه‌های جریان غالب از رویدادها در غزه ابراز داشتند. ده‌ها معترض اندونزیایی نیز روز جمعه با تجمع در مقابل سفارت امریکا در جاکارتا تهاجم اسرائیل به غزه را محکوم کردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات با در دست داشتن پلاکاردها و پرچم فلسطین پایان تهاجم نظامی اسرائیل علیه فلسطینیان غزه را خواستار شدند.

 معترضان در ترکیه نیز روز جمعه با تجمع در مقابل ساختمان کنسولگری رژیم اسرائیل در استانبول تهاجم بیرحمانه این رژیم علیه نوار غزه را محکوم کردند. به گزارش رسانه‌های محلی تظاهرات کنندگان همچنین ضمن سردادن شعار «اسرائیل قاتل از فلسطین بیرون برو» به سمت ساختمان کنسولگری سنگ پرتاب کردند. علاوه بر این، معترضان ترک روز جمعه با در دست داشتن پرچم فلسطین در مقابل سفارت رژیم اسرائیل در آنکارا تجمع و به سمت ساختمان سفارت سنگ پرتاب کردند. بنابر گزارش‌ها، پنجره‌های این ساختمان در نتیجه این سنگ پراکنی شکسته شد. از زمان شروع تهاجم جدید اسرائیل علیه نوار غزه حدود ۱۲ روز قبل تا کنون بیش از ۳۴۰ نفر از جمله زن و کودک کشته و حدود دو هزار و  ۴۰۰ نفر زخمی شده‌اند. به گزارش مرکز حقوق بشر فلسطین مستقر در غزه بیش از سه چهارم قربانیان غیر نظامی هستند.

 ارتش اسرائیل همچنین منازل، مساجد و مدارس را هدف قرار می دهد.

*افطاری سیاسی غیر دانشگاهی در دانشگاه تهران !

ضیافت افطاری دانشجویان و جوانان حزب کارگزاران با حضور تنی چند از اصلاح‌طلبان و برخی محکومان فتنه ۸۸ در سالن اساتید دانشگاه تهران برگزار شد.

براساس اخبار منتشره از جهان، مراسم ضیافت افطاری دانشجویان و جوانان حزب کارگزاران در تالار اساتید دانشگاه تهران برگزار شد.

در این مراسم برخی اعضای شورای مرکزی حزب کارگزاران و جمعی از اصلاح‌طلبان از جمله فائزه و محسن هاشمی‌رفسنجانی، محمد عطریانفر، علی جمالی، حسین مرعشی، شهاب‌الدین طباطبایی، فخری محتشمی‌پور همسر مصطفی تاج‌زاده، سیدعلی سیاسی‌راد، سعید الله‌بداشتی، احسان مازندرانی از فعالان فتنه ۸۸، نورمحمدی از فعالان ستاد ۸۸ و تنی دیگر از فعالان سیاسی حضور داشتند.

برگزارکننده این مراسم حزب کارگزاران بوده است.پیش‌تر نمایندگان مجلس در موضوع استیضاح وزیر علوم، نسبت به تبدیل شدن دانشگاه‌ها به باشگاه‌های سیاسی هشدار داده‌اند.

*اول به این 7 سوال پاسخ دهد!

مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان با توجه به احتمال ماندن کی‌روش در تیم ملی سؤالات مهمی  را درباره  این مربی مطرح کرده است.

بر اساس اخبار منتشره از تسنیم، وحید هاشمیان ضمن آنکه  کارلوس کی‌روش را در حال حاضر  گزینه ای مناسب برای حضور روی نیمکت تیم ملی دانست اما اعلام کرد در این زمینه 7سوال جدی از این مربی پرتغالی دارد که پاسخ به آن می تواند مسیر برای انعقاد قرارداد بهتر فراهم کند.سؤالات هاشمیان اینچنین هستند:
1-زمانی که کارلوس کی‌روش در ایران حضور داشت چند بار به تیم‌های پایه سر زد و آنها را زیر نظر گرفت؟
2-جلسه سرمربی تیم ملی بزرگسالان با سرمربیان تیم‌های رده‌های پایه چند بار بود تا وضعیت بازیکنان ملی مشخص شود؟
3- کی‌روش چند بار در تیم‌های پایه جستجو کرد تا بازیکن جدیدی را وارد تیم ملی کند؟
4-آیا کی‌روش در مدت زمان حضور در ایران توانست 2، 3 مربی جوان ایرانی را در کنار خود قرار دهد تا آنها برای مربیگری تربیت شوند؟
5-به جز بازیکنانی که از خارج ایران وارد تیم ملی شدند، کدام بازیکن جدیدی به ایران آمد و کدام بازیکن جوان کشف خود کی‌روش بود؟
6-کی‌روش در مدت زمان حضورش در ایران چند بازی تیم‌های شهرستانی را در ورزشگاه‌های‌شان از نزدیک تماشا کرد؟
7-با توجه به دستمزدی که به کی‌روش پرداخته شده او چقدر برای فوتبال ما کارایی داشته است؟

گفتنی است بسیاری از کارشناسان زبده فوتبال نسبت به ادامه حضور کی روش در نیمکت تیم ملی با دیده بیم  و امید نگاه می کنند. اعتقاد آنان بر این است که اگر کی روش بخواهد بر همان روش قبلی خود در اداره تیم ملی اصرار ورزد قطعا نه تنها فوتبال ایران پیشرفتی نخواهد کرد بلکه پسرفت هم خواهد داشت مگر آنکه تغییری در شیوه رفتاری کی روش ایجاد شود که ظاهرا بعید است.