افتتاح 800 میلیارد تومان پروژه در دهه فجر

ساری-حسین زحمتکش: نشست خبری استاندار با اصحاب رسانه در حالی برگزار شد که استاندار باحال نزار و بیمار در جلسه حضور یافت و پس از سخنان او  برخی خبرنگاران بدون مطالعه و به صرف اظهارنظر به سخن پرانی اقدام کردند که موجب شد فضای جلسه از حالت حرفه ای به سنتی تغییر و سطح تنزل […]

ساری-حسین زحمتکش: نشست خبری استاندار با اصحاب رسانه در حالی برگزار شد که استاندار باحال نزار و بیمار در جلسه حضور یافت و پس از سخنان او  برخی خبرنگاران بدون مطالعه و به صرف اظهارنظر به سخن پرانی اقدام کردند که موجب شد فضای جلسه از حالت حرفه ای به سنتی تغییر و سطح تنزل یابد.

استاندار ابتدا با بیان اینکه دنیای امروز دنیای ظلم و زور است، اظهار کرد: گستاخی ابرقدرت ها تاکنون آنقدر زیاد نبود که در امور داخلی دیگر کشورها بی مهابا دخالت کنند. محمد اسلامی خط آمریکا را ناهمسو با خط انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: آمریکا هیچ وقت از مشی مستکبرانه خود خارج نمی شود و هیچ وقت تغییر موضع نمی دهد. وی با بیان اینکه جنایت های آمریکا و همدستانش در یمن توصیف ناشدنی است، تصریح کرد: مردم یمن چه گناهی کرده اند که اینطور باید به خاک و خون کشیده شوند؟ جرم این مردم انقلاب و اتحاد داخلی بود چون نمی خواستند خاک کشورشان مبدا تربیت تروریست ها باشد.

اسلامی با بیان اینکه قانون جنگل در دنیا حاکم است، اظهار کرد: دولت تدبیر و امید با ابتکار رئیس جمهور بحث بهانه جویی های هسته ای امریکا را در قالب برجام حل کرد اما امریکا به عهد خود وفا نکرد. وی ایران را به سمت رشد و تعالی دانست و تاکید کرد: در این 39 سال، کشور را بدون بدهکاری خارجی و با منابع داخلی اداره کردیم، تراز دخل و خرج کشور منفی نیست هر چند مدیریت کشور باید به سمت توانمند شدن در تمام بخش ها برود.

* افتتاح 794 پروژه در دهه فجر

استاندار مازندران از افتتاح  794 پروژه در دهه فجر خبرداد و اظهار کرد: این پروژه ها شامل 801 میلیارد تومان اعتبار است که بخشی توسط دولت و بخشی نیز توسط بخش خصوصی تامین شده است. وی در مورد برخی نهادهای دخیل در این پروژه ها، گفت: 98 پروژه مربوط به شرکت توزیع برق منطقه ای، 74 پروژه مربوط به سازمان جهاد کشاورزی، 46 پروژه مربوط به شهرداری ها، 16 پروژه مربوط به آب، 12 پروژه مربوط به اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس، 10 پروژه مربوط به سازمان صنعت معدن تجارت، 6 پروژه مربوط به  اداره کل حمل و نقل و پایانه های مسافربری و 117 پروژه مربوط به تسهیلات اشتغال زایی صندوق کارآفرینی امید است.

* راه اندازی سامانه #5*

وی در ادامه از سامانه #5* خبر داد و اظهار کرد: این سامانه راه ارتباطی مردم با استانداری مازندران است و می تواند از خدمات این سامانه بهره مند شوند.

* توضیح در مورد تغییر مدیران

پس سخنان استاندار، نوبت به پرسش خبرنگاران رسید که خواسته اصلی و مشترک آنان تغییر مدیران در مازندران بود که استاندار در پاسخ گفت: تاکنون چهار فرماندار را عوض کردم که دو فرماندار جدید بوده اند، دو فرماندار دیگر نیز از مدیران موفق با عملکرد مناسب بودند که در شهرستانی دیگر از آن ها استفاده کردم. وی با بیان اینکه برخورد من با مدیران دستگاه ها بسیار جدی تر از برخورد در مجامع عمومی است، تاکید کرد: با کسی تعارف ندارم و از هرکسی قصور و اهمال در کار ببینم حتما برخورد می کنم. استاندار مازندران در ادامه افزود: دفاتر روستایی و شهری دو بخش کلیدی استانداری مازندران هستند که دو نیروی متخصص و متبحر را جایگزین مدیران قبلی کردم. اسلامی با بیان اینکه در استانداری سمت های مدیریتی باید طبق قانون به مستخدمین وزارت کشور تعلق گیرد، اظهار کرد: فقط 15 درصد از سمت مدیریتی استانداری را می توانیم از دیگر نهادها به صورت ماموریتی استفاده کنیم که اکنون بیش از 28 درصد است. استاندار مازندران با اشاره به ایجاد جدول ارزیابی در پایش عملکرد مدیران تحت اختیارش، اظهار کرد: به هیچ وجه در انتصاب مدیران  به صورت شتاب زده عمل نمی کنم. در ادامه نشست نبیان معاون عمرانی استاندار نیز گزارشی از اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا ارائه داد و گفت: تولید کمپوست در شهرستان های نوشهر، نور و تنکابن شروع شده است.

* پلمپ 166 واحد صنعتی توسط بانک ها

پس از نبیان یکی از خبرنگاران درباره آخرین وضعیت صنایع استان توضیح خواست که استاندار گفت: تاکنون 166 واحد صنعتی توسط بانک ها مصادره شده اند که از رئیس جمهور دستور گرفتیم بانک ها واحدهای تولیدی را پلمپ نکنند و راهکار جدیدی را برای دریافت طلب در نظر بگیرند.  اسلامی افزود:  127 واحد تولیدی نیز اعلام ورشکستگی کرده اند که واقعی نیست.

* از جزئیات خبر دارم ولی باز توضیح بدهید!

در ادامه یکی از خبرنگاران در مورد طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان از استاندار توضیح خواست و جالب بود که تاکید کرد: هر چند میدانم کمیسیون تلفیق این موضوع را از بودجه 97 حذف کرده و مجمع نمایندگان مازندران هم به رئیس جمهور تذکر داده اند و این موضوع نیز تا حدودی زیادی حل شده ولی شما در این زمینه توضیح بدهید!!! به قولی به این همکار باید گفت: خودگوی و خودخندی عجب مرد هنرمندی! این خبرنگار در ادامه نسبت به نبود پارکینگ در استانداری گله کرد و 5 دقیقه در حال جر و بحث با استاندار بود که چرا بین صدا و سیما و رسانه ها فرق می گذارید!!

استاندار نیز در پاسخ گفت: استانداری ظرفیت محدودی در پارکینگ دارد هر چند به معاون عمرانی گفته ام برای این موضوع چاره ای بیاندیشد. وی در ادامه گفت: شما ظرفیت رسانه خود را با رسانه ملی مقایسه می کنید؟

* سئوال های بی مطالعه و تحقیق!

یکی دیگر از خبرنگاران که ساکن غرب استان است از کاهش مشاوران استاندار و استفاده از فرماندار احمدی نژادی در نوشهر گله کرد و گفت: ما مازندرانی ها تاکنون به اینکه باید استانداری در غرب دفتر داشته باشد نرسیده بودیم شما چطور در چند روز به این نتیجه رسیدید؟ وی در ادامه گفت: شما هم مثل ما مازندرانی ها آمار سازی بلد هستید، گمرک مازندران اعلام کرده 45 تن صادرات مرکبات داشته ایم و شما از صادرات چند تنی خبر می دهید؟ استاندار نیز در پاسخ گفت: استانداری مازندران بیش از 200 مشاور در زمینه های مختلف داشت که ضروری نبود، برخی با نام مشاور از مردم اخاذی می کردند این یعنی فساد، جلوی آن را گرفتیم کجای این کار بد است؟ فرماندار نوشهر نیز در پنج دوره سابقه فرمانداری دارد، چه در دوره اصلاحات چه در دوره احمدی نژاد، مدیری است که در تمام دولت ها از او استفاده می شود.

وی افزود: مقدار مرکبات صادر شده از گمرکات مازندران 45 تن بوده و مابقی از گمرکات دیگر استان ها به خارج از کشور صادر شده است، چرا بدون مطالعه و تحقیق  حرف می زنید و زبان به تهمت باز می کنید؟ خبرنگار دیگری نیز سخنان عجیبی مطرح کرد که فرصت بیان آن نیست. هر چند نباید از طرح موارد خوب توسط برخی دیگر از همکاران غافل ماند اما این تعداد معدود خبرنگاران فضای جلسه را ملتهب کرده و موجب شدند تا ذهنیت استاندار نسبت به جامعه خبری استان در دو نشستی که تاکنون با آن ها داشته به کلی تغییر یابد.