اعتبار ماده 180 و غوغا ميان نمايندگان مازندران !

حرف آنلاین: این روزها اعتبار ماده 180 در استان مازندران غوغایی به پا کرد. براساس اخبار منتشره از بلاغ، نمایندگان مجلس استان مازندران برای توزیع این اعتبار در نشستی در مجمع نمایندگان مجلس استان مازندران تصمیم گرفتند که این اعتبار با محوریت نمایندگان مجلس و در اختیار فرمانداران هر شهر و بخش قرار گیرد. اما […]

حرف آنلاین:

این روزها اعتبار ماده 180 در استان مازندران غوغایی به پا کرد.

براساس اخبار منتشره از بلاغ، نمایندگان مجلس استان مازندران برای توزیع این اعتبار در نشستی در مجمع نمایندگان مجلس استان مازندران تصمیم گرفتند که این اعتبار با محوریت نمایندگان مجلس و در اختیار فرمانداران هر شهر و بخش قرار گیرد.

اما یکی از نمایندگان مجلس با اجرای این طرح مخالفت کرد و این مخالفت کار را به جایی رساند که احتمال لغو این پیشنهاد مجمع نمایندگان مجلس در استان را پیش‌برد.در جلسه شورای برنامه ریزی استان مازندران در استانداری مازندران صحنه تقابل بین سه نفر از نمایندگان مجلس استان مازندران بود.کمال علیپور نماینده قائم‌شهر خواستار توزیع اعتبار ماده 180 طبق نظر نمایندگان مجلس استان مازندران شد.وی در این جلسه بیان داشت: نمایندگان مجلس با توجه به این پیشنهاد در حوزه انتخابیه خویش به فرمانداران میزان توزیع اعتبار را ابلاغ کردند.حسین نیاز آذری دیگر نماینده استان مازندران و شهرستان بابل نیز خواستار توزیع اعتبار ماده 180 طبق نظر مجمع نمایندگان استان مازندران شد.وی که زودتر از سایر نمایندگان مجلس استان مازندران در جلسه شورای برنامه ریزی استانداری مازندران حضور یافت، اصرار بر توزیع اعتبار ماده 180 مطابق نظر نمایندگان داشت.

حسینی نماینده مردم قائم‌شهر درباره توزیع اعتبار ماده 180 نظری ارائه نکرد.با حضور فیاضی نماینده مردم نور و محمودآباد، ورق توزیع اعتبارات ماده 180 برگشت.فیاضی درباره توزیع اعتبار ماده 180 نمایندگان مجلس استان مازندران گفت: ما نماینده مجلس هستیم و قانون گذار و باید طبق قانون درباره هزینه کرد این اعتبار عمل کنیم.این حرف های فیاضی، واکنش کمال علیپور را به همراه داشت و به تبع آن حسین نیاز آذری نیز درباره اظهار نظر فیاضی واکنش جدی نشان داد.در صورتی که نمایندگان مجلس به نتیجه مطلوب درباره هزینه کرد این اعتبار نرسند، دولت بیشتر این اعتبار را برای مناطق کمتر برخوردار استان اختصاص می‌دهد.

*بر خواسته خود تاکید فراوان داریم

یکی از نمایندگان متقاضی استیضاح وزیر علوم گفت: فرجی دانا در عزل فتنه گران هیچ اقدامی نکرد بنابراین استیضاح وی همچنان به قوت خود باقی است.

 بر اساس اخبار منتشره از بولتن، فاطمه آلیا نماینده مردم تهران در مجلس در گفتگوئی با بیان اینکه نمایندگان متقاضی استیضاح رضا فرجی دانا وزیر علوم بر انجام این استیضاح تاکید دارند، گفت: وزیر علوم به دنبال فرصت سوزی است و هنوز برای رفع دغدغه و نگرانیهای نمایندگان هیچ اقدامی نکرده است. وی افزود: نمایندگان مجلس خواستار برکناری و عزل جعفر توفیقی و میلی منفرد از وزارت علوم بوده و هستند اما ظاهرا هنوز هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده است. این نماینده متقاضی استیضاح وزیر علوم اضافه کرد: نمایندگان همچنین خواستار عدم بکارگیری فتنه گران و کسانی که در فتنه سال 88 نقش داشتند، در وزارت علوم هستند اما متاسفانه هنوز وزیر برای رفع این دغدغه نمایندگان کاری نکرده است. آلیا گفت: تلاش نمایندگان مجلس این است که دانشگاهها در سال جدید با یک شور و نشاط و توام با فضای علمی درسها را آغاز کنند و فضای دانشگاهها نباید سیاسی زده شود. وی با بیان اینکه استیضاح وزیر علوم 53 امضا داشت، گفت: نمایندگان متقاضی استیضاح وزیر علوم از طیف های مختلف سیاسی مجلس هستند و هیچ یک از نمایندگان امضای خود را پس نگرفته اند و در صورتی که وعده های وزیر علوم در مهلت یک ماه ای که به وی داده شده، محقق نشود بر انجام استیضاح تاکید خواهند کرد.

*معاون وزیر شاید نمی دانست!

تلاش خداپسندانه شهرداری تهران در کرامت بخشیدن به زنان شاغل درشهرداری، با غضب و سرزنش برخی ها مواجه شد!

بر اساساخبار منتشره از دانا ، طنین یاس اعلام کرد  در پی ابلاغ بخشنامه ای با محتوای طرح « ارتقای مقام زنان» از سوی شهرداری تهران به شهرداری های مناطق و سایر سازمان های زیرمجموعه اش، هر روز ماجرایی تازه به وجو دمی آید!. این طرح در راستای «ارتقای مقام زن» صرفا به جداسازی فضای فیزیکی فعالیت کارمندان زن و مرد در  شهرداری اقدام کرده و مدیران ارشد و میانی زیرمجموعه شهردای تهران را موظف به بکارگیری کارمندان مرد به جای زن در سمت های مانند مسئول دفتر، منشی، اپراتور تلفن، ماشین نویس و مسئول پیگیری، کرده است. اگر چه این طرح ابتدا به صورت محرمانه به مسئولین اجرایی ابلاغ شد اما پای بخشنامه به صحن علنی مجلس، نماز جمعه و دولت هم رسید تا جایی که در آخرین عکس العملی عجیب، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آن را « خلاف کنواسیون های بین المللی کار از جمله کنوانسیون عدم تبعیض در اشتغال و حرفه» دانسته است. اگر چه جناب معاون وزیر در نامه ای دیگر  توضیحاتی در این خصوص داده و گفته «تنها بر الزام از عدم ممانعت زنان از احراز برخی از مشاغل تأکید داشته و این وزارتخانه نفیاَ و اثباتاَ اشاره ای به تفکیک جنسیتی نداشته است.» اما باز هم جای سؤال باقی می ماند که چرا تا قبل از این طرح دلسوزان حمایت از عدم تبعیض در اشتغال و حرفه زنان، دست به چنین اقدامات حمایتی نمی زدند؟! و باز هم جای سؤال است که آیا در طرح « ارتقای مقام زنان»  که اشاره به عدم به کارگیری بانوان در مشاغلی مانند منشی، اپراتور تلفن ، ماشین نویسی و مسئول پیگیری، – در شرایطی که مسئول مربوطه مرد باشد – دارد! آیا زنان را ار احراز مشاغل بالادست در حرکتی تبعیضانه محروم کرده است ؟ در جواب برخی از منتقدان و تحلیل گران اجتماعی! که این کار را مصداق سیاسی کاری و کارهای تبلیغاتی شهرداری دانسته و در پاسخ به  برخی نیز  که با انگشت اتهامی واهی به آن نگریسته که تفکیک جنسیتی در برخی از سازمان ها جواب نداده است! باید گفت: اصول ما بر این است که سیاست ما عین دیانت ما باشد، اسلام زن را تکریم کرده است و یکی از مصادیق تکریم زن فراهم کردن محیط امن، کارآمد و همراه با آسایش روانی برای زن است که ان شاء الله این طرح با پذیرش بانوان به خوبی از عده تأمین این موارد بر می آید. در نگاهی دیگر اگر انجام این گونه تفکیک ها از نظر این منتقدین در سازمان ها و نهادهای دیگر موفق نبوده باز هم این عدم موفقیت نشان گر عدم همراهی سایر سازمان ها و به ویژه دولت با این گونه طرح ها بوده است و اینجاست که بر لوزم حمایت های دولت از طرح « ارتقای مقام زن» تأکید می کنیم تا شاهد مثلا شکست دوباره آن در شهرداری نباشیم. از سویی دیگر با نگاه به خواسته بانوان ایرانی که به زینت عفاف، حجاب و متانت آراسته اند می توان دریافت که این طرح نه تنها از حمایت قشر زنان برخوردار است، بلکه طرح هایی شبیه به آن از سوی شهرداری در اختصاص واگن های خواهران در مترو، جایگاه اتوبوس با استقبال رو به رو شده است و این استقبال تا کشورهای همسایه نیز گسترش یافته است!

*اولویت اول برخی ها سفر داخلی!

حضور برخی از شهروندان ایرانی در منطقه بدنام و آوازه ترکیه تا آنجا برای کشور میزبان مهم بود که آنها را از وضعیت بحران نجات داد!

بر اساس اخبار منتشره ازدانا، با شروع فصل تعطیلات، تعداد زیادی از مردم ایران به سمت شهرهای مختلف رفته و یک سفر خوب را تجربه می کنند. با این حال تعدادی افراد هم سفرهای خارجی را به سفرهای داخلی ترجیح می دهند و تعطیلات خود را درخارج از کشور می‌گذرانند. آنتالیا یکی از شهرهای ترکیه است که سواحل آن هیچ گونه ممنوعیتی را ندارد! و سالانه گردشگران زیادی از سوی کشورهای مختلف به آنتالیا می روند. بر اساس گزارش وزارت فرهنگ و جهانگردی ترکیه، در حالی که رشد سفر گردشگران خارجی به آنتالیا در نیمه نخست سال ۲۰۱۴ نسبت نیمه نخست سال ۲۰۱۳ کاهش یافته، سفر ایرانیان به آنتالیا پنج برابر شده است. ایرانیان مدیران هتل و صنایع توریسم آنتالیا را از خطر ورشکستگی نجات دادند. وزارت فرهنگ و جهانگردی “آنتالیا” اعلام کرده است میزان سفر ایرانیان به آنتالیا در نیمه نخست سال ۲۰۱۴ نسبت به نیمه نخست سال ۲۰۱۳، پنج برابر افزایش پیدا کرده است و آنتالیا از جمله شهرهای محبوب ایرانیان برای سفر به ترکیه است. این در حالی است که سفر اروپایی‌ها به آنتالیا رو به کاهش دارد. در نیمه نخست سال ۲۰۱۴ نسبت به نیمه نخست سال ۲۰۱۳ از میزان سفر جهانگردان کشورهای نروژ، بلژیک، اتریش، ایتالیا و فرانسه از آنتالیا کاسته شده است.اما نکته مهم و اصلی در این آمار ها این است که متأسفانه آژانس های مسافرتی غیر قانونی زیادی در حال فعالیت در کشور هستند که شرایط این سفرها را فراهم می کنند. این آژانس ها با تبلیغات آزاد خود در صفحات روزنامه ها و روی دیوارها مشتریان خود را جمع کرده و به راحتی این مسافران را عازم کشورهای حاشیه ای به ویژه سواحل آنتالیا می کنند. اگرچه تبلیغ سفر به آنتالیا در مطبوعات ایران را برای آژانس‌های مسافرتی غیرقانونی اعلام کرده است. به این ترتیب بسیاری از آژانس‌های مسافرتی به جای استفاده از کلمه “آنتالیا” در تبلیغات خود، از واژه‌هایی هم‌چون سفر به “آننالیا”، “آنیتالیا”، آنوتالیا” و… استفاده می‌کنند. یکی دیگر از دلایل افزایش سفرها به آنتالیا پر هزینه بودن سفرهای داخلی به نسبت این سفر هاست؛ به طوری که هزینه سفر آنتالیا با هزینه سفر به کیش برابر است و مردم ترجیح می دهند با یک میزان هزینه به سفر های خارجی رفته و از کشورهای دیگر بازدید کنند. بر اساس این آمار سالانه بیش از یک و نیم میلیون ایرانی از ترکیه بازدید می‌کنندو ایرانیان در رده سوم بیشترین گردشگران در ترکیه بشمار می روند. با این آمار لزوم برنامه ریزی بیشتر مسئولین در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای ایجاد شرایط سفر ارزان قیمت برای مردم بیشتر مشخص می شود.

 *طعنه حیوانی یک معاون به جناب کدخدا!

معاون نخست وزیر روسیه با انتشار تصویری از رئیس‌جمهور آمریکا در فضای مجازی ، اقتدار باراک اوباما را به سخره گرفته است.

بر اساس اخبار منتشره از فارس ، مدت کوتاهی بعد از اینکه آمریکا موج تازه‌ای از تحریم‌ها را علیه روسیه اعمال کرد، دمیتری روگوزین، معاون نخست وزیر روسیه، با انتشار یک عکس، اقتدار باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا را به سخره گرفت.  او تصویری را منتشر کرد که در آن ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه یک ببر را در بغل گرفته و در کنار آن تصویری از اوباما را گذاشته بود که یک سگ سفید کوچک را در بغل دارد و سپس نوشته: «ما ارزش‌ها و متحدان متفاوتی داریم»! بر اساس این گزارش، این عکس چند روز بعد از آن منتشر شد که دولت اوباما با اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه به بهانه دخالت در بحران اوکراین، به اتحادیه اروپا پیوست.

 گفتنی است تصویر پوتین در طول بازی‌های المپیک سوچی در مسکو گرفته شده در حالی که تصویر اوباما زمانی گرفته شده که او  برای حضور در مجلس سنا تلاش می‌کرده است.