از پشت پرده توجه شیطان بزرگ به یک کشور تا ماجرای یک خانواده

حرف آنلاین: پشت پرده توجه شیطان بزرگ به یک کشور! با گذشت بیش از 20روز از ورود داعش به عراق، آمریکا  تاکنون با حمایت ظاهری از مردم عراق سعی کرده تا خود را به دولت عراق نزدیک کند. بر اساس اخبار منتشره از دانا ، آنچه مسلم است دولت آمریکا تا پیش از این در […]

حرف آنلاین:

پشت پرده توجه شیطان بزرگ به یک کشور!

با گذشت بیش از 20روز از ورود داعش به عراق، آمریکا  تاکنون با حمایت ظاهری از مردم عراق سعی کرده تا خود را به دولت عراق نزدیک کند.

بر اساس اخبار منتشره از دانا ، آنچه مسلم است دولت آمریکا تا پیش از این در خصوص ورود داعش به سوریه نظری متفاوت داشت به طوری که با حمایت های همه جانبه از این گروهک تروریستی سعی در تقویت این گروه داشت تا به نحوی بتواند دولت سوریه را به چالش بکشاند. با عدم توفیق این روند آمریکا در سوریه و مشخص شدن جنایات داعش برای جهانیان، آمریکا، روند دیگری را پیش رو گرفت به طوری که در ابتدای ورود داعش به عراق، این اعمال تروریستی را محکوم کرد! از طرف دیگر تاکنون اسناد زیادی وجود دارد که نشان می دهد داعش تمایل زیادی به آمریکا نشان داده است، به عنوان مثال این گروه تروریستی از ادوات و ماشین های جنگی آمریکایی و اسرائیلی استفاده می کند و به سفارت خانه امریکا چه در سوریه و چه در عراق هیچ گونه تجاوز و تعدی را نداشته است. نشانه های موجود حاکی از آن است که امریکا قصد دارد با استفاده از فرصت فتنه داعش در عراق توافقنامه امنیتی خود با این کشور را احیا کند؛ این توافقنامه اگرچه امضا شده ولی عملا از سوی دولت نوری مالکی اجرا نمی شود. یکی از بندهای موجود در این توافق نامه، اجازه نصب ایستگاه‌های شنود در خاک عراق است که آمریکا با اجرایی کردن این بند از توافقنامه به دنبال دسترسی به اطلاعات و جاسوسی از کل منطقه است. قطعاً جاسوسی از منطقه توسط آمریکا، کل کشورهای منطقه از جمله عراق را با بحرانی جدید مواجه می کند به طوری که نه تنها جلوی اقدامات تروریستی گرفته نمی شود بلکه با توجه به حمایت گسترده آمریکا از تروریست ها و سابقه تروریست ها در منطقه باعث گسترش  اقدامات تروریستی در منطقه می شود. یکی دیگر از بندهای ای توافقنامه حضور مستشاران نظامی آمریکا در ارتش عراق با مصونیت قضایی است که آمریکا در سال 2011 نیز برای ادامه حضور نیروهای خود در عراق، خواهان دریافت مصونیت قضایی بود که خودداری بغداد از پذیرش این مسئله، یکی از مواردی بود که به خروج آمریکایی‌ها از عراق منجر شد. اجازه دائمی پرواز پهپادها و هواپیماهای امریکا در آسمان عراق و تغییر ساختار دستگاه اطلاعاتی عراق از سوی سیا از دیگر بند های این توافقنامه هستند که هرکدام اهداف خاصی را برای آمریکا در منطقه دنبال می کنند. رفتار آمریکا در قبال کشورهای دیگر تا کنون نشان دهنده این موضوع بوده است که دولت مستکبر آمریکا با زیاده خواهی های خود به دنبال رسیدن به اهداف خود است و هیچگاه از سر دلسوزی با دیگر کشورها رابطه برقرار نکرده است. قطعا آمریکا با این شروط خود به دنبال ایجاد استعماری بزرگتر در منطقه است و تغییرات در دستگاه اطلاعاتی عراق باعث می شود تا مشکلات امنیتی جدیدی برای کشورهای منطقه به ویژه ایران به وجود آید. همگان به خوبی می دانند که اصلا داعش و تکفیری ها ساخته سرویس جاسوسی آمریکا واسرائیل بوده و بنابراین عزم آمریکا برای مقابله با داعش تنها به یک جوک شبیه است.

شنیده های مختصر و مفید جهان از همه جا!

_ با نزدیک شدن رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی که خبر آن پیش از این اعلام شد قاضی مقیسه، به عنوان قاضی جدید پرونده وی مشخص شده است. شنیده شد آیت الله  اکبر هاشمی رفسنجانی از تغییر قاضی پرونده مهدی هاشمی ابراز ناراحتی کرده است! علت این ناراحتی اعلام نشده است.

_ بهزاد نبوی که اخیرا با سپری شدن دوره محکومیتش از زندان آزاد شده، در اظهارات قابل تاملی گفته است: پایگاه اجتماعی اصلاح طلبان عوض شده و این برای جریان اصلاحات خطرناک است. وی در توضیح این ادعای خود می گوید: الان (بعد از آزادی) دخترهایی که پیش من می آیند، می خواهند با من دست بدهند. یا نوری زاد که از بهاییت دفاع کرده و گفته پای بهائیان را می بوسم، طرفدار ما شده است. دراویش گنابادی پیش ما می آیند و از ما اعلام حمایت می کنند. قبلا در (هفته نامه) عصر ما، مطلب می زدیم و نهضت آزادی به ما فحش می داد ولی الان ما تبدیل شدیم به قهرمان آنها. نبوی با خطرناک خواندن این وضعیت می گوید، این ماجراها بهانه به دست مخالفان ما خواهد داد!

_ چندی پیش یک روزنامه مدعی اصلاح طلبی  که به تریبون خانواده هاشمی شهره شده است خبری منتشر کرد که در آن آیت الله  موسوی بجنوردی پدر همسر حجت الاسلام سید حسن خمینی خاطره ای را از یک عارفی در سوریه نقل می کند و می گوید: آن عارف در سوریه سال ها پیش در مواجه با سید مصطفی خمینی و من ، به من گفت: شما دریای علم هستید و علم شما پایانی ندارد! در همین رابطه اخیرا از قول حجت الاسلام رحیمیان از معتمدین امام(ره) و از اعضاء فعال دفتر ایشان مطلبی نقل شده که وی در جلسه ای با دروغ خواندن جمله موسوی بجنوردی  گفته است: این خبر دروغ است، من در‌ آن جلسه بودم، آن عارف به آقا سیدمصطفی خمینی گفت: شما شهید می شوید، به سید احمد آقا خمینی گفت: شما به مراتب بالا می رسید، همان جا آقای بجنوردی از آن عارف سؤال کرد که پس من چه می شوم؟ آن عارف در پاسخ خنده داری گفت: تو خیلی… حجت الاسلام رحیمیان که هم اکنون تولیت مسجد مقدس جمکران را بر عهده دارد در ادامه گفت: این پاسخ عارف بین من و شهیدمصطفی خمینی ضرب المثل شده بود. رحیمیان می افزاید: آقای موسوی بجنوردی نه در بیت امام و نه در درس امام تا سال ۵۳ حضور نداشت، هر بار هم از زیر مباحثه فرار می کرد، البته از نظر گپ و گعده خوش مشرب بود و آقا سیدمصطفی و سیداحمد آقا ایشان را در این زمینه قبول داشتند ولی از لحاظ اعلمیت مطلبی در وی نیست.

_اخیرا حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع معظم تقلید در پیامی خطاب به حجت الاسلام دکتر روحانی نسبت به فعالیتهای وزیر علوم، استاندار سیستان و بلوچستان، وزیر فرهنگ و آقای یونسی دستیار رئیس جمهور هشدار داده است.

_به تازگی کتابی تحت عنوان “انقلاب اخلاقی راهی به رهایی” با همکاری آستان حرم امام خمینی(ره) و ستاد ارتحال ایشان به صورت مشترک منتشر شده است. نویسنده آن فردی بنام  زارع است که با مقدمه حجت الاسلام سیدحسن خمینی نوشته شده است. نویسنده در این کتاب حجت الاسلام سیدحسن خمینی را در کنار آیت الله جوادی آملی قرار داده! و ازنامزد متوهم و مغرور انتخابات ریاست جمهوری دهم و دیگر سران خائن فتنه  به عنوان اندیشمندانی که عدالت را بر اساس فضیلت های اخلاقی می دانند! یاد شده است!. این کتاب هیچ اشاره ای به خیانت های سران فتنه در حق ملت شریف ایران نکرده است.

_در جلسه مشترک دکتر فرجی دانا وزیر علوم با تعدادی از نمایندگان مجلس که معاون پارلمانی رئیس جمهور و معاون پارلمانی وزیر علوم نیز حضور داشتند، یک هفته برای اصلاح رویه های افراطی این وزارتخانه به وزیر علوم فرصت داده می شود و مقرر می شود چنانچه رویه های توافق شده اصلاح نشود، طرح استیضاح وزیر علوم که هم اکنون حدود ۶۰ امضا دارد، به جریان افتد.

_نمایشگاه قرآن امسال به دلیل تغییر مکان نمایشگاه و انتقال به باغ موزه دفاع مقدس، تا این لحظه نسبت به سالهای گذشته با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه نشده است. همچنین زمان نمایشگاه قرآن به مدت ۱۰ روز کم شده است.

_حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری اخیرا جلسه ای با دکتر محمد  نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور داشته است. ظاهرا وی در این جلسه به نهاوندیان گفته است: اشتباهات دولت آنقدر زیاد است که اگر این گونه ادامه پیدا کند دیگر لازم نیست کسی علیه شما و دولت اقدامی کند، خودتان با این روش شکست خواهید خورد.

_ آخرین گزارشها در مورد عراق حاکی از آن است که جریان داعش با احتساب نیروهای بعثی حدود ۹۵ هزار نفر شده اند. گفته می شود ۵ هزار نفر نیروی آموزش دیده از لیبی وارد عراق شده اند. در حال حاضر خط مقدم جریان داعش توسط افغانی ها اداره می شود.

_علی اكبر ياغی تبار كه سابقه سرودن اشعار ساختارشكن و سياسى اعتراضى عليه نظام را در كارنامه ادبى خود دارد، اقدام به انتشار كتاب مجموعه شعر «مثل داش آكل» – كه طرح روى جلد آن به وضوح دو انسان عريان در حال معاشقه را نشان می دهد – در انتشارات نیماژ تهران كرده است. وى چند سالى است كه در فضاى مجازى اشعارى را در تعريض نسبت به اصل نظام درج نموده و اين اقدام را به كاربران ديگر نيز توصيه می كند. سال قبل، نشريات سلطنت‏ طلبان در آمريكا ضمن درج اشعار وى، ادعا كردند كه یاغی تبار به‏ علت مواضع سياسى مخالف، از سوى نظام تحت فشار قرار دارد.

_دو تن از آهنگسازان وابسته به كمپانى والت ديزنى در مصاحبه‏ اى فاش كردند كه ذكر نام خداوند و به‏ طور كلى استفاده از مضامين دينى و مذهبى در محصولات والت ديزنى ممنوع است. اين دو نفر افزودند: استوديوى والت ديزنى يكى از مكان‏هايى است كه در رابطه با مسائل دينى، محدوديت اعمال می كند. استفاده از كلمه خدا نيز در اينجا ممنوع است. البته شما در خود والت ديزنى می توانيد اسم خدا را بياوريد ولى نمی توانيد از آن در فيلم‏ها استفاده كنيد. شركت والت ديزنى پردرآمدترين شركت رسانه‏ اى در جهان محسوب می شود. اين شركت كه در زمينه توليد انيميشن‏ هاى كودكانه فعاليت می كند، در كنار ساير چهره‏ ها و شركتهاى هاليوودى تبديل به يكى از پيشگامان حمايت از ارزش‏هاى جديد غربى مانند همجنس‏ بازى و يا شيطان‏ پرستى شده است.

_مدیرمسئول یکی از روزنامه هایی که همزمان از آقایان هاشمی رفسنجانی و مشایی دفاع می کرد، اخیرا به دلیل اتهامات مالی بازداشت شده است.

_در مذاکرات وین ۵ که پنج روز به طول انجامید، قرار بوده که متن توافق نامه شروع به نگارش شود. گفته می شود در نگارش متن توافق نامه مواردی که اختلافاتی در آن وجود دارد را در درون پرانتز قرار می دهند که در باره آن موارد در دوره های بعدی مذاکره کنند. دکتر ظریف در کنفرانس خبری اعلام کرده است: تعداد پرانتزها از تعداد کلمات توافق نامه بیشتر است. گفته می شود تعداد مسائل اختلافی (موارد داخل پرانتز) ۱۸ عنوان بوده است.

_ ۲ کشور روسیه و چین برخلاف دوره های قبلی مذاکرات، مواضع سخت تری نسبت به ایران داشته اند و همراهی آنها نسبت به گذشته کمتر بوده است.

قول می دهم دیگر کسی را گاز نگیرم!

مهاجم تیم ملی فوتبال اروگوئه که به خاطر گاز گرفتن بازیکن ایتالیا در جریان مسابقات جام جهانی ،  مشهور! شد قول داد از این به بعد گاز نگیرد!

بر اساس اخبار منتشره از صراط، لوئیس سوارز، مهاجم تیم ملی فوتبال اروگوئه در دیدار برابر ایتالیا حرکتی جنجالی را انجام داد. او با گاز گرفتن شانه کیه‌لینی خود را از جام جهانی 2014 برزیل محروم کرد و به نوعی باعث شد تیمش در مرحله یک هشتم نهایی با شکست از کلمبیا حذف شود. به گزارش فرارو فیفا پس از حرکت جنجالی سوارز، حکم به محرومیت او از 9 بازی ملی و چهار ماه از حضور در هر گونه فعالیت ورزشی داد. سوارز پس از این محرومیت سنگین، اردوی اروگوئه را ترک کرد و به کشورش بازگشت. حالا او از رفتار خود ناراحت است و قول داد که دیگر چنین رفتارهایی را انجام ندهد. سوارز در صفحه اجتماعی خود در “تویتیر” نوشت:« روزهای سختی را پشت سر گذاشتم. الان چند روزی است که در کنار خانواده‌ام هستم و دوباره آرامش خود را به دست آورده‌ام. می‌دانم که در دیدار برابر ایتالیا چه اتفاقی رخ داد. آنچه که در روزهای گذشته درباره من گفته شد بیانگر نیت واقعی من نیست. در حقیقت کیه‌لینی به خاطر گاز من اذیت شد. الان می‌توانم بگویم که از این رفتار خود احساس تاسف می‌کنم. به کیه‌لینی می گویم که آن حرکت اشتباه بود. برابر همه ملت جهان قسم می خورم که دیگر چنین رفتارهایی انجام ندهم.»! جالب اینجاست که  کیه‌لینی در جواب به او نوشت: «لوئیس همه چیز فراموش شده و من امیدوارم که فیفا مجازات و محرومیت تو را کاهش دهد.»