اجراي طرح هر محله يك بوستان در قائم شهر

حرف آنلاين: شهردار قائم شهر از اجراي طرح هر محله يك بوستان در نقاط مختلف شهر خبر داد. سيد محمدجعفرحسيني با اشاره به اينكه در سال گذشته 3 بوستان در قائم شهر ساخته شد، افزود: طراحي و مطاطعه ساخت پنج بوستان جديد در دست اقدام است. وي با اشاره به اينكه لايحه پنج بوستان جديد […]

حرف آنلاين: شهردار قائم شهر از اجراي طرح هر محله يك بوستان در نقاط مختلف شهر خبر داد.

سيد محمدجعفرحسيني با اشاره به اينكه در سال گذشته 3 بوستان در قائم شهر ساخته شد، افزود: طراحي و مطاطعه ساخت پنج بوستان جديد در دست اقدام است.

وي با اشاره به اينكه لايحه پنج بوستان جديد بزودي آماده و به شورا ارسال خواهد شد، تصريح كرد: جانمايي اوليه بوستان هاي جديد انجام شده و در صورت تاييد نهايي شوراي اسلامي شهر ساخت پروژه هاي عملياتي خواهد شد. شهردار قائم شهر بوستان شاهد در شهرك شهدا را مهمترين آنها با ويژگي هاي خاصي است، خاطرنشان كرد: براي بوستان شاهد حدود 1200 مترمربع زمين در نظر گرفته شده است كه ساخت و نصب سرديس شهدا ويژگي خاصِي به اين بوستان خواهد داد. به گفته وي، وجود نام مقدس شهدا بر روي اين شهرك ويژگي خاصي بوستان خواهد داد و در كنار سرديس شهدا به بيوگرافي آنها نيز پرداخته خواهد شد.

به گفته وي، وسايل بازي كودكان و ورزشي، مبلمان پاركي و محل اسكيت و دوچرخه نيز در كليه بوستان ها در نظر گرفته شده است. حسيني با بيان اينكه در جانمايي بوستان ها نقاط كمتر توسعه يافته در الويت قرار گرفته اند، گفت: بوستان شهيد طالبي در انتهاي خيابان شهيد مطهري( كتي سر)، بوستان شهرك يثرب، بوستاني در خيابان طالقاني و يك بوستان نيز در كوچه نيما اجرايي خواهد شد كه پس از پايان مطالعات لايحه آن به شورا ارسال مي شود.

شهردار قائم شهر در خصوص ضرورت افزايش بوستان ها در سطح شهر نيز گفت: گسترش شهرنشيني باعث شده تا ايجاد بوستان ها براي گذران اوقات فراغت اقشار مختلف جامعه ضرورتي دو چندان يابد. وي افزود: با كوچك شدن نسبی مساحت یا عرصه خانه ها بر ضرورت ایجاد اماكن عمومی برای تفریح افزوده شد و  از طرف دیگر جماعت شهرنشین برای فرار از خستگي زندگی و كار در شهر، بوستان ها را بهترین محل برای آرامش و رفع خستگی خود مي دانند

به گفته وي، در زندگي شهرنشيني، كاركرد تفریحی بوستان ها، به طور مشخص جایگزین قسمتی از كاركردهای تفریحی خانواده، روابط همسایگی، محلی و بازار شده است.

حسيني با تاكید بر بهداشت روانی، بوستان ها را در زمره مراكز تامین كننده بهداشت جان و روان افراد دانست و گفت: نقش گسترده فضای سبز در تمدد اعصاب بر كسی پوشیده نیست تا حدی مبحث پارك درمانی به عنوان یكی از سنجه های سلامت بخش شناخته می شود، علاوه بر تاثیر مستقیم حضور در بوستان ها و فضای سبز بر روان انسانی، وجود و بهره گیری از فضاهای مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی تاثیر مستقیمی بر بهداشت جسمی و روانی افراد دارد كه شهرداري قائم شهر تلاش مي كند در راستاي وظايف اجتماعي و فرهنگي خود در اين حوزه با افزايش بوستان ها نقش تاثير گذاري داشته باشد.