آموزش و پرورش مازندران ، مراکز پژوهش محلی راه‌اندازی کند

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران گفت: آموزش و پرورش مازندران مراکز پژوهش محلی راه‌اندازی کند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران گفت: آموزش و پرورش مراکز پژوهش محلی راه‌اندازی کند.

به گزارش حرف آنلاین، قاسم عزیززاده گرجی، در همایش گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه با ایجاد شوراهای آموزش و پرورش تلاش شده مشکلات و مسائل آموزش و پرورش به واسطه این شورا مرتفع شود، اظهار کرد: باید برای کسب توفیق در دستگاه تعلیم و تربیت به فهم مشترک برسیم.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در حوزه آموزش و پرورش که منجر به تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شد، افزود: این سند نقشه راه فعالیت در سنگر تعلیم و تربیت است، که تحقق بند بند این سند باید مورد توجه همگان باشد.

وی در بیان مفهوم تحول به گرایش مستمر به بهتر شدن، اتکا نکردن به داشته‌های موجود، تغییر نقاط ضعف به نقاط قوت، میل به شتاب گرفتن، سرعت داشتن و جهش در حین حرکت و برنامه‌ریزی و مدیریت کارآمد اشاره کرد.

عزیززاده خاطرنشان کرد: در مسیر تحول باید پشتوانه اندیشه‌ای و فکر و خرد داشته باشیم.

عزیززاده گرجی با بیان اینکه برنامه ریزی و مدیریت کارآمد و برخورداری از اندیشه تحولی از ملزومات تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، گفت: انسان (دانش آموز) موضوع مهم در آموزش وپرورش است برای تحول انسان باید تعریف درستی از آن داشته باشیم.

وی با بیان اینکه توصیف انسان به منزله سنگ بناست اگر این مقوله را کج بگذاریم مطلوب به مقصد نخواهد رسید، ادامه داد: نقطه کانونی آموزش و پرورش کلاس درس است و آماده سازی این کلاس پیش نیاز چهره به چهره شدن معلم و دانش آموز می باشد. تصمیمات شورای آموزش و پرورش باید به تامین کلاس درس در این خطه از شمال کشور ختم شود.

عزیززاده گرجی با بیان اینکه آموزش یک مسیر و فرآیندی است که باید به درستی طی شود تا تربیت صورت بگیرد که تحقق تربیت متربی نیز درگرو یادگیری است، گفت: یادگیری در زندگی دانش آموزان باید به مهارت ختم شود.

سرپرست معاونت سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران به نقش یادگیری بعد از آموزش و فراهم نمودن زمینه آن در زندگی دانش آموزان و تبدیل آن به مهارت تاکید و عنوان کرد: تربیت همه جانبه باید بر اساس آموزه‌های دینی، سند تحول، اعتقاد قلبی و فهم درست و رشد متوازن در نظام آموزش و پرورش باشد.

وی همچنین افزود:کمیسیون‌های محلی و یا مراکز پژوهش‌های محلی می توانند در جهت کمک به شورای آموزش و پرورش با همان ظرفیت‌های قانونی، چارت را آماده و در اختیار شورای آموزش و پرورش قرار دهند تا تصمیماتی به نفع آموزش و پرورش، دانش آموز، معلم و نظام جمهوری اسلامی گرفته شود