شناسایی 4هزار دانش آموز مازندرانی برای آموزش حوزه هوش مصنوعی

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از شناسایی چهار هزار دانش آموز این استان برای آشنایی حوزه هوش مصنوعی خبرداد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از شناسایی چهار هزار دانش آموز این استان برای آشنایی حوزه هوش مصنوعی خبرداد.

حسین کمالی با تاکید بر اینکه آموزش هوش مصنوعی مورد مطالبه مسئولان است، خاطرنشان کرد: حدود 4 هزار نفر از دانش آموزان را جهت آموزش و آشنایی آن ها با هوش مصنوعی شناسایی کردیم که قصد داریم این موضوع را پیگیری کنیم و استان مازندران تلاش هایی را برای تحقق این هدف انجام داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه میزان ثبت نام کنندگان ما در المپیاد علمی نسبت به سایر استان ها رشد چشمگیری داشته است ، تصریح کرد : در سال جاری نزدیک به 16 هزار دانش آموزان ثبت نام کردند که بالاترین نرخ را در ثبت نام داشتیم.

وی موضوع تقویت هنرستان ها را بسیار مهم برشمرد و ادامه داد : در دولت سیزدهم به موضوع مهارت آموزی توجه بسیار زیادی شده است و در آموزش و پرورش مازندران،  دانش آموزان متوسطه اول 45 درصد به رشته فنی و حرفه ای و کار و دانش گرایش دارند.

این مسئول با تاکید بر اینکه در میانگین کشوری این آمار 39 درصد است و ما 6 درصد بالاتر از میانگین کشوری هستیم، اظهار کرد : 308 هنرستان را در مازندران داریم که تلاش کردیم تولیدات آن ها یک بازار اقتصادی پیدا کند.

او با اشاره به اینکه در حوزه فضا و ساختمان مشکلات و کمبود فضا ریشه در سنوات گذشته دارد، ذکر کرد : در مازندران حدود 122 پروژه نیمه تمام داریم که در سال گذشته 22 پروژه را با همکاری خیرین و تعهدات دولت به اتمام رساندیم و در دهه فجر سال جاری ، 17 پروژه به بهره برداری خواهد رسید که عموما مدارس و مراکز آموزشی ما هستند.