آغاز عملیات اجرایی150خانه بهداشت در مازندران

حرف آنلاین:رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، گفت: به زودی عملیات اجرایی150خانه بهداشت در مازندران آغاز می شود.قاسم جان بابایی در نشست خبری که در محل این دانشگاه برگزارشد با اشاره به اجرای طرح نظام تحول سلامت در کشور، بیان کرد: با آغاز این طرح شاهد رضایتمندی قابل قبولی در بین مردم هستیم.وی با اعلام این […]

حرف آنلاین:رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، گفت: به زودی عملیات اجرایی150خانه بهداشت در مازندران آغاز می شود.قاسم جان بابایی در نشست خبری که در محل این دانشگاه برگزارشد با اشاره به اجرای طرح نظام تحول سلامت در کشور، بیان کرد: با آغاز این طرح شاهد رضایتمندی قابل قبولی در بین مردم هستیم.وی با اعلام این که با آغاز طرح کاهش پرداخت هزینه های بیمارستانی، تاکنون هیچ بیماری برای تخفیف به دفتر مراجعه نکرده است، تصریح کرد: اما ضریب اشتغال تخت ها 20درصد افزایش یافت.جان بابایی با اظهار این که از زمان شروع این طرح تمام بیمارستان ها موظف به تامین دارو برای بیماران هستند، گفت: تامین دارو برای بیماران خاص در بیمارستان ها از دیگر برنامه های حمایتی وزارت خانه است.

 وی افزود: بیمارستان های رامسر، آمل و امام خمینی مراکز تامین دارو برای بیماران شیمی درمانی هستند.این مسئول با بیان این که بسته حمایتی بیماران صعب العلاج در دست تدوین است، گفت: بیماران سرطانی، سوختگی، روان پزشکی و تالاسمی تحت پوشش قرار خواهند گرفت.جان بابایی با اشاره به طرح کاهش زایمان های طبیعی و با اعلام این که تا پایان سال جاری باید زایمان های طبیعی10درصد کاهش داشته باشند، بیان کرد: با گذشت دوماه از اجرای طرح کاهش چشمگیری داشتیم.

وی متذکرشد: اما عمل سزارین در بیمارستان های خصوصی افزایش پیدا کرد که این موجب نگرانی برای ما شده است، اگر بیمارستان های خصوصی به هشدارهای ما توجه نکنند در پایان سال تنزل درجه پیدا خواهند کرد.جان بابایی با اظهار این که در قدم نخست هدف ما حمایت مالی در بحث زایمان طبیعی است، گفت: زایمان طبیعی رایگان موجب احیا دوباره رشته مامایی در کشور شده است. وی ادامه داد: درگام بعدی باید به سمت زایمان بدون درد و فیزیولوژیک برویم که با حضور متخصصان بیهوشی درد بیمار را کاهش دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی از حضور100 پزشک مقیم در تمامی بیمارستان ها به ویژه بیمارستان های غیر آموزشی خبرداد و یادآورشد: این پزشکان در نوبت عصرو شب در بیمارستان ها حضور دارند.وی خاطر نشان کرد: بحث ماندگاری پزشک در مناطق محروم همچون گلوگاه، زیراب و کلاردشت را با حضور پزشک مقیم برطرف کردیم. جان بابایی از تغییر وضعیت هتلینگ تا پایان شهریور در بیمارستان های استان خبرداد و اظهارداشت: در گام نخست ساک سلامت از طریق بیمارستان در اختیار بیمار قرار خواهد گرفت.این مسئول شمار پروژه های بیمارستانی در دست ساخت در استان را شش طرح اعلام کرد و گفت: دو بیمارستان چالوس و آمل به علوم پزشکی تحویل شد و بیمارستان چالوس با آنکه تحویل شد ولی بصورت رسمی افتتاح نشد. جان بابایی با اشاره به این که چهار بیمارستان تنکابن، رازی قائمشهر، امام خمینی بهشهر و ماهفروجک ساری در دست ساخت است گفت: بیمارستانهای دردست ساخت تا پایان سال مالی 94 بهره برداری می شوند.

 وی توسعه کلینیک ویژه دولتی را در برخی شهرستانهای بزرگ استان از جمله برنامه ها بیان کرد و یادآورشد: امیدواریم با اجرای این طرح مراکز درمانی قابل قبولی در کنار مراکز بیمارستانی ایجاد شود. جان بابایی با بیان این که، بحث واگذاری بیمارستان در حال ساخت ماهفروجک به بخش خصوصی صحت ندارد گفت: این بیمارستان در مرکز استان مستقر است و چهار بیمارستان موجود بیش از 40 و 70 سال قدمت دارد و صلاح نیست به بخش خصوصی واگذار شود.

1

وی با اظهار این که هیچ مکاتبه ای از طرف دانشگاه برای واگذاری بیمارستان ماهفروجک به بخش خصوصی صورت نگرفته است اما برای سرمایه گذاری بخش خصوصی آمادگی داریم، افزود: ساختمان بیمارستان ماهفروجک با منابع دولتی در دست ساخت است و زمین آن نیز اهدایی است.

جان بابایی با اشاره به وجود 150خانه بهداشت درمازندران با قدمت بالای 25 سال، گفت: طی روزهای آینده عملیات اجرایی 150خانه بهداشت در استان آغاز می شود که تا پایان بهمن ماه نیز به بهره برداری خواهند رسید. وی تصریح کرد: 30درصد از منابع این توسط دولت،30درصد توسط کمیته امداد و 20درصد توسط استانداری تامین خواهد شد.