آخرین وضعیت بازنگری رشته حسابداری

حرف آنلاین: سرپرست سابق کميته برنامه ريزي حسابداري وزارت علوم آخرین وضعیت بازنگری دروس حسابداری را در مقاطع مختلف تشریح کرد. احمد احمد پور درباره آخرین وضعیت بازنگری سرفصل‌های رشته حسابداری گفت: در مقطع کارشناسی ارشد  رشته های حسابرسی  و حسابداری مدیریت و  در مقطع کارشناسی رشته حسابداری مورد تصویب قرار گرفته است. وی ادامه […]

حرف آنلاین:

سرپرست سابق کميته برنامه ريزي حسابداري وزارت علوم آخرین وضعیت بازنگری دروس حسابداری را در مقاطع مختلف تشریح کرد.

احمد احمد پور درباره آخرین وضعیت بازنگری سرفصل‌های رشته حسابداری گفت: در مقطع کارشناسی ارشد  رشته های حسابرسی  و حسابداری مدیریت و  در مقطع کارشناسی رشته حسابداری مورد تصویب قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در مقطع کارشناسی حسابداری نیز  90 درصد کارها انجام شده، دروس تعیین شده و سرفصل ها مشخص شده و یک سری کار جزیی باقی مانده است.

سرپرست سابق کميته برنامه ريزي حسابداري وزارت علوم با بیان اینکه بازنگری کارشناسی حسابداری باید تا تیرماه به اتمام می رسید افزود: اکنون بازنگری سرفصل دوره دکتری حسابدرای باقی مانده است که آن نیز  18 واحد بیشتر نیست .

وی با بیان اینکه 10 درصد دانشجویان کشور را دانشجویان حسابداری تشکیل می دهند افزود: برهمین اساس به روز شدن سرفصل های دروس حسابداری ضروری است.

احمد پور در خصوص نحوه به روز کردن سرفصل ها و دروس حسابداری گفت: فعالیت در این رشته به صورت موازی انجام شده است یعنی در مقطع کارشناسی و دکتری هیچ گرایشی ایجاد نشد و فقط گرایش‌ها در مقطع کارشناسی ارشد صورت گرفت. به این معنی که مقاطع کارشناسی و دکتری، عمومی و مقطع کارشناسی ارشد تخصصی شده است .

وی افزود: بازنگری دروس حسابدرای از سال 91 با همکاری یک گروه 10 نفره از اساتید دانشگاه های کشور آغاز شد و قرار بود تا شهریور امسال بازنگری ها به پایان برسد.

احمدپور درباره منابع رشته حسابداری نیز گفت: خوشبختانه فعال شدن دوره دکتری در رشته حسابداری خیلی به ما کمک کرد و ما بیشتر مطالب را به روز کردیم ، مثلا در رشته حسابداری با توجه به نقشی که کامپیوتر در واحد تجاری دارد این درس را اضافه کردیم و یا با توجه به نقش فعال بازار سرمایه در کشور دروسی که به بازار سرمایه و بورس مرتبط بود را اضافه کردیم و دروسی که در رده هایی بعدی اولویت بودند حذف و یا جابه جا کردیم .

وی یادآورشد: به عنوان مثال نهادهای پولی مالی را اضافه کردیم . با توجه نقش تحقیقات در کشور و توسعه اقتصادی کشور تاکید مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاوتی و جهاد علمی، درس اقتصاد سنجی را برای کارشناسی ارشد‌ پیش بینی کردیم .

سرپرست سابق کميته برنامه ريزي حسابداري وزارت علوم افزود: دروسی مانند حسابداری مدیریت که نقش اساسی در کارخانه و شرکت ها دارند را افزایش دادیم و یا حسابداری  بخش عمومی را که به صورت  4 واحدی ارایه می شد به صورت دو درس ارایه دادیم ./مهر