عشرت کراری نماینده خانه مطبوعات در سوادکوه شمالی شد

حکم ابلاغی نماینده خانه مطبوعات و رسانه های مازندران در شهرستان سواد کوه شمالی ،با امضای ساسان شیخی رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات مازندران و شهرام فهیمی مدیر عامل خانه مطبوعات استان توسط علی پیر فلک فرماندار ،به عشرت کراری اعطاء شد

به گزارش حرف آنلاین ؛ در راستای پاسداشت و تکریم جامعه خبری در شهرستان سواد کوه شمالی،نشست هم اندیشی اصحاب رسانه شهرستان با علی پیر فلک فرماندار برگزار شد.

این نشست صمیمی با هدف ساماندهی فعالیت های خانه مطبوعات استان در شهرستان ،پیرامون بررسی موانع و مشکلات و ارائه راهکارهای لازم جهت عضویت خبرنگاران در خانه مطبوعات با حضور مهدی جویباری عضو هیئت رئیسه خانه مطبوعات استان مازندران و عشرت کراری مشاور هیئت مدیره خانه مطبوعات استان و نماینده خانه مطبوعات در شهرستان سواد کوه شمالی، برگزار گردید.

مهدی جویباری در جمع خبرنگاران این شهرستان گفت:مدیران دستگاه های اجرایی برای انعکاس گزارش های عملکرد خود به پایگاه های خبری و فضای مجازی اکتفا نکنند بلکه از طریق خبرنگاران،روزنامه های سراسری،هفته نامه ها و رسانه های مکتوب را نیز برای پوشش عملکرد دستگاه خود انتخاب کنند که ماندگاری دارند و از ارزش خبری بالاتری برخوردارند.

پیر فلک ضمن تبریک به عشرت کراری بخاطر انتصاب جدید نماینده خانه مطبوعات شهرستان گفت:یکی از خصیصه های اصلی خبرنگاران،عشق و علاقه به این حرفه است و هر کاری هم که با عشق و علاقه آغاز شود یقینا”همراه با توفیق الهی خواهد بود.

نماینده عالی دولت در شهرستان سواد کوه شمالی در ادامه اظهار داشت:مطبوعات،پدیده ضروری و اجتناب ناپذیر برای هر جامعه ای است که نقد و نظارت،اطلاع رسانی شفاف و صادقانه و نیز تبادل افکار در جامعه از وظایف شاخص این نهاد می باشد.

وی همچنین ضمن اشاره به سخنان گوهربار مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) راجع به رسانه ها افزود:اهمیت حوزه خبر و اطلاع رسانی آنقدر مهم می باشد که ملاک موفقیت و امتیاز یک مدیر دستگاه اجرایی به میزان ارتباط خوب با مطبوعات است،و دو دلیل فاصله گرفتن مدیر ان از خبرنگاران،ضعف مدیریتی اوست که از خبرنگاران می ترسد و دیگری این است که مدیر یک دستگاه اجرایی درک و فهم درستی از وظیفه رسانه و مطبوعات ندارد.

نجمه روحی رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان در حضور اهالی رسانه شهرستان ضمن به فال نیک گرفتن انتخاب کراری به عنوان مسوول خانه مطبوعات شهرستان که در گذشته دو سال مدیر عامل خانه مطبوعات استان نیز بود افزود:پس از مکاتبات و پیگیری های اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان از آذر ماه سال گذشته براساس نیاز شهرستان به یک رابط خانه مطبوعات که حامی خبرنگاران باشد،خانه مطبوعات استان،پس از رای گیری ،عشرت کراری را با حفظ سمت به عنوان”نماینده خانه مطبوعات و رسانه های استان مازندران در شهرستان سواد کوه شمالی انتخاب و معرفی نمود.

روحی در ادامه خاطر نشان کرد: در راستای حمایت های این رویداد رسانه ای در شهرستان،آموزش خبر نویسی علمی برای خبرنگاران و روابط عمومی ها و برپایی همایش سواد رسانه ای برای مدیران دستگاه های اجرایی با حضور استاد مجرب کشوری از اولویت های کاری این خانه مطبوعات می باشد.

عشرت کراری نماینده خانه مطبوعات سواد کوه شمالی ضمن برشمردن اهداف راه اندازی این مجموعه در شهرستان تصریح کرد:ساماندهی عضویت خبرنگاران شهرستان در سامانه خانه مطبوعات،حمایت های مادی و معنوی خبرنگاران،و به روز رسانی خبر نویسی و نیز برگزاری مراسم تجلیل شایسته برای خبرنگاران فعال شهرستان، از اهم برنامه های ما می باشد.

در این نشست صمیمی کراری، ضمن شناسایی نقطه ضعف و قوت کاری خبرنگاران حاضر در جلسه،از آنان خواست مشکلات و مسائل موجود در سامانه را آسیب شناسی کنند تا از امکانات و تسهیلات عضویت خانه مطبوعات بهره برداری کنند و از حقی که این خانه برای خبرنگاران در نظر گرفته است استفاده نمایند.

در پایان این جلسه ،حکم ابلاغی نماینده خانه مطبوعات و رسانه های مازندران در شهرستان سواد کوه شمالی ،با امضای ساسان شیخی رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات مازندران و شهرام فهیمی مدیر عامل خانه مطبوعات استان توسط علی پیر فلک فرماندار ،به عشرت کراری اعطاء شد.