مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران خبر داد:

راه‌اندازی و یکپارچه‌سازی مرکز تماس ۱۲۱

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران گفت: در شرایط بحران مانند طوفان یا خاموشی‌های ایام پیک بار، تماس مشترکین با مراکز 121 به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد که با توجه به محدودیت‌های موجود، و طولانی شدن مدت انتظار در صف اقدام به راه‌اندازي و يكپارچه‌سازي مركز تماس انجام شد

حرف آنلاین : مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران  با اشاره به راه‌اندازی و یکپارچه‌سازی مرکز تماس جهت پاسخگویی بهتر به مشترکین استان گفت: در مواقع بحران اعم از شرایط نامساعد جوی، طوفان و یا خاموشی‌های ایام پیک بار، تماس مشترکین با مراکز ۱۲۱ به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد که این موضوع  با توجه به محدودیت‌های موجود، سیستم‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به تنهایی کافی نبوده و با عدم پاسخگویی، طولانی شدن مدت انتظار در صف باعث ایجاد نارضایتی مشترکین گردید.سید کاظم حسینی کارنامی خاطرنشان کرد : در این راستا استقرار مرکز تماس تذرو جهت جلوگیری از ترافیک خطوط در مراکز اتفاقات شبکه (۱۲۱) و افزایش سطح پاسخگویی به مشترکین بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران گفت: یکی از اصلی ترین دغدغه‌های شرکت توزیع برق مازندران در حوزه بهره برداری، کاهش مدت زمان خاموشی برای مشترکین می‌باشد. حسینی کارنامی اظهار داشت: توسعه و ارتقاء سامانه اتوماسیون شبکه توزیع برق شامل راه‌اندازی نرم‌افزار SCADA ، نصب کلیدهای کنترل از راه دور به منظور مانیتورینگ و کنترل شبکه، نصب دستگاه‌های CarPC مطابق با طرح هوشمندسازی مراکز اتفاقات شبکه (هما)، توسعه به کارگیری تلفن‌های تحت شبکه (IP Phone)، «رؤیت پذیری» نیروگاه‌های تولید پراکنده، پیگیری پروژه‌های ایجاد قدرت مانور و خروجی فیدر، پیگیری اجرای پروژه‌های توسعه فیدر از مهمترین اقدامات شرکت در جهت کاهش خاموشی‌ها و افزایش رضایتمندی مشترکین می‌باشد.

 

هوشمندی سازی مراکز اتفاقات شبکه از سیاست های کلان شرکت توانیر

وی تصریح کرد: یکی از سیاست های کلان شرکت توانیر در سالهای اخیر هوشمندی سازی مراکز اتفاقات شبکه در شرکت های توزیع برق بوده است که این موضوع در قالب طرح هما در سال ۹۹ در ۲۴ شرکت توزیع برق ، از جمله شرکت توزیع برق مازندران اجرایی شده است که از مهمترین مزایای این طرح  ارسال سیستمی و خودکار خاموشی‌ها به اکیپ های عملیاتی ، مستند سازی پایدار تمامی حوادث و اتفاقات شبکه ،تکمیل گزارش رفع خاموشی های فشار متوسط، فشار ضعیف و روشنایی معابر در نرم افزار توسط اکیپ های عملیاتی بصورت آنلاین ،کاهش تماس‌های بیسیم اپراتوری ، مانیتورینگ لحظه‌ای خودرو‌های اتفاقات بر روی نقشه ،شناسایی نزدیکترین خودرو به محل حادثه و مشاهده خودرو‌ها بر روی نقشه در تلفن همراه توسط مشترکین می باشد .