افتتاح کتابخانه شهیدان معلمی جویبار به‌مناسبت هفته دولت

حرف آنلاین: به مناسبت هفته دولت با حضور استاندار مازندران، کتابخانه عمومی شهیدان معلمی جویبار به بهره برداری رسید و در اختیار مردم فرهنگ دوست قرار گرفت.

سیدمحمود حسینی پور استاندار مازندران در مراسم افتتاح کتابخانه شهیدان معلمی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت گفت: یکی از ماندگارترین دستاوردهای دولت شهید رجایی علیرغم زمان بسیار محدود دولت به وسعت خدمت چنددوره ای که تاکنون کار کردند به لحاظ اجتماعی و مردمی اثرگذار بود.

وی یکی از مهم‌ترین مولفه‌های دولت شهید رجایی را نهادینه کردن مردمی‌سازی حکمرانی اسلامی در مدت کوتاه عنوان کرد و افزود: امیدواریم در کارها رضای خداوند مدنظر قرار گیرد.

حسینی پور شهید رجایی را از شاگردان مکتب امام راحل دانست و بیان کرد: انقلابی ماندن و تثبیت انقلاب کار بسیار مهم و دشواری است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه باید موجب ارتقای فرهنگ عمومی شود، تصریح کرد: کتاب یکی از موثرترین واکسن های پیشگیری از انحرافات مختلف در جامعه است.

وی با اعلام اینکه باید نقش کتاب در سبد خانواده پر رنگ شود، خاطرنشان کرد: تلاش کنیم فرهنگ کتابخوانی را در جامعه تزریق کنیم.

لزوم بها دادن به کتاب و کتابخوانی

آیت‌الله علی معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قائمشهر نیز در این مراسم به اهمیت کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: باید به کتاب بیش از این بها داده شود چرا که هر آنچه در کتاب مکتوب می شود ماندگار خواهد شد.

وی بیان کرد: کتاب در تمامی زمینه ها  و  زندگی انسان نقش دارد لذا باید اهمیت کتاب و مطالعه را بیش از این برای مردم به ویژه جوانان تبیین کرد.

آیت‌الله معلمی تصریح کرد: کتاب به دلیل ارزش و اهمیت آن همواره در تاریخ ماندگار است و آثار نیک خود را در تمامی بخش ها و حوزه ها نشان می دهد و توصیه من به مردم این است که به کتاب و کتابخوانی اهمیت بدهند.

کتابخانه شماره ۱۱۷ افتتاح شد

آرزو ولیپور مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران در ابتدای مراسم با خیرمقدم به تمام مهمانان حاضر در جلسه به‌ویژه استاندار محترم و امام جمعه قائم‌شهر، از تلاش خیران کتابخانه‌ساز که همواره حامی و پشتیبان کتابخانه ها هستند قدردانی کرد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر پروژه‌های که تاکنون در استان افتتاح شده است خیرساز بود، تصریح کرد: کتابخانه عمومی شهیدان معلمی جویبار صدوهفدهمین کتابخانه در استان است که از امروز میزبان دوستداران مطالعه و کتاب خواهد بود.

در پایان این مراسم با حضور استاندار مازندران و مسئولان استانی و شهرستانی کتابخانه عمومی شهیدان معلمی جویبار افتتاح و از بخش .های مختلف آن بازدید شد