در گفت‌وگوی اختصاصی حرف مازندران با یک نخبه مطرح شد؛

از ثبت ۷۸۶ اختراع تا ساخت بزرگترین پهپاد آتش‌نشان

حرف آنلاین: رکورددار گینس در ثبت اختراع، با اشاره به اینکه دلم می‌خواهد همچون یک سرباز بدون دغدغه برای کشورم کار کنم، از ثبت ۷۸۶ اختراع خود و ساخت بزرگترین پهپاد تک سرنشین آتش‌نشان خبر داد.

امیرحسین امدادی مهندس الکترونیک، در گفت‌وگو با حرف مازندران، اظهار کرد: بنده متولد ۱۳۷۹، ۲۱ ساله اهل آمل دانشجوی مهندسی الکترونیک هستم و تاکنون ۷۸۶ اختراع در حوزه انرژی و پهباد و ردیاب داشتم که در ایران،‌ شرکت اپو دبی و کتاب گینس ثبت شده است.

وی با بیان اینکه شاید در هفته ۱۰ اختراع داشتم، افزود: عشق و علاقه زیادم به الکترونیک به من انگیزه تقویت خلاقیت و نوآوری را می‌دهد تا جایی که به‌جز اختراعات ثبتی، چندین اختراع ثبت نشده نیز دارم که در آینده ثبت خواهد شد.

امدادی از ساخت بزرگترین پهباد تک سرنشین آتش‌نشانی خبر داد و گفت: این اختراع در تهران مورد تست قرار گرفت و تنها پهبادی است که در داخل ایران تک سرنشین بوده و قابلیت امدادرسانی تا ارتفاع یک پایی را داشته و می‌تواند آتش یک ساختمان ۱۵ طبقه را خاموش کند.

این نخبه آملی با بیان اینکه کارگاه من در زیرزمین خانه قرار دارد، ادامه داد: تاکنون هیچ نوع حمایت مالی دریافت نکردم بلکه با کار کردن با شرکت‌های مختلف توانستم کمک خرج کارگاه بوده و در کنار والدین به این جایی که قرار دارم برسم، دلم می‌خواهد به مردم خدمت کنم.

وی با اشاره به انتظاراتش از جامعه و مسئولان تاکید کرد: بنده درخواست زیادی ندارم، ولی دلم می‌خواهد با ما نخبه‌ها طوری برخورد شود که گوشه‌گیر و منزوی نشویم، نمی‌خواهیم تخریب شده و مجبور به ترک کشور باشیم، چرا که ما نخبه‌ها
درخواست‌هایی از کشورهای دیگر داریم، ولی من می‌خواهم مثل یک سرباز به مملکت خودم خدمت کنم.

امدادی در پاسخ به این سوال که پیشنهادتان در راستای تحقق شعار سال” تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین” چیست، بیان کرد: زمانی که طی دعوت در دفتر رهبری حضور پیدا کردم، گفتم چقدر خوب است که اگر بودجه‌ای برای تاسیس شرکت بزرگ باهدف به‌کارگیری نخبگان سراسر یک استان یا یک شهر در زمینه‌های مختلف اختراعات داشته باشیم و بتوانیم با تولید انبوه در حوزه دانش بنیان، اقتصاد را تولیدمحور کرده و با تکیه بر درون پاسخگوی نیازهای جامعه باشیم.

وی اضافه کرد: خیلی خوب می‌شود اگر در شهری یک مجموعه این چنینی راه‌اندازی شود که در آن مملو از ایده‌های ناب نخبگان باشد، چرا باید اقدام به واردات تجهیزاتی کنیم که خودمان توانایی تولید آن را در ورژن.های مختلف داریم.

این دانشجوی مهندسی الکترونیک به اختراعاتش در حوزه تجهیزات پزشکی بهخصوص ساخت دستگاه‌هایی در مقابله با ویروس کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: من در دوران اوج کرونا بعضی از دستگاه‌هایی همچون ضدعفونی کننده محیط و تولیدکننده گاز اوزون را به‌صورت رایگان در اختیار ادارات قرار دادم.

وی افزود: مهمترین خواسته‌ام این است که بتوانم بدون دغدغه کار کنم، کسی گیر ندهد، توی ذوقم نزنند پشت سرم حرف نباشد، در یک دوره قصد داشتم از این کشور بروم شاید تازه نخبگان را درک می‌کنم که تخریب تنها پاداش ذوق و شوقی است که دارند.

امدادی در پایان اذعان داشت: خواهشم از مسئولان و مردم این است که حمایت رفتادی از نخبه‌ها را سرلوحه کار قرار دهند تا منزوی، فراری یا گوشه‌گیر نشوند.