وزیرصنعت در آمل حاشیه ساز شد!

حرف آنلاین: محمدرضا نعمت‌زاده عصر امروز – دوشنبه – در مراسم بهره‌برداری از کارخانه تولید کاغذ از کاغذ باطله در صنایع‌ چوب و کاغذ مازندران با اشاره به اینکه صنعت سلولزی و تولید کاغذ در کشور نقشه راه دارد، اظهار کرد: دو بخش آموزش و فرهنگ در مصرف کاغذ رقیب یکدیگر هستند و باید از […]

حرف آنلاین: محمدرضا نعمت‌زاده عصر امروز – دوشنبه – در مراسم بهره‌برداری از کارخانه تولید کاغذ از کاغذ باطله در صنایع‌ چوب و کاغذ مازندران با اشاره به اینکه صنعت سلولزی و تولید کاغذ در کشور نقشه راه دارد، اظهار کرد: دو بخش آموزش و فرهنگ در مصرف کاغذ رقیب یکدیگر هستند و باید از هر دو بخش حمایت صورت گیرد.

وی با اعلام اینکه ایران در زمینه چوب فقیر نیست، افزود: سپردن جنگل‌ها به دست صنعت، موجب احیای این بخش می‌شود.

نعمت‌زاده با اشاره به اینکه جنگل یک موجود زنده است، بیان کرد: در جنگل باید از یک سو برداشت و از سوی دیگر کاشت صورت گیرد.

وی با بیان اینکه بخش صنعتی در زمینه بهره‌برداری از جنگل برای تامین مواد اولیه خود هم شده باید از جنگل مراقبت کند، گفت: شرکت‌های بهره‌بردار از جنگل برای ادامه حیات خود نیاز به جنگل دارند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه واحدهای بهره‌بردار از جنگل نباید با حداقل ظرفیت فعالیت کنند، افزود: باید در زمینه بازیافت فعالیت بیشتری صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه مردم در شرکت‌های بهره‌بردار سهامدار هستند، یادآور شد: باید بهره‌برداری از جنگل به صنعت واگذار شود تا احیای صنعت چوب را موجب شود.

این مسئول با تاکید بر راه‌اندازی واحد قرنطینه چوب در آستارا تصریح کرد: باید قرنطینه درست در این زمینه صورت گیرد و با واردات چوپ به حفظ جنگل و رونق صنعت چوب بپردازیم.

و اما در حاشیه….

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین قرار بود با همراهی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از شهرک صنعتی امامزاده عبدالله(ع) بازدید کند که در مسیر بازدید از این شهرک، به دلیل بحث با محمدپور، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از بازدید از این شهرک انصراف داد.

به گزارش ایسنا، دلیل بحث وزیر و محمدپور، زمین مرتبط با شرکت دیزل سنگین ایران (دسا) در مازندران بود که حدود 45 هکتار از اراضی این منطقه را شامل می‌شود و به شهرک صنعتی امامزاده عبدالله(ع) تعلق می‌گیرد اما این شرکت مدعی شده که از دادن زمین به شهرک سر باز می‌زند.

همچنین خبرنگاران شهرستان آمل در تلاش برای مصاحبه با وزیر بودند اما وی حاضر به گفت‌وگو با رسانه‌ها نیز نشد.

وزیر صنعت، پس از این شهرستان به ساری عزیمت و در جمع فعالان اقتصادی مازندران سخنرانی کرد.