ضرورت تخصیص بخشی از عوارض آزادراه به شهرداری مرزن آباد

مرزن آباد-خبرنگار حرف: رئیس شورای اسلامی شهر مرزن آباد بر ضرورت تخصیص بخشی از درآمد عوارض قطعه چهارم آزادراه تهران شمال به شهرداری مرزن آباد گفت: سیل مسافرانی که در طول سال به سمت استانهای شمالی سرازیر می شوند عمدتا از محور کندوان عبور کرده و شهر مرزن آباد که در این مسیر قرار دارد […]

3

مرزن آباد-خبرنگار حرف: رئیس شورای اسلامی شهر مرزن آباد بر ضرورت تخصیص بخشی از درآمد عوارض قطعه چهارم آزادراه تهران شمال به شهرداری مرزن آباد گفت: سیل مسافرانی که در طول سال به سمت استانهای شمالی سرازیر می شوند عمدتا از محور کندوان عبور کرده و شهر مرزن آباد که در این مسیر قرار دارد همواره در محاصره خودروها و ترافیک شدید قرار می گیرد.

کورش رزمجو افزود: در طول دوران احداث آزادراه و پس از آن مردم شهر مرزن آباد سختی های زیادی را متحمل شدند و اکنون نیز عمده بار ترافیک بردوش این شهر قرار دارد. هزاران خودرو الزاما از این شهر عبور می کنند در حالی که با خروج از شهر مرزن آباد بین دیگر شهرها تقسیم می شوند. لذا خدمات دهی با بودجه قطره چکانی شهرداری با وضعیت بد اقتصادی و عدم تخصیص اعتبار کار بسیار سختی است. از طرفی نیز اخیرا بر نرخ عوارض بومی ها نیز افزوده شده و عملا نه تنها بومیان برای تردد به چالوس از این قطعه که درون شهرستانی است هزینه پرداخت می کنند بلکه بار سنگین ناشی از ترافیک را نیز بر دوش می کشند. این حق مردم و شهرداری مرزن آباد است که از قسمت درآمد عوارض سهمی برخوردار باشند و این مبلغ صرف خدمات دهی به مسافران و عمران و آبادانی شهر گردد.

وی با بیان اینکه بازگویی مشکلات شهر در جلسات متعدد و بدون نتیجه تکرار مکررات است اظهارداشت؛ نمیدانیم چرا مسئولان ما که تصمیم گیرنده هستند پا روی ترمز گذاشته و حاضر نیستند گامی اساسی برای این شهر مظلوم بردارند. مردم شهرمان دیگر صبرشان لبریز شده‌ و  مشکلات متعدد زندگی آنها را دچار اختلال کرده است.

رزمجو با بیان اینکه شهرداری در شرایط بسیار بد اقتصادی قرار دارد گفت؛ در این وضعیت بد مالی، تاوان کوتاهی در دیگر دستگاه های خدمات رسان نیز متوجه شهرداری بوده و این خدمت رسانی را برای مدیریت شهری سخت تر کرده است.رئیس شورای شهر مرزن آباد در ادامه با اشاره به کمبود آب شرب شهر نیز تصریح کرد: با وجود نشست ها‌ و مذاکرات متعدد با مسئولان آب و فاضلاب که طی توافق مقرر گردیده بود شهرک ۵ کیلومتر لوله تحویل دهد، علیرغم همه فشارها ۲ کیلومتر مانده را امروز و فردا می کنند.وی در همین رابطه گفت: اگرچه دبی آب را مقداری بالا بردند و میزان کمی از مشکلات کاهش یافته اما این امر به حدی نیست که مشکل حل شود.

رزمجو با اشاره به اینکه عدم مدیریت دقیق در تقسیم بندی آب یکی از مشکلات اساسی شهر است گفت: در زمان کمبود و قطعی آب، بخش اعظم آبرسانی را آتش نشانی به دوش می کشد، درحالی که کار خلاف بوده و‌ چنانچه اتفاقی در منطقه رخ بدهد چه کسی‌‌ پاسخگو خواهد بود؟ این درحالی است که آتش نشانی شهرداری علاوه بر شهر، بسیاری از روستاهای منطقه و قسمی از محور کندوان را هم پوشش می دهد. قطعا کمبود امکانات و نیرو کار را مشکل می سازد.

رئیس شورای شهر مرزن آباد در ادامه با اشاره به وضعیت بد آسفالت جاده اصلی شهر که بار ترافیک ملی را بردوش می کشد اظهارداشت: اداره راه قول مساعد برای روکش آسفالت داده که امیدواریم هرچه زودتر عملیاتی گردد.

رزمجو با بیان اینکه متاسفانه درآمد شهرداری به صفر رسیده است گفت: عدم ساخت و ساز در شهر به شهرداری ضربه وارد ساخته و درآمد پایدار آنچنانی هم نداریم که بتوانیم مشکلات مالی موجود را حل کنیم. وی در پایان گفت: امیدواریم جلسات بررسی مشکلات منتج به نتیجه شود و مشکلات عمده این شهر که آسایش و آرامش مردم را تحت تاثیر قرار داده مرتفع گردند.