صدور مجوز 2 شهرك صنعتی غیردولتی در مازندران

مدیرعامل شركت شهرک‌های صنعتی مازندران از صدور مجوز ایجاد شهرک‌های صنعتی غیردولتی بنكداران و برنج در استان خبر داد. سیدمصطفی موسوی گفت: براساس مصوبه هیأت‌ وزیران که توسط معاون اول رئیس‌جمهور به وزارت صنعت، معدن و تجارت جهت اجرا ابلاغ شد، صدور و تمدید پروانه تأسیس و بهره‌برداری شهرک‌های صنعتی غیردولتی به سازمان صنایع کوچک […]

مدیرعامل شركت شهرک‌های صنعتی مازندران از صدور مجوز ایجاد شهرک‌های صنعتی غیردولتی بنكداران و برنج در استان خبر داد.

سیدمصطفی موسوی گفت: براساس مصوبه هیأت‌ وزیران که توسط معاون اول رئیس‌جمهور به وزارت صنعت، معدن و تجارت جهت اجرا ابلاغ شد، صدور و تمدید پروانه تأسیس و بهره‌برداری شهرک‌های صنعتی غیردولتی به سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران محول شد.

وی هدف از ایجاد شهرک‌های صنعتی غیردولتی را جلوگیری از پراکندگی واحدهای صنعتی در استان عنوان کرد و افزود: با توجه به شرایط استان، ایجاد شهرک‌های صنعتی غیردولتی در مازندران در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران بیان کرد: استان مازندران به دلیل شرایط جغرافیایی خاص و مزیتی که بخش خصوصی داشته است، ایجاد شهرک‌های صنفی بوده و با پیگیری‌های به عمل آمده و نشست‌ها و جلسات با اتحادیه‌های صنفی و فرمانداران، بستر برای ایجاد این دو شهرک صنعتی تخصصی فراهم شده است.

این مسؤول تصریح کرد: بر این اساس و در راستای حمایت بخش خصوصی و یکپارچه‌سازی صنوف و ایجاد رقابت سالم و براساس احراز مدارک پروانه تأسیس شهرک صنعتی غیردولتی تخصصی صنعتی توسعه تجارت برنج به مساحت 16/5 هکتار و شهرک صنعتی غیردولتی بنکداران تغذیه سبز خزر به مساحت 9/3 هکتار توسط شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران صادر شد.

به گزارش فارس ، موسوی از تقسیط بدهی مالیاتی واحدهای تولیدی کوچک و متوسط، در راستای حمایت و رونق تولید خبر داد و گفت: براساس دستورالعمل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و با توجه به نامگذاری سال 96 به‌عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید، اشتغال، امکان تقسیط مجدد بدهی مالیاتی واحدهای تولیدی کوچک و متوسط فراهم شد.

وی با اشاره به اقدامات دولت در ارائه تسهیلات طرح رونق اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های بنگاه‌های کوچک و متوسط، بحث مالیات بوده که با صدور این دستورالعمل و ابلاغ آن نیز مشکل واحدهای تولیدی در این بخش، برطرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران بیان کرد: این دستورالعمل با هدف تسهیل و رفع موانع تولید، بدهی واحدهای صنعتی کوچک و متوسط صادر شده است.موسوی گفت: با حمایت دولت از بخش صنعت و تولید که اغلب این واحدها را واحدهای کوچک و متوسط تشکیل می‌دهند، شاهد شکوفایی، رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار خواهیم بود.