به زودی چند پروژه تاثیرگذار شهری چالوس به بهره برداری می رسد

چالوس-خبرنگار حرف: شهردار چالوس گفت: با توجه به اینکه حدود یکسال از فعالیت بنده در شهرداری چالوس می گذرد، توسعه و عمران و آبادانی شهر با همت و تلاش جمعی و همراهی پرسنل شهرداری و اعضای شورای شهر و همچنین همراهی فرماندار، نماینده و دیگر مسئولان، با سرعت خوبی به سمت جلو پیش می رود […]

2

چالوس-خبرنگار حرف: شهردار چالوس گفت: با توجه به اینکه حدود یکسال از فعالیت بنده در شهرداری چالوس می گذرد، توسعه و عمران و آبادانی شهر با همت و تلاش جمعی و همراهی پرسنل شهرداری و اعضای شورای شهر و همچنین همراهی فرماندار، نماینده و دیگر مسئولان، با سرعت خوبی به سمت جلو پیش می رود و در همین راستا طی  روزهای آتی چند پروژه خوب به بهره برداری خواهد رسید.

جعفر ردایی افتتاح خیابان ۲۴ متری قدمگاه شهدا در ورودی رادیو دریا را از جمله مهمترین پروژه ها عنوان و تصریح کرد: افتتاح ساختمان جدید سازمان حمل و نقل شهرداری، تملک و بازگشایی ورودی خیابان گلبرگ در پالوجده که با آبگرفتگی و عرض کم ورودی مواجه بود، بازگشایی ساحل فرج آباد، بازگشایی کوچه شهید کچویی ورودی خیابان دوستگر، بازگشایی پارکینگ جدید پشت بانک سپه در راستای توسعه پارکینگ شهر (ساختمان بانک سپه با حکم دادگاه از شمول میراث فرهنگی خارج شده و در همین راستا کوچه اطرافش بازگشایی و امکان استفاده از پارکینگ تسهیل می یابد)، بازگشایی مسیر اتصالی بین گلسرخی و رادیودریا با توافقی که با وراث اکبری بعمل آمد، کلنگ زنی پارک دارمیشکلا به مساحت 1500 متر ( در سه نقطه از شهر پارک پیش بینی شده)، کلنگ زنی ساختمان شورای اسلامی شهر از جمله این پروژه ها می باشند.

وی در رابطه با بازآفرینی شهری نیز اظهارداشت: این مهم در اولویت کار شهرداری چالوس قرار داشته و به سرعت موضوعات مربوط به این طرح را پیگیری می کند، محلات بازار روز، فرج آباد، دوستگر، دارکلا، علویکلا و حریربافی محلات و نقاط هدف هستند. هماهنگی لازم بین شهرداری و نهادهایی که قرار است اقدامات مشترکی در این خصوص داشته باشند بعمل آمده، مشاور گرفتیم و مطالعات آن نیز آغاز شده است. در بازآفرینی شهری مشکلات مختلف ساختاری و زیرساختی محلات هدف را حل می کند. مسائل انتطامی، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی، عمرانی و … در این طرح گنجانده می شود. امیدواریم با کمک دولت در این مناطق تحول ایجاد کنیم. برای سه محله اشکاردشت، فرج آباد و الفکلا به غیر از بازآفرینی شهرداری و شورای شهر برنامه ریزی هایی کرده و انشاله در سال بعد نواب، گرامجان و عسلسر در اولویت کاری قرار خواهد گرفت.شهردار چالوس با اشاره به سیل اخیر و تاثیر اقدامات انجام شده در کاهش حداکثری خسارت به سطح شهر و شهروندان گفت: کلیه انهار، کانالها و رودخانه بلافاصله پس از سیل پاکسازی و لایروبی شدند. همچنین با توجهب به طوفان در دریا و انباشت مجدد زباله در ساحل چالوس، مجددا ساحل را به طور کامل پاکسازی کردیم.

جعفر ردایی در همین رابطه ادامه داد: پیگیر اعتبارات هستیم تا با احداث کانال در کمربندی بتوانیم منطقه اشکاردشت را از خطر سیل آسیبهای مربوطه رها کنیم. ضمن اینکه با مصوبه شورای شهر احداث نهر بتونی و کانال آبرنگ کیله به زودی آغاز خواهد شد.شهردار چالوس افزود: با توجه به مناقصه ای که حدود دو میلیاردتومان است به زودی پروژه های آسفالت سطح شهر از سر گرفته خواهد شد.ردایی با بیان اینکه ساختمان مرکز پایش تصویری درحال ساخت است گفت: دوربین ها خریداری و پایه ها نصب شدند، قراردادی با سازمان همیاری شهرداری ها در دست انعقاد داریم تا این دوربین ها نصب شوند.وی  با اشاره به کاهش محدویت ارتفاع ساختمان‌ها در مسیر پروازی فرودگاه نوشهر گفت: اتصال ساحل رادیو دریا به سیترای نوشهر در برنامه شهرداری های نوشهر و چالوس قرار میگیرد. شهردار چالوس رفع مشکلات مربوط به کشتارگاه شهر را از دغدغه های مدیریت شهری عنوان و تصریح کرد: با اجرای طرح سیستم فاضلاب مشکلات کشتارگاه حل شده و برای خروج آن از شهر هم درحال پیگیری هستیم.جعفر ردایی با تاکید بر مقاوم سازی پل قدیمی مرکز شهر نیز اظهارداشت: با تکمیل مطالعات پل قدیمی مرکز شهر، مقاوم سازی آن در برنامه شهرداری قرار خواهد گرفت. مذاکرات لازم نیز در این رابطه با معاونت عمرانی استانداری بعمل آمده است.

وی با بیان اینکه رینگ 45 متری شهر چالوس تا دهه فجر یا ایام عید به بهره برداری خواهد رسید گفت: تابلوها و استندهای تبلیغاتی در سطح شهر چالوس ساماندهی شده و از طریق مزایده واگذار گردید. درآمد شهرداری از این محل به چندبرابر افزایش یافته است.

جعفر ردایی ادامه داد: با حمایت زندی فرماندار و  احمدی نماینده مردم در مجلس به زودی مجوزات هتل و مارینا در ساحل خط هشت صادر و پروژه توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی آغاز خواهد شد.وی در پایان تاکید کرد: همدلی و همراهی اعضای شورای اسلامی در پیگیری امور عمرانی و توسعه شهر مثال زدنی‌ست که جا دارد از همه این عزیزان صمیمانه تقدیر بعمل آورم.