در آخرین جلسه شورای اداری چالوس چه گذشت؟

چالوس- خبرنگار حرف: شورای اداری چالوس به ریاست فرماندار چالوس و با حضور ائمه جمعه شهرستان، نماینده مجلس و روسای ادارات برگزار شد. محمدناصر زندی فرماندار چالوس در این جلسه با اشاره به اربعین حسینی اظهار داشت: اجتماع بزرگ اربعین نشان‌دهنده اقتدار شیعیان و کورکننده بدخواهان اسلام است. وی با اشاره به هفته نیروی انتظامی […]

چالوس- خبرنگار حرف: شورای اداری چالوس به ریاست فرماندار چالوس و با حضور ائمه جمعه شهرستان، نماینده مجلس و روسای ادارات برگزار شد. محمدناصر زندی فرماندار چالوس در این جلسه با اشاره به اربعین حسینی اظهار داشت: اجتماع بزرگ اربعین نشان‌دهنده اقتدار شیعیان و کورکننده بدخواهان اسلام است. وی با اشاره به هفته نیروی انتظامی از زحمات و تلاش نیروی انتظامی در راستای افزایش امنیت در جامعه تقدیر کرد.زندی با اشاره به‌روز روستا نیز بیان داشت: حمایت از تولید در روستا الزامی است تا شاهد ارتقا کیفیت زندگی در روستاها باشیم. فرماندار چالوس همچنین به‌روز دامپزشکی اشاره داشت و تصریح کرد: از مدیریت و پرسنل این نهاد که در دورترین نقاط روستایی حضور پیداکرده و مشکلات را برطرف می‌کنند، تقدیر می‌شود.وی همچنین روز تربیت‌بدنی و ورزش، کودک، استاندارد، پیوند اولیا و مربیان، روز پست، روز عصای سفید را گرامی داشت و خواستار رفع مشکلات نابینایان همچنین، ارتباط مؤثر بین اولیای دانش‌آموز و اولیای مدرسه را در رفع نیازهای تربیتی و آموزشی دانش آموزان بسیار راهگشا عنوان کرد. زندی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اجرای درست تکریم ارباب‌رجوع اذعان داشت: عوامل و نیروهای زیرمجموعه توسط مدیران رصد شود، وظیفه است برای مردم وقت گذشته شود ، نظارت بر کارکنان و حضور روسا در واحدهای اداری برای تکریم واقعی ارباب‌رجوع مورد تأکید است.فرماندار چالوس در قسمت دوم شورای اداری که به‌منظور تکریم رئیس پیشین منابع طبیعی برگزار شد گفت: با توجه به کم‌کاری در انجام اخلاق اداری و حرفه‌ای در تودیع این رئیس در حوزه اداره کل منابع طبیعی، برخلاف دیگر مدیران، به این شکل مراسم تکریم برگزار خواهد شد.وی ادامه داد: هماهنگی خوب و تعامل بالا، حفاظت و صیانت از منابع ملی، جدیت در آزادسازی سواحل و برخورد قاطع با قاچاقچیان از ویژگی‌های آقای خزایی در دوران مدیریت بود.فرماندار چالوس تصریح کرد: براساس مصوبه شورای اداری کل کشور، وظیفه مدیران کل است که در زمینه جابجایی مدیران، با فرمانداران هماهنگ باشند و به دلیل مغایرت عمل انجام‌شده، از قبول مدیر جدید معرفی‌شده معذوریم.

مهرداد خزائی ، رئیس پیشین منابع طبیعی چالوس نیز در این جلسه بیان داشت: میز ریاست ارث پدری و جایگاه ماندگار و همیشگی نیست، اما کم‌لطفی‌هایی در این مسیر رخ داد که باعث به وجود آمدن این حواشی شد.وی گفت: بنده در این مدت جان، مال و خانواده خود را درراه حفاظت و صیانت از منابع ملی گذاشتم و تهدیدات بسیاری را به جان خریدم، اما خدا را شاکرم توانستم بیش از توان، محافظ انفال باشم و نماینده همه مردم در حفاظت از منابع طبیعی بودم.

خزایی ادامه داد:  بنده تنها یک‌خانه و یک خودروی شخصی دارم و پیشنهاد می‌کنم اصحاب رسانه کمپین اموال مدیران را راه‌اندازی کنند تا در زمان تودیعشان شائبه‌ای به وجود نیاید.وی تصریح کرد: از سال ۹۰ بدون حمایت سیاسی وارد مدیریت شهرستان شدم و تصمیم گرفتم نگرش به منابع طبیعی را در جامعه عوض کنم. امروز هر چالوسی و هر مرزن‌آبادی یک جنگلبان هستند و اگر  سواحل آزادسازی شد با مشارکت و حمایت مردم است. رئیس پیشین منابع طبیعی چالوس افزود: برای جلوگیری از قاچاق چوب درگیری‌های زیادی با قاچاقچیان داشتیم، شب‌های زیادی در جنگل‌ها کشیک دادیم و امروز شهرستان چالوس از این حیث یکی امن‌ترین شهرستان‌ها در کشور است. وی خاطرنشان کرد: بااطلاع از هر آتش‌سوزی، سریعاً اقدامات لازم انجام می‌گرفت و در این‌ مسیر  کمک آتش‌نشانی‌های شهرداری‌های منطقه بسیار اثرگذار بود.وی تصریح کرد: در زمینه آزادسازی اراضی ملی بیش از یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار مترمربع صورت گرفت و همچنین از سال ۹۰ تاکنون ۵۸ فقره احکام مدنی و کیفری در شهرستان با ۲۳۴ هزار مترمربع اجرایی و آزادسازی شد.خزایی ادامه داد:  در آزادسازی سواحل از مجموع ۱۶ کیلومتر  ساحل چالوس بیش از ۱۵ کیلومتر آزادسازی انجام شد.وی همچنین گفت: از دادستان سابق چالوس تقدیر می‌کنم که با حمایت و جدیت ایشان ماده ۱۱ اراضی مستحدث ساحلی احیا شد.

خزایی بیان داشت: هیچ‌گاه آدم سیاسی نبودم و نماینده محترم مجلس می‌توانند شهادت دهند هیچ‌گاه به دفتر ایشان نرفتم و یا خواستار پست و مسئولیت بالاتری نبودم و خود را وابسته سیاسی به شخص خاصی نکردم. رئیس پیشین منابع طبیعی چالوس افزود: از اصحاب رسانه و خبرنگاران که در ۳۰۵۳ روز خدمت بنده همیشه همراه، پشتیبان و نگاهی با تعامل داشتند و در فرهنگ‌سازی حفاظت از منابع طبیعی تلاش کردند،تقدیر و تشکر می‌کنم. در پایان با اهدای لوح و هدایایی توسط فرماندار، نماینده و دیگر مدیران از زحمات چندین ساله خزایی در مدیریت منابع طبیعی چالوس تقدیر به عمل آمد.