برگزاری همایش منطقه ای کایزن در شرکت توزیع برق مازندران

همایش منطقه ای کایزن ( بهبود مستمر ) و نظام آراستگی با حضور بیش از 400 نفر از کارکنان شرکت توزیع نیروی برق مازندران ، سمنان ، گلستان ، غرب مازندران ، آب منطقه ای مازندران ، نیروگاه نکا ، تانش ، برق آرای شمال ، مرکز علمی کاربردی صنعت آب و برق مازندران ومقامات […]

3
همایش منطقه ای کایزن ( بهبود مستمر ) و نظام آراستگی با حضور بیش از 400 نفر از کارکنان شرکت توزیع نیروی برق مازندران ، سمنان ، گلستان ، غرب مازندران ، آب منطقه ای مازندران ، نیروگاه نکا ، تانش ، برق آرای شمال ، مرکز علمی کاربردی صنعت آب و برق مازندران ومقامات ارشد شرکت توانیر و انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های توزیع نیروی برق کشور به میزبانی شرکت توزیع نیروی برق مازندران در ساری برگزار شد .
به گزارش حرف به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق مازندران ، مهندس قاسم شهابی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران بیان داشت : این همایش با رویکرد ارائه آموزش های کاربردی در زمینه بهبود مستمر و آراستگی محیط کار به مدت 4 ساعت برگزار شد .
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران افزود : هدف از برگزاری این دوره ها بهبود کیفیت زندگی کاری همکاران شرکت می باشد ، بطوریکه بتوان با استقرار مدل فوق الذکر انشاا… شرکت به سمت بهره وری بیشتر سوق پیدا کند .
مهندس شهابی اظهار داشت : ایجاد فضای مناسب در محیط کار با اجرای تکنیک های اصولی در نظامات 5s شامل : ساماندهی ، پاکیزگی سازی ، نظم و ترتیب ، استانداردسازی و انضباط است و این مدل بر ایجاد محیطی مرتب و پاکیزه ، استاندارد و سامان یافته تاکید دارد و با عنایت به سادگی مدل کلیه کارکنان می توانند با همکاری و مشارکت نسبت به اجرای آن اقدام نمایند .
کلمه 5s كه تشكيل شده از اولین حروف واژه های ژاپنی ساماندهی (seri) ، پاکیزه سازی (seiso ) ، نظم و ترتیب ( seiton) ، استاندارد سازی ( seiketsu) و انضباط ( shitsuke) گرفته شده است .
اين دوره آموزشی با تدریس پروفسور فوجیتا از ژاپن برگزار و شرکت کنندگان با نظام آراستگی( 5s) و کایزن ( بهبود مستمر ) آشنا شدند . استاد فوجیتا نظامات فوق الذکر را منجر به سرعت ، دقت ، کنترل و آراستگی و نهایتاً افزایش بهره وری عنوان نموده و افزودند ؛ هدف نهایی از اجرای این طرح ( 5s یا کایزن ) صرفه جویی در وقت و هزینه است .
بکارگیری 5s در تمامی سطوح شرکت می تواند نتایجی بسیار چشمگیری به همراه داشته باشد که از آن جمله می توان به پیشگیری از حوادث ، کاهش میزان وقفه در کار ، تقویت کنترل علمی فرآیندها و ایجاد جوی سالم تر در محیط کار همراه با افزایش روحیه همکاران باشد .
ساماندهی ، ایجاد نظم و ترتیب و پاکیزه سازی در محیط کار به معنای مرتب نمودن اشیاء ، اقلام ، ابزار ، قطعات ، مواد و … در هر کدام از محیط های کاری و نگهداری صحیح از آنان در این مدل توصیه شده است ایشان ضمن ارائه تجربیات ، مستنداتی از شرکت های موفق آسیایی از جمله : ژاپن، مالزی و …. بصورت کارگاهی تشریح کردندو با توجه به آمادگی شرکت جهت اجرای 5s نسبت به بازدید از امور برق میاندورود اقدام نموده اند . و پس از بازدید و ارزیابی ، وضعیت نظام آراستگی ( 5s) در آن امور را بسیار عالی توصیف نمودند و ابراز امیدواری کردند تا همه امورهای توزیع نیروی برق از امور برق میاندورود الگوبرداری نمایند .