اخبار ویژه روزنامه حرف مازندران/۲۵ دی ماه

*جنگل بانان رامسری و حقوق معوقه تعدادی از جنگل بانان رامسری در نامه ای به فرماندار رامسر از عدم دریافت حقوق خود گلایه مند هستند. به گزارش حرف، در این این نامه که به امضای 19 جنگل بان منطقه رامسر رسیده است، ذکر شده که با توجه به  مصوبه مجلس مبنی بر عدم بهره برداری […]

خبر-ویژه

*جنگل بانان رامسری و حقوق معوقه

تعدادی از جنگل بانان رامسری در نامه ای به فرماندار رامسر از عدم دریافت حقوق خود گلایه مند هستند.

به گزارش حرف، در این این نامه که به امضای 19 جنگل بان منطقه رامسر رسیده است، ذکر شده که با توجه به  مصوبه مجلس مبنی بر عدم بهره برداری از جنگل های شمال کشور و حفاظتی شدن طرح های جنگلداری بدین وسیله ما کارگران طرح های حفاظتی بنشکی و چالکرود غرب رامسر، به مدت سه ماه از سال 96 و همچنین مدت به شش ماه از سال 97 حقوق و مزایا دریافت نکرده ایم و از این رو با توجه به افزایش سرسام آور قیمت ها و هزینه های زندگی دچار بحران اقتصادی شده ایم.

 

*اختلاف نظر در شورای شهر قائم شهر

در میان اعضای شورای شهر و شهرداری قائم شهر بر سر کارخانه شماره یک این شهر اختلاف نظر وجود دارد.

به گزارش حرف، در حالی که شهرداری قائم شهر در سال های گذشته اقدام به خرید کارخانه نساجی کرد امروز مدیریت جدید شهرداری و شورای شهر، خواهان نگه داشتن و به ثمر رساندن آن نیستند. در حالی که قرار بود کارخانه نساجی به افرادی معلوم الحال واگذار شود با فشار افکارعمومی این واگذاری متوقف شد اما این شهرداری برنامه دیگری برای واگذاری ندارد که مهم ترین دلیل آن اختلاف نظر در تیم شورای شهر است.

سرنوشت کهن ترین واحدهای تولید شهرستان با این روند در هاله از ابهام قرار گرفته است.

 

*واکنش جهانگیری به واردات سنگ قبر و دسته بیل

معاون اول رئیس جمهور گفت:برخی در اسناد مربوط به صادرات و واردات ذره‌بین می‌گذارند که مثلاً سنگ‌قبر وارد شده! حالا یک شرکت خصوصی رفته محصولی را وارد کرده است، این مسأله‌ای می‌شود که سر و صدا ایجاد کنند و طوری نشان دهند که این کشور هنوز سنگ‌قبر یا دسته بیل و کلنگ وارد می‌کند. نسبت به مشکلات واقف هستیم، اما این که فقط سیاهی نشان دهیم درست نیست. جهانگیری با اشاره به اینکه ایران در حال صنعتی شدن است افزود: در حال حاضر هیچ طرح بزرگ صنعتی نمی‌توان نام برد که از زمان طراحی تا ساخت و بهره‌برداری در داخل کشور انجام نشود، روزگاری در این کشور نیروگاه را می‌آوردند، نصب می‌کردند و می‌رفتند. / فارس

 

*شرط مدرک برای نمایندگی مجلس را بردارید

شیرزاد عبداللهی طی یادداشتی که در روزنامه همدلی منتشر شده با عنوان شرط مدرک برای نمایندگی مجلس را بردارید نوشت:  جعل مدرک دانشگاهی و سرقت علمی و زد وبند و سوء استفاده از موقعیت برای گرفتن مدرک، در ۳۰ سال اخیر پدیده‌ای فراگیر و عادی تبدیل شده است. سال ۹۶ قانون نسبتا خوبی به نام «قانون پیشگیری و مبارزه با تقلب در تهیه آثار علمی» تصویب و ابلاغ شد که بیشتر ناظر بر مجازات تهیه کنندگان و فروشندگان رساله و مقاله و تحقیق است. اما مجازات‌هایی هم برای استفاده کنندگان پیش بینی شده است. تقلب در تهیه مدرک تحصیلی و آثار علمی، یک بازار پر رونق دارد و طبق معمول با مجازات نمی‌توان این بازار را از بین برد.

تقلب در تهیه آثار علمی برای تولیدکننده و مصرف کننده منفعت دارد. برای پیشرفت سیاسی یا بالارفتن از پلکان مدیریت، پارتی قوی، ژن خوب، زرنگی و تظاهر و ارتباطات خاص از ضروریات است. اما در کنار این‌ها داشتن مدرک بالاتر از لیسانس هم ضروری است. کیفیت مدرک، محل صدور آن، رشته تحصیلی و حتی اعتبار مدرک چندان مهم نیست؛ بنابراین صاحبان ژن خوب و مرتبطین و زرنگ‌ها و متظاهر‌ها که معمولا اهل درس خواندن نیستند برای به دست آوردن مدرک دنبال راه‌های متقلبانه می‌روند. تقلب در تهیه آثار علمی را نمی‌شود به همه تعمیم داد، اما می‌توان گستردگی آن را تأیید کرد.

 

*یک پیشنهاد جالب درباره حقوق مقامات و نمایندگان

نماینده مردم لارستان در مجلس از پیشنهاد عدم افزایش حقوق نمایندگان و مقامات در سال ۹۸ برای همراهی با جامعه خبر داد.

جمشید جعفرپور نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی از پیشنهاد خود مبنی بر عدم افزایش حقوق نمایندگان مجلس و مقامات در سال ۹۸ خبر داد و گفت: این پیشنهاد با توجه به شرایط اقتصادی جامعه در راستای همراهی با مردم مطرح شده است.

وی افزود: بر اساس این پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی حقوق که در لایحه بودجه سال آینده مطرح شده است، شامل نمایندگان و مقامات نمی‌شود.

نماینده مردم لارستان در مجلس تصریح کرد: در این هفته طی جلسه‌ای با اعضای هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸، پیشنهاد خود را مطرح می‌کنم تا ببینیم که در چه قالبی می‌شود این پیشنهاد را مطرح کرد.