آخرین خبر ها از مسافران اتوبوس واژگون شده محور سوادکوه

حرف آنلاین: سخنگوی فرودگاه‌های مازندران گفت: شرکت هواپیمایی ماهان، یک اتوبوس برای مسافران تهیه کرد تا آنها را راهی مازندران کند که از تعدادی از مسافران این پرواز اطلاع دقیقی در دست نیست. رضا احمدی با بیان اینکه هواپیمای پرواز مشهد به ساری، ساعت 23 روز دوشنبه 31 فروردین‌ماه از مشهد بلند شد و قرار […]

حرف آنلاین:

سخنگوی فرودگاه‌های مازندران گفت: شرکت هواپیمایی ماهان، یک اتوبوس برای مسافران تهیه کرد تا آنها را راهی مازندران کند که از تعدادی از مسافران این پرواز اطلاع دقیقی در دست نیست.

رضا احمدی با بیان اینکه هواپیمای پرواز مشهد به ساری، ساعت 23 روز دوشنبه 31 فروردین‌ماه از مشهد بلند شد و قرار بود ساعت یک بامداد روز سه‌شنبه اول‌ اردیبهشت‌ماه در فرودگاه دشت‌ناز ساری بنشیند، اظهار کرد: به‌دلیل نامساعد بودن شرایط آب‌وهوایی خلبان نتوانست فرود بیاید و در فرودگاه ثانویه که فرودگاه مهرآباد بود، به زمین نشست.

وی با اشاره به اینکه مسافران با سلامت کامل به زمین نشستند، افزود: با توجه به اینکه پرواز شرکت هواپیمایی ماهان بوده، این شرکت موظف بود که کارهای لازم برای حمل‌ونقل مسافران تا مقصد را انجام دهد.

سخنگوی فرودگاه‌های مازندران در پایان گفت: شرکت هواپیمایی ماهان، یک اتوبوس برای مسافران تهیه کرد تا آنها را راهی مازندران کند که از تعدادی از مسافران این پرواز اطلاع دقیقی در دست نیست./فارس

فرمانده نیروی انتظامی مازندران، علت سانحه واژگونی اتوبوس در محور سوادکوه را نقص فنی در سیستم ترمز خودرو اعلام کرد.

به گزارش  روابط عمومی پایگاه خبری پلیس، سردار مسعود جعفری نسب ‌در بازدید از محل سانحه در محور سوادکوه اظهار داشت: یک دستگاه اتوبوس اسکانیا متعلق به شرکت اتوبوس‌رانی آسیا سفر کرج که از تهران به سمت ساری در حرکت بود در منطقه اوریم سوادکوه به علت نقض فنی در سیستم خودرو دچار سانحه شد.

وی افزود: شب گذشته هواپیمای مسافربری شرکت‌ هواپیمایی‌ ماهان‌که از مشهد عازم استان مازندران بود به علت نامعلومی مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه مهرآباد تهران شد.

فرمانده‌ نیروی انتظامی‌مازندران افزود: مسافران این پرواز که اهل استان مازندران بودند برای برگشت به شهرخود از این اتوبوس استفاده کردند.

وی ادامه داد: با وجود اعلام یکی از خدمه‌های اتوبوس مبنی بر نقص فنی در سیستم ترمز خودرو راننده به این هشدار توجهی نکرده و به مسیر خود ادامه داد و در سراشیبی منطقه ورسک راننده اتوبوس کنترل خودرو را از دست داد و پس از انحراف با پل حاشیه جاده در منطقه اوریم برخورد و واژگون شد.

جعفری نسب افزود: در این حادثه 12 مسافر این خودرو که همگی از زائران ثامن‌الحجج(ع) بودند به علت شدت جراحات وارده جان باختند و 19 مسافر دیگر به شدت زخمی شدند.

وی گفت: با حضور گروه‌های امداد و نجات جاده‌ای و اورژانس‌هوایی مصدومان حادثه به‌صورت زمینی و هوایی به مراکز درمانی شهرهای اطراف و مرکز استان برای درمان منتقل شدند.

 

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره به حادثه خونین مرگبار در محور سوادکوه، گفت: تعداد متوفیان حادثه واژگونی اتوبوس سوادکوه به ۱۲ نفر رسید.

علی اصغر احمدی  اظهار داشت: متاسفانه بر اثر انحراف به چپ اتوبوس تهران – مازندران، 11 نفر از سرنشینان اتوبوس در دم فوت کرده و یک نفر دیگر از این افراد پس از انتقال به بیمارستان فوت کرده است.

وی افزود: این حادثه صبح امروز بر اثر برخورد یک دستگاه اتوبوس تعاونی 7 که از فرودگاه مهرآباد تهران عازم ساری بود، در جاده سوادکوه با گاردیل و کوه برخورد کرده و چپ کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره به شناسایی مصدومان این حادثه، تصریح کرد: مسافران این اتوبوس زائران حرم امام رضا (ع) بوده که شب گذشته قرار بود از طریق هواپیما از فرودگاه مشهد عازم ساری شوند که به دلیل بدی آب و هوا، هواپیما نتوانست در فرودگاه ساری بنشیند و مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه مهرآباد تهران شده است.

احمدی افزود: این سرنشینان پس از هماهنگی شرکت هواپیمایی با شرکت اتوبوسرانی مستقر در فرودگاه تهران، حوالی ساعت 4 صبح از طریق اتوبوس عازم مازندران شده که متاسفانه ساعت 8 صبح سانحه تصادف در محور سوادکوه رخ داده است.

وی گفت: در این حادثه بیش از 17 نفر مصدوم و به بیمارستان شهدای زیرآب منتقل و 12 نفر فوت کردند./تسنیم

 

از سوی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اسامی تعدادی از جان‌باختگان واژگونی اتوبوس در محور سوادکوه اعلام شد.

علی عباسی  با اعلام اینکه حادثه واژگونی اتوبوس در محور هراز 11 کشته برجای گذاشته است، گفت: در این حادثه هفت زن، یک دختر خردسال و سه مرد جان خود را از دست دادند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اسامی برخی از جان‌باختگان این حادثه را بدین شرح اعلام کرد:

1. معصومه پورعلی‌جان

2. شیرین بختیاری

3. اقدس تاجیک

4. کریمی‌راد

5. قربان‌زاده مجاوری

6. مهری حجت‌زاده

7. آقای طلوعی

وی اظهار کرد: هویت چهار نفر دیگر هنوز مجهول است./فارس