پایان وارش نهم

با معرفی برگزیدگان بخش های مختلف، نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش در بابل به کار خود پایان داد. آیین اختتامیه نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش با معرفی برگزیدگان بخش های مختلف جمعه 13 اردیبهشت ماه در مجتمع فرهنگی سینمایی وارش شهرستان بابل برگزار شد. در ابتدای این مراسم پس از قرائت قرآن کریم […]

با معرفی برگزیدگان بخش های مختلف، نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش در بابل به کار خود پایان داد.
آیین اختتامیه نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش با معرفی برگزیدگان بخش های مختلف جمعه 13 اردیبهشت ماه در مجتمع فرهنگی سینمایی وارش شهرستان بابل برگزار شد.
در ابتدای این مراسم پس از قرائت قرآن کریم توسط ابوالفضل بهرام پور قاری بین المللی و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و کلیپ سلام امام رضا(ع) تیزر این جشنواره که شامل تصاویری از فیلم «خانه دوست کجاست» عباس کیارستمی است، نمایش داده شد.
در ادامه محمدرضا شهیدی فر مجری مراسم از محمود شالویی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران و رییس شورای سیاستگذاری نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش دعوت به سخنرانی کرد.

شالویی: وارش تنها یک جشنواره سینمایی نبود

محمود شالویی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و رییس شورای سیاستگذاری نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش ضمن خوش آمدگویی به حضار بیان کرد: جشنواره فرهنگی، هنری و بین المللی وارش در استان مازندران نهمین دوره خود را در حالی آغاز کرد که در سالگرد شهدای خان طومان هم قرار داریم. خوب است یادآور شویم افتتاحیه جشنواره وارش با نمایش فیلمس ارزشمند از یک شهید ارزشمند مازندرانی کار خود را آغاز کرد.نباید انتظار داشته باشیم وارش دچار توقف و تعطیلی شود. توقف چهار سال گذشته اگرچه باعث فراموشی جشنواره شده بود اما احیای دوباره جشنواره نزدیک به 7 ماه طول کشید و نتیجه بخش بود.
وی افزود: بیش از سه هزار اثر به این جشنواره راه پیدا کرد و انتخاب از بین این تعداد آثار دشوار بود. وقتی از هیات داوران پرسیدیم سطح جشنواره را چگونه ارزیابی کردید، همه اذعان داشتند که آثار با کیفیتی بسیار بالا بودند و این جشنواره زیر بنای مستحکم فرهنگی و هنری دارد. این مجتمع به یمن جشنواره وارش بازسازی شده و طبیعی است وقتی دبیرخانه دائمی فعالیت کند دیگر تعلل و خدشه در جشنواره وارد نخواهد شد و امیدوارم پویا به کار خود ادامه دهد.
شالویی خاطر نشان کرد: امروز در خطبه های نماز جمعه حجت الاسلام و المسلمین روحانی امام جمعه بابل هم از این رویداد قدردانی کردند و این امر رسالت ما را سنگین تر می کند. از همه دستگاه هایی که برای برگزاری این جشنواره تلاش کردند سپاسگزارم.همچنین از آقایان صانعی مقدم و طباطبایی نژاد که از آغازگران این رویداد بودند و همه دست اندرکاران جشنواره تشکر می کنم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران عنوان کرد: مسئولان استانی و شهرستان بابل همراهی معنوی خوبیبا ما داشتند و برخی هم حمایت هایی مادی داشتند. از تمام مسئولان استانی، فرماندار بابل، نمایندگان بابل در مجلس شورای اسلامی و استاندار و به ویژه از امام جمعه محترم شهر بابل که در برخی جلسات ما هم حضور پیدا کردند سپاسگزارم.این جشنواره برای شکل گیری نیاز به حمایت های بسیار داشت.
وی در پایان بیان کرد: جشنواره وارش تنها در حوزه سینما فعالیت نکرد و تنها بخشی از این جشنواره سینما بود و برنامه های جانبی بسیاریهم داشت. در نگارخانه ها آثار زیبایینمایش داده شدند و کارگاه های تخصصی و مراسم آیینی همه حکایت از این داشتند که جشنواره وارش به خوبی برگزار شده است.
در ادامه بعد از نمایش گزارشی تصویری از روند برگزاری جشنواره، مهدی قربانپور دبیر جشنواره به روی سن رفت.

ابراز امیدواری نسبت به برگزاری دهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش

مهدی قربان پور، دبیر نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش بیان کرد: اهالی فرهنگ و هنر و رسانه ها بسیار کمک کردند تا این جشنواره جایگاه واقعی خود را پیدا کند.
وی ضمن تقدیر و تشکر از تمام دست اندرکاران این دوره از جشنواره، عنوان کرد: ما امروز مهمان داریم و من به همین دلیلچندان صحبت نمی کنم و امیدوارم بتوانیم با کمک همدیگر دهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش را برگزار کنیم.
دبیر جشنواره همچنین از نیروهای داوطلب و دست اندرکاران این جشنواره و به ویژه کسانی که کارشان تاثیرگذار است اما شاید دیده نشود، تشکر کرد.
همچنین کلیپ معرفی مشاوران انتخاب بخش مسابقه ملی و هیات انتخاب بخش مسابقه بین الملل نمایش داده شد. در کلیپ دیگری نیز داوران بخش های مسابقه ملی و مسابقه بین الملل معرفی شدند.

حسن نژاد: شهیدان هنرمندان ماندگار ایران هستند

Paknia, [04.05.19 11:46]
حسین حسن نژاد معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری مازندران نیز با بیان این که امروز سخت نیازمند به گفتن و شنیدن هستیم،بیان کرد: این که بتوانیم با درست گفتن و درست شنیدنزمینه تعالی و رشد خود را ایجاد و در سایه آگاهی زندگی کنیم، مهم است. برای گفت و گو صرفا به زبان نیاز نداریم و بایداز همه ابزارها استفاده کنیم و یکی از این ابزارها حتما هنر است.
وی افزود: باید به تمام بخش های هنر توجه جدی کنیم. جشنواره فیلم وارش توانست فرصتی ایجاد کند که توانایی ما برای گفتن و شنیدنو تفاهم افزایش پیدا کندو به همه دست اندرکاران جشنواره خسته نباشیدمی گویم. در این جشنواره با ملت های دیگر حرف زدیم و آن ها هم با ما حرف زدند. وقتی نیمی از آثار این رویداد از کشورهای خارجی است به این معناست که جشنواره توانسته مرزهای کشور را درنوردد و گستره وسیعی برای گفتن و شنیدن ایجاد کند.
حسن نژاد عنوان کرد: باید امروز از هنرمندانییاد کنیم که برای همیشه ماندگار هستند و آنها شهیدانند.همچنین اگر پیگیری استاندار نبود شاید ضعف هایی در جشنواره به وجود می آمد و البته از تمام برگزار کنندگان جشنواره تقدیر و تجلیل می کنم. امیدوارم همه بتوانیم برای گفتن و شنیدن فرصت و وقت بیشتری بگذاریم.
پخش تصاویر و گفته هایی از زنده یاد داوود رشیدی هنرمند اهل مازندران و بازیگر فقید سینما، تئاتر و تلویزیون بخش بعدی این مراسم بود.

نشان داوود رشیدی به یک هنرمند مازندرانی رسید
با حضور احترام برومند همسر داوود رشیدی، لیلی رشیدی
و محمدرضا اصلانی روی سن، نشان داوود رشیدی نیز به علی دنیوی ساروی فیلمساز، فیلمنامه‌نویس، نمایشنامه‌نویس تئاتر و رادیو، گوینده، بازیگر و کارگردان رادیو و مدرس تعلق گرفت.
علی دنیوی ساروی متولد۱۶ آذر ۱۳۴۵در ساری و دارای مدرک کارشناسی مطالعات ارتباطات اجتماعی است. وی آثار نمایشی رادیویی بسیاری را تاکنون نوشته که کارگردانان مطرحی چون صدرالدین شجره، بهزاد فراهانی، ژاله علو، مجید حمزه، رضا عمرانی و… کارگردانی کرده‌اند.
احترام برومند در سخنان کوتاهی با تقدیر و تشکر از مسئولان ارشاد مازندران و جشنواره بین المللی فیلم وارش گفت: متشکرم که سالنی را به نام داوود رشیدی در بابل نامگذاری کردند. امیدوارم این سالن مایه خیر و برکت باشد و ما هم بتوانیماز اجراهای آن حمایت کنیم.
وی با اشاره به معیارهای اهدای نشان داوود رشیدی بیان کرد: امسال خواهش کردم اجازه بدهند نشان داوود رشیدی را به یک هنرمند مازندرانیاهدا کنیم. به ویژه معیار ما این بود که این هنرمند در سرزمین خودش فعالیت کرده باشد و شخصیتی که انتخاب کردیم همان ویژگی ها و صفاتی را داشت که دنبالش بودیم.
علی دنیوی ساروی نیز با حضور روی سن گفت: بسیار هیجان زده ام که در محضر هنرمندان شریف استان مازندران و کشورمان هستم و از خانواده داوود رشیدی و برگزار کنندگان جشنواره بین المللی فیلم وارش به خاطر انتخاب شان سپاسگزارم.
اجرای موسیقی توسط کیوان ساکت در آیین اختتامیه نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش بخش بعدی این مراسم بود.