حواشی عجیب فوتبالی در تبریز

حرف آنلاین: پس از قهرمانی سپاهان در چهاردهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران، ورزشگاه یادگار امام تبریز دستخوش اتفاقات عجیبی بود. پس از سوت پایان همزمان دیدار تیم‌های تراکتورسازی مقابل نفت تهران و سپاهان مقابل سایپا در حالی که سپاهان به عنوان قهرمان لیگ برتر به کار خود پایان داد، بازیکنان تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز […]

حرف آنلاین: پس از قهرمانی سپاهان در چهاردهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران، ورزشگاه یادگار امام تبریز دستخوش اتفاقات عجیبی بود.

پس از سوت پایان همزمان دیدار تیم‌های تراکتورسازی مقابل نفت تهران و سپاهان مقابل سایپا در حالی که سپاهان به عنوان قهرمان لیگ برتر به کار خود پایان داد، بازیکنان تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز با در دست گرفتن پرچم‌های این تیم، به دور زمین می‌دویدند و از قهرمانی‌شان ابراز خوشحالی می‌کردند.

پس از این نیمی از جمعیت ورزشگاه به درون زمین آمدند و در حالی که از بلندگوی ورزشگاه یادگار امام تبریز خبر قهرمانی تراکتورسازی در لیگ برتر اعلام شد، هواداران تراکتورسازی به شدت از این موضوع ابراز خوشحالی می‌کردند.

در حالی زمین چمن ورزشگاه مملو از هواداران تراکتورسازی شده بود، با دخالت نیروی انتظامی، تماشاچیان به سرعت زمین بازی را ترک کردند و به جایگاه‌های ورزشگاه بازگشتند.

این تصاویر در حالی از شبکه تلویزیونی پخش می‌شد که تعجب بینندگان را با خود به همراه داشت و علت خوشحالی هواداران تراکتورسازی در ورزشگاه یادگار امام برایشان توجیه‌پذیر نبود.

teraktor.final

دلیل اتفاقات عجیب در تبریز چه بود؟

مدیرعامل باشگاه نفت تهران پس از دیدار این تیم برابر تراکتورسازی با بیان این که تیمش را قهرمان می‌داند، از پشت پرده اتفاقات عجیب رخ داده پس از پایان بازی سخن گفت.پس از اتمام بازی تراکتورسازی و نفت تهران اتفاق عجیبی در تبریز رخ داد و بازیکنان و هواداران تراکتورسازی به نشانه قهرمانی در لیگ برتر به شادی پرداختند.

منصور قنبرزاده در گفت‌وگو با ایسنا درباره علت این اتفاق گفت: اتفاق عجیبی در ورزشگاه رخ داد. ما از طریق تلویزیون از داخل رختکن بازی‌های دیگر را پیگیری می‌کردیم اما از دقیقه 87 شبکه‌های تلویزیونی، رادیویی و حتی شبکه موبایل قطع شد و هیچ راه ارتباطی نداشتیم. در همان لحظات بود که اعلام کردند دیدار سپاهان و سایپا در اصفهان دو بر دو مساوی شده است!

وی افزود: همان طور که حتما دیده‌اید در 6-5 دقیقه آخر بازی بازیکنان تراکتورسازی بازی را نگه می‌داشتند و سعی می‌کردند وقت را تلف کنند. حتی پس از بازی منصوریان به تونی تبریک گفت و مربی تراکتورسازی هم خوشحال به نظر می‌رسید. پس از آن هم بازیکنان و تماشاگران تبریزی برای شادی به زمین ریختند.

قنبرزاده ادامه داد: واقعا باید بررسی شود که چرا این خبر کذب به نیمکت تراکتورسازی، بازیکنان این تیم و سپس تماشاگران انتقال پیدا کرد. معلوم نیست چه کسی به نیمکت تراکتورسازی این خبر را اعلام کرده است و چرا تمام کانال‌های ارتباطی از دقیقه 87 قطع شد و سه چهار دقیقه پس از تمام شدن بازی دوباره وصل شد.

مدیرعامل باشگاه نفت تهران در ادامه از وضعیت مبهم بازیکنان و کادر فنی تیمش در ورزشگاه یادگار امام سخن گفت: ما اکنون در رختکن هستیم و به ما گفته‌اند که تا شرایط امنی برقرار نشود، نمی‌توانیم خارج شویم. در رختکن هم قفل است و از بیرون خبری نداریم.

قنبرزاده در ادامه درباره بازی تیمش با تراکتورسازی و از دست رفتن قهرمانی گفت: قهرمانی لیگ در دستان نفت و تراکتورسازی بود اما آنها جام را یک لحظه زمین گذاشتند و در همان لحظه سپاهان آن را برداشت. به این تیم تبریک می‌گویم. حتما خواست خدا بوده است که این اتفاق بیفتد.

وی همچنین از پرداخت پاداش ویژه به بازیکنانش خبر داد و گفت: بازی کردن برابر حدود 100 هزار هوادار پرشور و آن شرایط ویژه‌ای که ورزشگاه یادگار امام داشت،‌ سخت بود. بازیکنان ما مردانه جنگیدند و همین جا اعلام می‌کنم که از نظر ما آنها قهرمان هستند و به همین دلیل پاداشی را که قول داده بودیم در صورت قهرمانی پرداخت می‌کنیم به آنها می‌دهیم.

 

همراه داشتن رادیو و صحبت کردن با تلفن همراه روی نیمکت ممنوع است

مدیر روابط عمومی باشگاه تراکتورسازی تبریز نیز گفت: در پایان بازی چون تماشاگران‌مان خوشحال بودند این خوشحالی به نیمکت هم منتقل شد.

کاظم شهریاری در پایان دیدار تیم‌های تراکتورسازی تبریز و نفت تهران که با نتیجه تساوی 3 بر 3 به پایان رسید، اظهار داشت: من اخراج شده بودم و نمی‌دانم چه کسی گفت که نتیجه بازی سپاهان و سایپا 2 بر 2 شده است، اما چون تماشاگران خوشحال بودند این خوشحالی به نیمکت‌مان هم منتقل شد. تماشاگران از نتیجه بازی سپاهان و سایپا خوشحال بودند و به همین دلیل بازیکنان هم خوشحالی کردند.وی در پاسخ به این سوال که چرا هیچکس نتیجه بازی سپاهان را پیگیری نمی‌کرد، خاطرنشان کرد: تراکتورسازی با این شایعه عقب کشید. ضمن اینکه همراه داشتن رادیو و صحبت کردن با تلفن همراه روی نیمکت ما ممنوع است؛ به هر حال اتفاق است دیگر.

 

 

کار کثیف و غیرحرفه‌ای انجام دادند

 

بسرمربی تیم فوتبال نفت تهران گفت: کار کثیف و غیرحرفه‌ای در انتقال خبر به تبریز انجام شد.

علیرضا منصوریان پس از تساوی 3 بر 3 مقابل تراکتورسازی در جمع خبرنگاران گفت: به همه خسته نباشید می‌گویم از نظر کادر فنی و مدیریت باشگاه بازیکنان ما قهرمان لیگ هستند آنها با تمام وجود بازی کردند قبل از بازی به تونی اولیویرا گفتم یا شما ما را می‌برید یا ما شما را و یکی از ما قهرمان می‌شود اما 6، 7 دقیقه آخر بازی یک کار غیرحرفه‌ای و کثیف انجام شد گفتند سپاهان بازی را مساوی کرده و برنامه حمله و دفاع ما و تراکتورسازی را به هم زده‌اند.

وی ادامه داد: نتوانستیم از 6 دقیقه وقت اضافه خودمان سود ببریم ای کاش اول بازی یا تراکتورسازی گل چهارم را به ما می‌زد و یا ما می‌توانستیم گل چهارم را بزنیم کار غیرحرفه‌ای را عملیاتی کردند. یک نفر دستش را بالا برد و گفت بازی 2، 2 شده است.

وی در مورد اینکه آن شخص چه کسی بود گفت: نمی‌دانم همه جا را من تراکتوری می‌دیدم. فقط دیدم دست یک نفر بالاست و به علامت 2 بر 2 کار کثیفی بود البته من به سپاهان تبریک می‌گویم و به اصفهان که قهرمان لیگ شدند 2 سال است که سرنوشت حسین فرکی را تیم نفت رقم می‌زند.

منصوریان با اشاره به شرایط مسابقه گفت: بازی 3 بر یک باخته را به تساوی کشاندیم ای کاش این کار زشت انجام نمی‌شد که یا تراکتورسازی بازی می‌کرد و دو گل می‌زد و یا ما به پیروزی می‌رسیدیم آنها فکر می‌کردند قهرمان هستند و دروازه‌بان آنها وقت تلف کرد من هم به تونی اولیویرا در پایان بازی بابت قهرمانی تبریک گفتم این اتفاقات غیرفوتبالی رخ داد مردم تبریز حلالمان کنند.

وی در مورد اینکه چه صحبتی برای آرامش مردم آذربایجان دارید گفت: می‌خواهم به آنها تبریک بگویم وقتی وارد ورزشگاه شدم با خودم گفتم این تماشاگران دو ساعت قبل از بازی خسته می‌شوند اما آنها 5 ساعت قبل از بازی هم انرژی داشتند اکنون می‌فهمم که چرا می‌گویند بازی در ورزشگاه تبریز لذت دارد سالها این حرف را شنیده بودم. از نظر من هر سه تیم قهرمان هستند هم تراکتورسازی، هم سپاهان و هم نفت زیرا اختلاف ما فقط یک امتیاز است به مردم اصفهان هم تبریک می‌گویم هر چند نمی‌دانم چه کسی این اتفاق زشت را رقم زد و اجازه نداد 8 دقیقه ‌آخر بازی تراکتورسازی به ما حمله کند و ما به ‌آنها حمله کنیم.

سرمربی نفت در مورد داوری مسابقه گفت: در مورد داوری اصول اخلاقی را همیشه رعایت کرده‌ایم و اینکه داوری را به نقد نکشیم فغانی بهترین داور آسیاست.هر چند به نظر من با توجه به وقت‌های تلف شده بازی داور می‌توانست سه دقیقه و نیم هم اضافه بگیرد تراکتورسازی فکر می‌کرد قهرمان شده و بازی را مدیریت می‌کرد ما هم تلاش می‌کردیم گل چهارم را بزنیم به عقیده من 6، 7 دقیقه آخر این بازی 6، 7 دقیقه تلخ فوتبال ایران بود که انتقال خبر به شکل تمیزی صورت نگرفت.

 

 

تراکتوری‌ها از اوج شادی به غم فرو رفتند

خوشحالی اشتباهی تراکتوری‌ها باعث شد تا سرمربی و هواداران این تیم از اوج شادی به غم فرو بروند.

تراکتورسازی در دیدار مقابل سایپا به تساوی 3 بر 3 رسید اما هواداران این تیم که گام می‌کردند تیم‌شان به قهرمانی رسیده‌ است به درون زمین آمدند و به شادمانی پرداختند اما پس از اینکه متوجه شدند سپاهان مقابل سایپا پیروز شده است در اوج غم فرو بردند.

teraktor.final2

teraktor.final1

teraktor.final3