بسته خبری پلیس مازندران| از توقیف موتورهای سنگین تا دستگیری سارق کندوهای عسل

حرف آنلاین: جانشین انتظامی استان مازندران از توقیف 3 دستگاه موتورسنگین خارجی 1400 سی سی قاچاق به ارزش 16 میلیارد ریال در شهرستان محمودآباد، خبر داد.

سرهنگ “سید موسی حسینی” در گفتوگویی، اظهار داشت: به منظور برقراری نظم و امنیت اجتماعی، طرح عملیاتی برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف و مزاحم شهروندان در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی با اشاره به انجام اقدامات اطلاعاتی، افزود: در اجرای این طرح ماموران انتظامی، 3 دستگاه موتورسیکلت سنگین “1400 سی سی” فاقد مدارک قانونی را شناسایی و متوقف کردند.

جانشین انتظامی استان مازندران ارزش موتورسیکلت های توقیفی را بر اساس نظر کارشناسان 16 میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: موتورهای سنگین قاچاق به پارکینگ انتقال و راکبان آن نیز پس از دستگیری به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ حسینی در پایان خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده اینگونه موارد در کمترین زمان ممکن موضوع را به پلیس 110 اطلاع دهند.

*دستگیری عامل افیونی با 5 کیلو تریاک در چالوس 

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از دستگیری قاچاقچی مواد مخدر و کشف 5 کیلوگرم تریاک در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “علی اکبر خسروی” در بیان این خبر،گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان چالوس در راستای طرح امنیت اجتماعی با انجام اقدامات اطلاعاتي از فعالیت یک قاچاقچی مواد مخدر در این شهرستان با خبر شدند.

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات در منزل متهم وی را دستگیر و در بازدید از منزل موفق به کشف 5 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک، 2 هزار عدد قرص ترامادول و 600 گرم شیشه شدند .

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس تصریح كرد: این سوداگر مرگ پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ خسروی با بيان اين که مقابله با پديده شوم مواد مخدر نیازمند همکاری وتعامل همه آحاد جامعه با نیروی انتظامی است از شهروندان خواست: هرگونه اخبار و اطلاعات در زمينه فعاليت افراد در تهيه و توزيع مواد مخدررا از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

*دستگیری سارق کندوهای عسل در بهشهر 

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از شناسایی و دستگیری سارق کندوهای عسل در آن شهرستان، خبر داد.

سرهنگ”حسن عنایتی” با اعلام این خبر گفت: در پی وقوع سرقت کندوهای عسل در شهرستان بهشهر، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی شهرستان بهشهر با انجام یکسری اقدامات فنی و پلیسی، موفق به شناسایی و دستگیری سارق در مخفیگاهش شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر با بيان اينكه متهم پس از تشكيل پرونده تحويل مرجع قضائي شد، تصريح كرد: متهم به سرقت20 عددکندوی عسل به همراه زنبورکه برابر نظر کارشناسان ارزش کندوهای مسرقه 400 میلیون ریال می باشد، اعتراف کرد.

سرهنگ عنایتی در پایان به زنبور داران توصیه كرد: کندوی زنبوران خود را در محلی امن قرار داده و بدون نگهبان رها نكنند و با مراقبت شبانه روزی كاري كنند تا مجرمان نتوانند به نيت شوم خود برسند.

*کشف انبار روغن و شکر احتکاری در محمودآباد 

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از کشف 25 تن شکر و 4 هزار و 735 کیلوگرم روغن احتکاری در بخش سرخرود آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمود حسین زاده” در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی در انباری در فروشگاه اقدام به احتکار روغن و شکر کرده است، موضوع بصورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی بخش سرخرود قرار گرفت.

وی افزود: مأموران در ادامه با هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی صورت گرفته، 2525 تن شکر و 4 هزار و 735 کیلوگرم روغن خوراکی احتکاری به دلیل عدم ثبت در سامانه جامع انبارها و عدم اعلام موجودی توقیف و متهم نیز به مرجع قضائی شهرستان معرفی شد.

فرمانده انتظامی محمودآباد ارزش اموال مکشوفه احتکار شده را به زعم نظرکارشناسان، 5 میلیارد و 500 میلیون ریال دانست.

سرهنگ حسین زاده در پایان از شهروندان خواست، در صورت اطلاع از هر گونه فعاليت هاي غيرقانوني، موضوع را در اسرع وقت از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

*کشف یک تن آرد قاچاق در جویبار 

فرمانده انتظامي شهرستان جویبار از توقیف یک دستگاه وانت پیکان و کشف 1000 کیلو آرد قاچاق خبر داد.

سرهنگ “غلامرضا جعفری” در تشریح این خبر، اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی درحین گشت زنی به یک دستگاه وانت پیکان مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی ازخودروی متوقف شده، تعداد 25کیسه آرد 40 کیلویی به مقدار 1000کیلو آرد قاچاق کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان جویبار ادامه داد: برابر اعلام کارشناسان ارزش ریالی آرد های مکشوفه 150میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ جعفری در پایان با اشاره به اینکه در این رابطه یک دستگاه خودرو توقیف و یک متهم دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، خاطر نشان کرد: هموطنان در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا و ارز، موضوع را از طريق فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

*کشف 10فقره سرقت سیم برق و کابل مخابراتی در نکا 

فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری یک سارق و کشف 10 فقره سرقت سيم برق و كابل مخابراتی در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “قاسم عزیزی” در بیان این خبر گفت: در پی  وقوع چند فقره سرقت سیم برق و کابل مخابراتی ، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا ماموران کلانتری11 این شهرستان، یک سارق سابقه دار را شناسایی و با هماهنگی قضائی در یک اقدام غافلگیرانه وی را به همراه 4 کیلو سیم برق وکابل مخابراتی دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا، خاطرنشان کرد: متهم در بازجویی های فنی پلیس تاکنون به 10 فقره سرقت سیم و کابل برق اعتراف کرد که پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفي شد.

سرهنگ عزیزی در خاتمه به نقش مشارکت شهروندان در برقراری امنیت اشاره کرد و بیان داشت: شهروندان ضمن توجه به هشدارهای انتظامی در صورت برخورد با هرگونه مورد مشكوك، موضوع را بلافاصله با شماره تماس110 به پليس اطلاع دهند.