مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان خبر داد :

۷۰ میلیارد تومان خیرات در بخش اطعام حسینی صورت گیرد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران با خبر اینکه در ایام محرم ۶۶۹ آشپزخانه ویژه مراکز نیکوکاری داریم که به افراد نیازمند تحت پوشش و مردم اطعام دهی خواهند کرد، اعلام کرد : پیش بینی می شود ۷۰ میلیارد تومان خیرات  در بخش اطعام حسینی صورت گیرد.

به گزارش حرف آنلاین ؛ میثم معافی امروز در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه سه سرفصل دارای اولویت در کمیته امداد امام خمینی مازندران است، اظهار کرد: مسکن با اولویت مسکن روستایی و محرومان، اشتغال و ازدواج و خانواده دارای اولویت است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه مسکن قرار است با مشارکت دولتمردان، آن دسته از افراد زیر پوشش که فاقد مسکن اما دارای زمین هستند را به اتمام برسانیم، افزود: با صدور پروانه، اعطای وام از طریق بنیاد مسکن، کمک خیرین و بسیج سازندگی بتوانیم مسکن این عده را تا پایان سال به سرانجام برسانیم.

وی با بیان اینکه در مجموع یک‌هزار و ۵۳۷  واحد در دستور کار قرار دارد؛ از افتتاح ۱۶۰واحد تا شهریور ماه خبر داد و گفت: مابقی واحدها نیز قرار است با همکاری و مشارکت بسیج سازندگی، خیرین و مردم احداث شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران به حوزه اشتغال پرداخت و یادآور شد: امسال  یک‌هزار و ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی و ۴۵۰ میلیارد تومان با استفاده از سرفصل هایی که در اختیار استاندار قرار دارد با اولویت ۲۰ درصد افزایش در مناطق محروم با حدود ۲۰ هزار فرصت شغلی پرداخت می‌شود.

معافی خاطرنشان کرد: علاوه بر تسهیلات ذکر شده، یک سری وام‌های کارفرمایی نیز از طریق کارخانجات و شرکتهایی که از مددجویان استفاده کنند پرداخت می شود.

وی در ادامه متذکر شد: در جشن عید غدیر اعلام شد هر مددجویی که ازدواج کند با ارسال کارت عروسی خود می تواند از طریق کمیته امداد جهیزیه دریافت کند.

این مسئول از افزایش صد درصدی پویش‌ها در اعیاد غدیر و قربان خبر داد و گفت: در اطعام علوی امسال ۱۷۰ هزار پرس غذای گرم توزیع شد در حالیکه این رقم در سال گذشته ۷۰هزار پرس بود.

معافی به افزایش صد درصدی نذر قربانی در عید قربان اشاره کرد و افزود: امسال ۴۰ میلیارد تومان ارزش ریالی نذر قربانی بود در حالیکه سال گذشته ۱۷ میلیارد تومان به ثبت رسید.

وی خاطرنشان کرد: در ایام محرم ۶۶۹ آشپزخانه ویژه مراکز نیکوکاری داریم که به افراد نیازمند تحت پوشش و مردم اطعام دهی خواهند کرد و پیش بینی می شود ۷۰ میلیارد تومان خیرات  در بخش اطعام حسینی صورت گیرد.

وی از افزایش تعداد شورای زکات روستایی از یک‌هزار و ۱۰۰ شورا به ۲ هزار و ۲۰۰ شورای زکات روستایی خبر داد و یادآور شد: این شورا متشکل از دهیار، فرمانده پایگاه، معتمد کشاورز و دامدار است.