مدیرکل آموزش و پرورش استان در مصلی نماز جمعه ساری:

کارِ معلم، کارِ انبیای الهی است

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر اینکه کارِ معلم، کارِ انبیای الهی است ؛ گفت : معلم امانت‌داری است که انسان امانت اوست و معلمان عزیز می‌دانند چه نقش مهم و چه تکلیف سنگینی دارند.

به گزارش حرف آنلاین؛ “حسین کمالی” مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: اهمیت آموزش و پرورش در ساخت کشور بر کسی پوشیده و پنهان نیست همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود بر این موضوع تصریح کردند.

کمالی ادامه داد: کشوری که با هویت ملی خود بیگانه شود، از بین می‌رود و آموزش و پرورش دستگاه هویت‌ساز ، مولد و سرمایه‌ساز است که به همه ملت تعلق دارد و برای ما جای افتخار دارد در یک کشور و نظام اسلامی در چنین جایگاهی خدمت می‌کنیم.

وی  به جایگاه معلم اشاره کرد و افزود : “معلم امانت‌داری است که انسان امانت اوست” و بر این اساس باید گفت کار معلم، کار انبیای الهی است و معلمان عزیز می‌دانند چه نقش مهم و چه تکلیف سنگینی دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران تصریح کرد : امروز مدرسه سنگر اصلی مبارزه است و برابر سند تحول بنیادین کانون تربیت است و لازم است هم برای دانش‌آموزان و هم برای معلمان، جذابیّت داشته باشد.

او یادآور شد : خوشبختانه ارتباط بین خانواده‌ها و مدرسه، ارتباط خوبی است و تلاش داریم این ارتباط تقویت شود و با حمایت‌های دولت سیزدهم، گفتمان انقلاب و نهضت نصیب برابر آموزشی در دستگاه تعلیم و تربیت به گفتمان و رویکرد غالب تبدیل شد و در  نتیجه همین توجهات بود که آموزش و پرورش مازندران در حوزه‌های مختلف دستاوردهای بزرگی به دست آورد.

کمالی خاطرنشان کرد : کار گسترده در آموزش و پرورش مستلزم مشارکت همه دستگاه‌ها است و این موضوع هم ، تاکید و توصیه رهبر معظم انقلاب است چون دستگاه تعلیم و تربیت در نظام اسلامی یک دستگاه و نهاد حاکمیتی است‌.