چوب و کاغذ مازندران ۷۰ درصد کاغذ کتب درسی را تامین کرد

مدیرعامل شرکت چوب و کاغذ مازندران گفت که این شرکت ۷۰درصد کاغذ مورد نیاز کتب درسی آموزش و پرورش را امسال تامین کرد.

به گزارش حرف آنلاین ، امید نیک‌نژاد در نشست خبری با بیان اینکه دو برنامه اساسی در ابتدای شروع فعالیت در این شرکت را اعلام کردم، اظهار داشت: بازگشت به تولید کاغذ چاپ و تحریر و تولید ۴۰ هزار تن در سال ۱۴۰۱ دو برنامه اساسی در شروع کار بود که با همکاری کامل مجموعه شرکت موفق به اجرایی شدن آن شدیم

وی درباره میزان تولیدات شرکت نیز گفت: برای ۱۴۰۲ تولید ۵۰ هزار تن انواع کاغذ را با اولویت کاغذ آموزش و پرورش را در دستور کار قرار دادیم که برای اولین بار پس از انقلاب ۷۰ درصد کتاب دانش آموزان با کاغذ ایرانی تولید شد. امسال  تاکنون ۴۸۵۰۰ تن انواع کاغذ با دو محدودیت برق و بخشنامه منع تحویل چوب در روزهای تعطیل تولید شد. ۷۰ روز در سال روز تعطیل داریم که مانع تولید شد اما از برنامه عقب نیستیم.

نیک نژاد با بیان اينکه سه ماه از سال را با نصف سهمیه برق تولید انجام شد، تصریح کرد: ظرفیت اصلی تولید سالانه ۸۵هزار تن است که فقط یک سوم نیاز کاغذ چاپ و تحریر کشور است که امیدواریم به این عدد برسیم. عقد قرارداد با آموزش و پرورش یک اقدام بزرگ بود، امسال ۳۵هزار تن کاغذ مورد نیاز تامین شد و ۱۰۰ درصد تامین آموزش و پرورش برای سال تحصیلی بعد برنامه ریزی شده است.

به گفته وی، برای اولین‌بار در طول تاسیس کارخانه، به عنوان واحد تولیدی سلولزی کشور انتخاب شد و برای اولین بار واحد نمونه سلامت محور انتخاب شد.

مدير عامل شرکت چوب و کاغذ مازندران درباره دیگر اقدامات شرکت نیز گفت: ایجاد شهرک صنعتی در جنوب ساری خواسته طولانی مدت مردم بود که مجوز شهرک صنعتی غیردولتی با اولویت صنایع سلولزی در زمین ۱۵هکتاری جنب کارخانه مجوز دریافت شد با ظرفیت ۵۰ واحد تولیدی. به وزارت صنعت پیشنهاد دادیم که صنایعی مرتبط با نوشت افزار در این شهرک صنعتی مستقر شوند که نیاز اساسی کشور نیز است.

وی ادامه داد: با همکاری گاج مارکت در درگاه اینترنتی دفترچه نوشت افزار را با یک سوم قیمت مورد نیاز دانش آموزان در حال عرضه است.

نیک نژاد به حواشی ایجاد شده درباره تغییر مدیریت و واگذاری شرکت نیز گفت: چوب و کاغذ مازندران از آذر ماه به عنوان سهامی عام با نماد چکاب در تالار دوم عرضه سهام خواهد داشت و تا هفته آینده نیز برخی از تولیدات در بورس کالا عرضه خواهد شد. در این شرکت سالها مشکلاتی نظیر زیان‌دهی، پرداخت نامنظم حقوقی و مشکلات کارگری داشت اما در این ۲۲ ماه یک روز حقوق معوقه نداشتیم. هیچگونه تعطیلی و تعدیل نیرو نیز نداشتیم‌. سال گذشته ۶۰ نیروی متخصص با آزمون جذب شدند و امسال نیز ۶۵ نیروی متخصص جدید جذب خواهند شد.بدهی ۸۶میلیاردی مالیات تا ۱۴۰۱ پرداخت شد که کمک به اقتصاد استان است.

به گفته وی، حفاظت و صیانت از جنگل‌های شمال یک مسولیت اجتماعی شرکت است که با وجود تعطیلی برداشت چوب، همچنان بخشی از جنگل را با حدود ۳۰۰ نیروی حفاظتی در حال مراقبت هستیم.

نیک نژاد افزود: چوب و کاغذ صنعت مادر در استان مازندران است و در فرهنگ و ادب کشور نیز نقش بسزایی دارد، مهم این هست که این راهی که در پیش گرفتیم، موفق شدیم مزیت اصلی شرکت را به آن برگردانیم.