از ضرب العجل خروج تا مقاومت برای ماندن؛

چالش معدنی در سازمان صمت!

خارج کردن تشکل خصوصی نظام مهندسی معدن از ساختمان دولتی صمت مازندران به مرحله اجرا نرسیده خبرساز و باعث ایجاد یک چالش معدنی برای سازمان صمت شد.

چالش معدنی در سازمان صمت! این خبر مبنی بر خروج نظام مهندسی معدن از ساختمان اداری سازمان صمت در مرکز مازندران با این مضمون که این تشکل به‌عنوان بخش خصوصی و دارای درآمد مدت‌ها از فضای دولتی صمت مازندران استفاده می‌کرد و مقرر است اداره صمت ساری از این فضا استفاده کند، است.

تبادل نظر قبل از صدور دستور ضرورت داشت

رییس خانه صنعت و معدن مازندران در این باره در گفت‌وگو با حرف مازندران با بیان اینکه این خبر به‌تازگی به‌دستم رسید، گفت: ما به‌عنوان بخش خصوصی مشتاق هستیم که هم فاصله قانونی خودمان را از دولتی‌ها رعایت کرده و هم اگر بتوانیم امتیازاتی را به آن‌ها واگذار کنیم تا گرهای از مشکلات اقتصادی باز شود.

مجتبی رضوی با اشاره به اینکه سال‌هاست که ساختمان سازمان نظام مهندسی معدن در اداره صمت استان مستقر بوده و مشغول ارائه خدمات است، تاکید کرد: خوب بود قبل این تصمیم بحث و تبادل نظری می‌شد و طرفین با هم به یک نقطه مشترکی می‌رسیدند، اینکه خبر دستور ضرب‌العجلی دست به دست شود زیبنده نیست.

وی عنوان کرد: ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا ماجرا که ختم بخیر شود اینگونه اختلاف نظرها فقط به اقتصاد استان ضرر می‌زند، خوب است این موضوع در فضایی آرام‌تر با ضابطه خاص خود و کمترین تلفات پیگیری شود.

خیلی ساده میشد این مشکل را حل کرد!

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن مازندران نیز درباره این موضوع در گفت‌وگو با حرف مازندران، خاطرنشان کرد: ماجرا این است که سازمان صمت به‌طور قانونی باید از ما حمایت کند ما بیش از یک دهه در آن ساختمان مستقر هستیم، بدون هیچ پیش زمینه‌ای به یک‌باره دستور تخلیه صادر کردند.

مرتضوی با بیان اینکه در همه استان‌ها این سازمان در ساختمان اداره صمت قرار دارد، گفت: طبق این دستور ما باید شانزدهم خرداد ماه ساختمان را تخلیه کنیم، سوال اینجاست که چگونه و چه پاسخی به ۱۵۰۰ اعضای سازمان میتوان داد.

وی از ارائه درخواست برای دیدار با رئیس سازمان صمت مازندران و همچنین ارائه درخواست با ارسال نامه برای برگزاری یک نشست خبر داد و گفت: تاکنون موفق نشدم به آقای فانی صحبت کنم.

مرتضوی با بیان اینکه این سازمان یک NJO است که خدمات عام المنفعه ارائه میدهد، عنوان کرد: گفته شده ما بخش خصوصی هستیم درصورتی که چنین نیست، سازمان نظام مهندسی معادن بازوی تخصصی وزارت صمت است.

رییس سازمان نظام مهندسی معدن مازندران یادآور شد: به‌جز این سازمان، سازمان زمین شناسی نیز در ساختمان اداره صمت مازندران مستقر است، خیلی ساده میشد این مشکل را حل کرد، سهم ما از این ساختمان تنها اشغال ۷۰ متر زیر بنا یعنی سه اتاق با حضور هفت پرسنل است، که با مدیریت و جابه‌جایی پرسنل می‌شود نیروهای اداره صمت ساری را به این ساختمان منتقل کرد.

وی اضافه کرد: مشکل ما اینجاست که چرا فرصت محدودی برایمان درنظر گرفته شد، میشد نشستی برگزار کرد و یک فرصت خوبی داد.

دستوری که خیلی سریع صادر شد

رییس انجمن معدن مازندران نیز در این خصوص در گفت‌وگو با حرف مازندران با اشاره به سابقه حضور ساختمان نظام مهندسی ساختمان در اداره صمت استان مازندران گفت: دستور مبنی بر تخلیه این ساختمان خیلی سریع صادر شد.

سرمستی تاکید کرد: سازمان نظام مهندسی معادن نقش مهمی در معرفی مهندسان معدن، ارائه طرح و نقشه، معرفی مسئول فنی تهیه نقشه‌های فنی، طرح‌ها و اکتشافات دارد، به‌نظر این سازمان نیاز به حمایت دارد.

موضوع اصلا عجیب نیست

رییس اداره صمت ساری نیز در گفت‌وگو با حرف مازندران با بیان اینکه اینکه یک مستاجر از ساختمانی به ساختمان دیگر برود نباید رسانه‌ای شود چرا که اصلا عجیب نیست، اظهار کرد: البته نظری در این باره ندارم، در مورد مسائل مالی و درآمد هم صحبت نمی‌کنم.هادی نژاد با اشاره به این چالش معدنی سازمان صمت ، خاطرنشان کرد: بنده از جزییات انتقال به آن ساختمان بی خبر هستم، فقط میدانم ساختمان یک تشکل خصوصی قرار است از ساختمان دولتی جدا شود.

گفتنی است؛ در باره این موضوع همانطور که بیان شد نظرات مختلف است، اصل ماجرا واضح است اما علت در دست بررسی است و باید دید که چه اتفاقی می‌افتد.