پنج هزارهکتار از مرازع شالیزاری مازندران در انتظار خشکسالی

حرف آنلاین: مدیر زارعت جهاد کشاورزی مازندران گفت: با وجود رخ دادن سیل اخیر در شرق استان بیش از پنج هزار هکتار از اراضی شالیزاری شرق مازندران در معرض خطر خشکسالی وکمبود آب قرار دارند. حسن عنایتی اظهار داشت: با بهره برداری از این طرح در حال حاضر 30 هکتار از مزارع شالیزاری این شهرستان […]

حرف آنلاین: مدیر زارعت جهاد کشاورزی مازندران گفت: با وجود رخ دادن سیل اخیر در شرق استان بیش از پنج هزار هکتار از اراضی شالیزاری شرق مازندران در معرض خطر خشکسالی وکمبود آب قرار دارند.

حسن عنایتی اظهار داشت: با بهره برداری از این طرح در حال حاضر 30 هکتار از مزارع شالیزاری این شهرستان به صورت مکانیزه نشا می شوند و همچنین با توجه به افزایش سطح این مزارع ظرفیت تولید هم قابل افزایش خواهد بود.

وی با اشاره به کشت مکانیزه برنج در روستاها افزود: این رویداد سبب کاهش هزینه های تولید ،انجام به موقع عملیات کشاورزی ،کاهش سختی کار ،ارتقای بهره وری کشاورزی و صرفه جویی اقتصادی برای کشاورزان می شود.

عنایتی اضافه کرد: طبق شعار امسال جهاد کشاورزی با عنوان کشاورزی ، بستر سلامت و امنیت غذایی کشت مکانیزه برنج در واقع حرکت به سوی توسعه کشاورزی و افزایش راندمان محصولات را به همراه دارد .

مدیر زراعت جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به کشت مکانیزه برنج در مازندران گفت: تاکنون بیش از 45 هزار و 938  هکتار به صورت مکانیزه و 167 هزار و 728  هکتار دیگر به صورت سنتی توسط کارگران نشا شدند.

وی اذعان داشت: در سیل اخیر مازندران بیش از 15 درصد از مزارع شرق مازندران حدود سه هزار هکتار دچار خسارت شدند که از این میان یکهزار و 560  هکتار مربوط به شهرستان نکا بود و چیزی حدود 2 میلیارد و70 میلیون تومان خسارت دید.

این مقام مسئول اظهار کرد: در صورت تزریق اعتبار جاده های بین مزارع و اراضی خسارت دیده ترمیم خواهد شد.

عنایتی اضافه کرد: خوشبختانه بخشی از اراضی شالیزاری تخریب شده با کمک جهادکشاورزی ، مردم و نیروهای امدادی به وضعیت عادی خود برگشتند.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی مازندران متذکر شد: با وجود جاری شدن سیلاب در مناطق شرقی مازندران همچنان بیش از پنج هزار هکتار از اراضی شالیزاری در معرض خشکسالی و درحسرت آب به سر می برند./مهر