مدیرکل پزشکی قانونی مازندران خبر داد؛

ثبت پرونده نزاع ۲۲۹۶ زن و ۴۲۶۳ مرد در پزشکی قانونی مازندران در ۴ماهه نخست ۱۴۰۱

حرف آنلاین: مدير كل پزشكی قانونی مازندران از طبق معاینات انجام شده نزاع ، ثبت پرونده نزاع ۲۲۹۶ زن و ۴۲۶۳ مرد در پزشکی قانونی مازندران خبر داد و پایین بودن آستانه تحمل مردم را علت اصلی وقوع نزاع و درگیری دانست.

علی عباسی طی گفت‌وگویی اظهار کرد: طبق معاینات انجام شده نزاع ، طی چهار ماه سال جاری در استان ۶ هزار و ۵۵۹ نفر شامل ۴ هزار و ۲۶۳نفر مرد و ما بقی زن است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد کاهش داشت.

وی افزود: بيشترين نزاع به ترتيب مربوط به شهرهای ساری و میاندرود با عدد ۹۶۹، بابل با عدد ۸۲۵ و نوشهر ، چالوس با عدد ۷۳۲ نفر و كمترين نزاع در شهرستان فریدونکنار با عدد ۹۶ نفر ثبت شده است.

عباسی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار ارجاعی از مراکز استان، در خرداد ماه با هزار ۷۷۸ ،فروردین ماه با هزار و ۷۱۱ و تیر ماه با هزار ۶۹۲ به ترتیب بیشترین و اردیبهشت ماه با هزار و ۵۱۷ کمترین مورد نزاع گزارش شده است.علی عباسی + پزشکی قانونی

نزاع و درگيری بيشترين دليل مراجعه افراد به مراكز پزشكی قانونی 

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با بیان اینکه اينكه نزاع و درگيری بيشترين دليل مراجعه افراد به مراكز پزشكی قانونی است، گفت :بخش قابل توجهی از افراد به دنبال وقوع نزاع و درگيری از طرف مراجع قضایی و انتظامی به مراكز پزشكی قانونی ارجاع می‌شود كه بر اساس نوع و ميزان آسيب‌ديدگی با توجه به قانون مجازات اسلامی برای آنان گواهی صادر می‌شود.

این مسئول عنوان کرد: پایین بودن یطح تحمل جامعه از دلايل بالا بودن آمار نزاع است که در این راستا ميتوان با آموزش مهارت‌های زندگی به خصوص در سنين پايين ميزان تحمل افراد را در شرايط استرس بالا برد تا افراد به جای درگيری فيزيكی، با بحث و تفاهم مشكلات را حل و فصل كنند.