نماینده سهام‌دار شرکت پتروشیمی مازندران: حامی محیط‌زیست هستیم

نماینده شرکت پتروشیمی امیرآباد مازندران گفت که این شرکت حامی محیط زیست است.

به گزارش حرف آنلاین، قاسم خلیلی نماینده سهام دار در نشست خبری محل اجرای پروژه با بیان اینکه پتروشیمی میانکاله نیست، گفت: این مجتمع پتروشیمی امیرآباد مازندران  نامگذاری شده است و به میانکاله مربوط نیست.

وی با اشاره به اینکه، محل اجرای میانکاله با محیط حفاظت شده چهار و نیم کیلومتر فاصله دارد، تصریح کرد: تصاویر حیوانات و پرندگان برای این منطقه نیست زیرا اینجا مناطق زراعی روستای حسین اباد بهشهر است.

خلیلی با تاکید براینکه ما حامی محیط زیست هستیم، افزود: پتروشیمی مازندران دغدغه زیست محیطی دارد که مشاور زیست محیطی دارد‌.

به گفته وی، رسانه ها بداخلاقی نکنند و مارا مخالف محیط زیست نکنند. البته بکارگیری نیروهای غیربومی صحت ندارد و کارکنان از همین منطقه هستند.

نماینده سهامدار پتروشیمی امیرآباد مازندران تصریح کرد: سرمایه گذار بدهکار بانکی نیست و وام تسویه شده است، این وام برای سال ۹۲ است ، چون وام بصورت ارزی بوده ، بخاطر نوسانات ارزی، منجر عدم تسویه ارزی شده که برای بانک توسعه صادرات است. اختلافی بین ما و بانک در دستگاه قضا مطرح است.

خلیلی نماینده سهامدار پتروشیمی مازندران در این نشست خبری، پاسخ شفافی که آیا مجوز زیست محیطی دارند یا خیر، ارائه نکرد اما صرفا به داشتن مستندات محیط‌زیست اکتفا کرد. وی گفت که مجوز زیست‌محیطی با سربرگ و امضا داریم اما از هولوگرام خبر ندارم. مسولیت داشتن مجوز را هم برعهده می‌گیرم.

محمد رمضانی مدیرعامل شرکت پتروشیمی امیرآباد مازندران نیز با بیان اینکه این ساخت و بهره برداری در دو مرحله انجام می شود، گفت: در مرحله ساخت که پنج سال طول می کشد، از ۱۲۰۰‌نفر تا ۵۰۰۰ نفر اشتغال‌زایی خواهد داشت، در مرحله بهره‌برداری نیز با سه شیفت کار ، بالغ بر ۷ هزار نفر اشتغال مستقیم و غیر مستقیم خواهد داشت.

مشاور محیط‌زیست پتروشیمی مازندران در پاسخ به جزئیات دقیق اشتغال زایی گفت که براساس طرح زیست‌محیطی این شرکت ۳۶۰نفر نیروی رسمی خواهد داشت. براساس طرح، ۱۷۰۰نفر هم بصورت شرکت‌های پیمانکاری مشغول بکار می‌شوند.