مازندران استان مرجع در واردات و ذخیره سازی روغن خام

با توجه به شرایط جغرافیایی استان و قرار گرفتن در کریدور شمال_جنوب و ظرفیت و توسعه زیرساخت های ترانزیتی و بندری و توسعه مراودات با کشورهای آسیای میانه و روسیه، مازندران می تواند به عنوان استان مرجع در واردات و ذخیره سازی روغن خام کشور باشد. به گزارش حرف آنلاین، استاندار مازندران در نشست با […]

NewsImage38654897image_2018_7_30-11_36_2_96_x1R

با توجه به شرایط جغرافیایی استان و قرار گرفتن در کریدور شمال_جنوب و ظرفیت و توسعه زیرساخت های ترانزیتی و بندری و توسعه مراودات با کشورهای آسیای میانه و روسیه، مازندران می تواند به عنوان استان مرجع در واردات و ذخیره سازی روغن خام کشور باشد.

به گزارش حرف آنلاین، استاندار مازندران در نشست با مهندس سیف معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران و با حضور دکتر جعفری مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 با بیان این مطلب اظهار داشت: مازندران استفاده از پتانسیل بنادر خود و به خصوص بندر امیرآباد به عنوان بندر نسل سوم کشور و ظرفیت سازی اقتصادی از این موقعیت ممتاز در توسعه مراودات با کشورهای همجوار با دریای خزر می تواند موتور محرک اقتصاد منطقه باشد.

مهندس اسلامی با اشاره به نقش شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران در تهیه و تامین اقلام اساسی کشور اظهار داشت: استان مازندران می تواند 75درصد از ارقام وارداتی مورد نیاز شرکت مادر را تامین نماید.

وی در ادامه ضمن قدردانی از سیف در خصوص اقدامات موثر در خرید و ذخیره سازی محصولات کشاورزی عنوان کرد: اقدامات شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 در اواخر سال گذشته و اوایل سال جاری در خصوص خرید توافقی برنج در راستای حمایت از کشاورزان و جلب رضایت آنها و همچنین خروج از رکود بازار و رونق آن شایسته تقدیر می باشد.

استاندار مازندران همچنین به روند مطلوب خرید تضمینی گندم و دانه روغنی کلزا اشاره کرد و گفت: با توجه به عملکرد مناسب و حمایتی خرید تضمینی امیدوارم با پرداخت مابقی مطالبات کشاورزان استان شیرینی این موفقیت دو چندان شود.

اسلامی در ادامه به کشت فرا سرزمینی و موقعیت ممتاز مازندران با کشورهای هدف اشاره کرد و گفت: مازندران با توجه به همسایگی با کشورهای مهم تولیدکننده گندم در بالادست، این آمادگی و ظرفیت را دارد تا با محوریت شرکت غله و همراهی بخش های خصوصی و تعاونی در راستای ارتقای امنیت غذایی و حفظ منابع پایه تولید نسبت به کشت فرا سرزمینی در کشورهای هدف از جمله قزاقستان اقدام نماید.