معاون امور اقتصادی استانداری مازندران مطرح کرد؛

لزوم وجود پیوست محیط‌زیستی در همه طرح‌های اجرایی

حرف آنلاین: معاون امور اقتصادی مازندران با بیان اینکه ما با تنوع در همه حوزه‌ها و ظرفیت ها در استان مواجه هستیم، گفت: این تنوع در حوزه محیط زیست مطلوب‌تر از جاهای دیگر است و در تمامی مصادیق محیط زیستی در کشور منحصر به فرد است. حسن خیریانپور در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل اداره […]

حرف آنلاین: معاون امور اقتصادی مازندران با بیان اینکه ما با تنوع در همه حوزه‌ها و ظرفیت ها در استان مواجه هستیم، گفت: این تنوع در حوزه محیط زیست مطلوب‌تر از جاهای دیگر است و در تمامی مصادیق محیط زیستی در کشور منحصر به فرد است.

حسن خیریانپور در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست مازندران، افزود: تعمق در ظرفیت‌ها و توانمندی‌های حوزه زیست محیطی این نکته را مشخص می‌کند که در اصل ۵۹ قانون که به حق بر محیط زیست تاکید شد و این یک اصل مهم است که به صراحت در آن بر رعایت مسائل محیط زیستی برای رشد زندگی اجتماعی بر محیط زیست سالم به‌عنوان یک وظیفه همگانی تاکید شد.

وی به وجود ۴۰۰ کیلومتر سواحل دریای خزر، ۱۰۰ هزار هکتار جنگل‌های هیرکانی، ۱۲۰ رودخانه و انهار و ۸۷۰ آب‌بندان و تالاب و ثبت جهانی کنوانسیون بین‌المللی تالاب‌ها در رامسر اشاره کرد و گفت؛ مازندران در تنوع حیاط وحش چه پرندگان و چه آبزیان زیستگاه‌های حیات وحش منحصر به فرد است.

معاون امور اقتصادی استانداری مازندران اضافه کرد: بالغ بر ۵۰۰ هزار هکتار بهترین مراتع کشور در استان مازندران قرار دارد ۵۰۰ هزار هکتار حاصل‌خیزترین اراضی کشاورزی را در استان داریم، اقتصاد دریامحور، گردشگری کشاورزی، دریایی، طبیعتگردی برای استان مهم است، اگر بر تولید در شعار سال تاکید است قطعا مازندران هم بی‌نیاز از تولید نیست و در تولید ۱۴ محصول رتبه اول در کشور را دارد.

این مسئول یادآور شد: مازندران سالانه ۷ونیم میلیون تن از بهترین محصولات را تولید می‌کند در حوزه معادن بهترین و منحصر به‌فردترین معدن را داریم، ظرفیت نیروی انسانی بالنده توانمند، سه بندر فعال اتصال به راه آهن کشور، سه فرودگاه فعال در حوزه دیپلماسی اقتصادی و هم فعالیت‌های معدنی، کشاورزی، گردشگری داریم که با رعایت بحث دانش‌بنیان بودن استفاده از فناوری‌های نوین در سرلوحه برنامه‌های مدیریت عالی استان قرار دارد‌.

وی با بیان اینکه استاندار در اولین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه تاکید بر پیوست محیط زیستی همه برنامه‌ها داشت، گفت: همه طرح‌ها قطعا باید پیوست اقتصادی داشته باشند، انتظار داریم تشکل‌های زیست محیطی و مردم نهاد به استناد اصل ۵۹ قانون اساسی با رعایت مسائل محیط زیستی و نظرات صاحب‌نظرانه مجموعه محیط زیست باید انجام شود.