بازار فروش و تجارت پرندگان وحشی در فریدونکنار همچنان تعطیل است

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: بازار غیرقانونی فروش و تجارت پرندگان وحشی در فریدونکنار همچنان تعطیل است و دایر نشده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: بازار غیرقانونی فروش و تجارت پرندگان وحشی در فریدونکنار همچنان تعطیل است و دایر نشده است.

عطاالله کاویان با اشاره به اینکه سازمان حفاظت محیط زیست و به تبع آن مجموعه اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با احترام به حقوق ذینفعان تالاب و مجموعه دامگاهداران، بر حفاظت مشارکتی تالاب و بهره برداری معقول از منابع زیستی با اعمال روش های سنتی و پذیرفته شده “دوما” در منطقه همواره تاکید نموده و از توسعه و ترویج فعالیت های گردشگری و پرنده نگری برای بقای منطقه حمایت می کند.

وی با تاکید بر اینکه پس از سالها دغدغه و نگرانی دوستداران محیط زیست و مطالبات به حق افکار عمومی و در اجرای مواد قانونی ( ماده 10-۱۲ قانون شکار و صید و 8 ایین نامه اجرایی همین قانون،ماده 8 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و ماده 680 قانون مجازات اسلامی) با پیگیری های مستمر از سوی محیط زیست استان و همراهی مسئولین و معتمدین شهرستان فریدونکنار و دستگاه قضایی،ضمن تمکین و احترام بازاریان مورد نظر و سماکان به اجرای قانون و در راستای مراقبت از حقوق عامه بازار غیرقانونی عرضه، فروش و تجارت پرندگان وحشی در فریدونکنار امسال هم دایر نشد.

وی با اشاره به اینکه امسال بازار غیرقانونی فروش پرندگان مهاجر در فریدونکنار برپا نشد، تاکید کرد: مامورین محیط زیست بصورت لحظه‌ای و مستمر در حال رصد بازار جمع شده هستند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با متخلفین برخورد قضایی خواهد شد.