ضرورت بصیرت بسیجی و جهادی در پسابرجام

حرف آنلاین: بی جهت نیست که امام راحل از همان روزهای اول پس از پیروزی انقلاب اسلامی به صراحت فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی­تواند بکند. بدون تردید آمریکا به وضوح از ابتدا کمر به دشمنی با ملت ایران بست و استراتژی­های مختلفی در راه دشمنی با این ملت نجیب و بزرگ را پی گرفت و […]

حرف آنلاین: بی جهت نیست که امام راحل از همان روزهای اول پس از پیروزی انقلاب اسلامی به صراحت فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی­تواند بکند. بدون تردید آمریکا به وضوح از ابتدا کمر به دشمنی با ملت ایران بست و استراتژی­های مختلفی در راه دشمنی با این ملت نجیب و بزرگ را پی گرفت و هیچ غلطی هم نتوانست بکند. از جمله آخرین استراتژی­های مقابله آمریکا با جمهوری اسلامی ایران، پروژه قدرت هوشمند موسوم به پروژه دلتا است. این پروژه در چهار مرحله طراحی شده است. مرحله اول، موسوم به اجبار است که در آن تلاش به معتبر سازی تهدید نظامی می­شود. بدین معنا که با مانورهای تبلیغاتی و ادراک سازی این موضوع که جنگ نزدیک است، اجبار نرم صورت بگیرد تا با خواسته­های آنان همراهی شود که البته در این مرحله موفق نبودند. مرحله دوم، مرحله اکراه است. در این مرحله تلاش در جهت منزوی­سازی بین المللی ایران، محدودسازی منطقه­ای و در نهایت تحریم علمی و اقتصادی صورت می­گیرد. در مرحله سوم به استخدام می­پردازند. به عبارت دیگر با بکارگیری تمام توان دیپلماسی آمریکایی و کشورهای هماهنگ با آنها، حوزه نفوذ خود را تا در ارکان حکومت دنبال می­کنند. مرحله چهارم که مرحله نهایی است موسوم به     مجذوب­سازی می­باشد که به دنبال براندازی نرم خواهند بود. در این مرحله طی فاز اول در علایق و سلیقه­های مردم تغییر ایجاد می­کنند که نمود آن در تغییر سبک زندگی، پوشاک و ارتباطات است. در فاز دوم به دنبال جابجایی و تحریک عواطف و احساسات می­گردند تا تعیین نمایند مردم با چه موضوعاتی تحریک شوند، کجا بی­تفاوت بمانند، کجا احساس آرامش کنند و کجا ناامنی را تجربه نمایند. در فاز سوم به دنبال تغییر در ادراک­ها، فاز چهارم تغییر باورها و در فاز پنجم به عنوان آخرین مرحله، به دنبال تغییر در اراده­ها هستند تا فرآیند براندازی شکل گیرد.

آمریکایی­ها در مرحله اجبار و پس از آن قبل از برجام در مرحله اکراه، نهایت تلاش خود را کردند تا ایران پای میز مذاکره امتیازهای استراتژیک بدهد و بپذیرد که هسته­ای نباشد، قدرت اول منطقه نباشد، قدرت نظامی محدودی داشته باشد، از مظلومین دنیا حمایت ننمایدو در تغییر نقشه منطقه­ای سهمی نداشته باشد! که با هوشمندی نظام و بصیرت و راهنمایی­های رهبر فرزانه موفق به نیل به این اهداف نشدند. بدین ترتیب پسابرجام رسما مرحله ورود ایشان به فاز استخدام است تا در ارکان جمهوری اسلامی ایران نفوذ کنند. البته مقدمات ورود به این مرحله از یک دهه قبل فراهم شده و نمودهای مشهود آن قابل ذکر و معرفی است. بدون شک امروز برای عبور با عزت و سلامت از این تحرک، بهره­گیری از نیروهای متخصص متعهد بسیجی با روحیه­ی جهادی است.

یکی از مهمترین ابعاد نفوذ در مرحله استخدام پروژه دلتا، بحث حوزه اقتصادی است. آمریکا در صدد است با قرار دادن نقطه ثقل اقتصادی کشور بر مبنای برجام ضمن ممانعت از تحقق ظرفیت­های بالقوه نهفته­ی در حوزه اقتصادی و صنعتی کشور، این­گونه تلقین و وانمود شود که راه حل خروج از بن بست­های اقتصادی برقراری ارتباط با آمریکا است!! در این بین از این بحران جهت دوقطبی­سازی میان نیروهای انقلابی کشور به عنوان یک فرمول ساختار شکنانه اقدام نمایند و علاوه بر تحقق هدف تنها کردن مواضع رهبری و ضربه زدن به اصالت نظام، نیروهای فریب خورده و جا مانده از راه امام و رهبری را به استخدام خود در آورند.

فراموش نکنیم که شاید بتوان به جرات ادعا نمود که بیش از 70 درصد سهم مشکلات حوزه اقتصادی کشور ناشی از زیرساخت­های ناسالم اقتصادی داخلی است و ربطی به تحریم و برجام ندارد چه برسد به ارتباط با آمریکا!! بلکه تحریم­های اقتصادی به خودی خود برای هر کشوری می­تواند زمینه مناسبی جهت شکوفایی اقتصاد داخلی و بهبود زیرساخت­های صنعتی، کشاورزی و اقتصادی آن مملکت باشد و سبب استحکام اقتدار ملی شود. برای یک نمونه­ی ساده می­توان به این موضوع اشاره کرد که واردات نا به جا و بی­موقع محصولات کشاورزی با بهانه­های مختلف تنظیم بازار!! آن هم دقیقا هنگامی که تولیدات داخلی به بار خواهد نشست و آماده ورود به بازار داخلی است و منجر به معدوم و مدفون شدن چند هزار تن محصول کشاورزان می­شود و زمین­های کشاورزی زنده را به ویلاهای صلب تبدیل می­کند یک تصمیم داخلی است یا تصمیمات دشمن خارجی؟ اگر تصمیم داخلی است که ضرورت ارتباط با آمریکا جهت شکوفایی اقتصادی چه جایگاهی دارد؟ ضمن آنکه آقایان باید مورد ارزیابی جدی تخصص و تعهد قرار گیرند. اگر تصمیمات هدایت شده خارجی است که زنگ خطری است حاکی از تفوذ دشمن در مرحله استخدام!!! که چنین فرضی متصور نیست که اگر باشد آنگاه حجت بر نیروهای بسیجی تمام است.

ای کاش آقایان کمی به فرمایشات مقام معظم رهبری دقت بیشتری می­فرمودند و در راستای راهبردهای گوشزد شده قدم بر می­داشتند!!! در دهه گذشته بیش از 80 درصد شعارهای سال که مورد تاکید رهبر معظم بوده شعارهای اقتصادی است و مابقی آن نیز غیرمستقیم به مسائل اقتصادی مربوط است. این دو نکته را به همراه دارد. اول ضرورت توجه به مسائل اقتصادی و معیشت مردم و زیرساخت­های اقتصادی و دوم آنکه عدم تحقق این اهداف از سوی مجریان محترم که سبب تکرار و تاکید موارد شده است. لذا کلام آخر آنکه بصیرت برای نیروهای متخصص متعهد بسیجی آن است که درباره نفوذ دشمن هوشیار باشند. اجرای برجام نباید امکان سلطه­طلبی دشمن را فراهم نماید و باید با روحیه جهادی، حرکت راهبردی جهت شکست نقشه­های دشمن و صیانت از دستاوردهای ملی کشور طراحی شود.

میرامید هادیانی