شهربانی بابلسر موزه می‌شود

حرف آنلاین: رئیس اداره میراث فرهنگی بابلسر، گفت: ساختمان میراثی شهربانی بابلسر پس از مرمت و بازسازی به عنوان موزه مورد بهره‌برداری و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

به گزارش حرف‌آنلاین، غلامرضا چشمه‌نور رئیس اداره میراث فرهنگی بابلسر با اشاره به اینکه وضعیت ساختمان میراثی شهربانی بابلسر در شرایط مطلوب برای تبدیل شدن به موزه است، اظهار کرد: این بنا در گذشته متعلق به بانکی در بابلسر بود و این بانک درخواست تبدیل ساختمان شهربانی را با تغییر کاربری به بانک را داشت و که طرح آن توسط سازمان میراث فرهنگی مورد تأیید قرار گرفت و تصمیم بر این بود که با نظارت این سازمان، ساختمان مرمت شود اما این پروژه به تعویق افتاد که پس از گذشت زمان به این شرایط افتاد.

چشمه‌نور افزود: این در حالی است که متأسفانه مالک ساختمان شهربانی این بنا را به حال خودش رها کرده تا در شرایط آب و هوایی و به مرور زمان تخریب گردد و با توجه به درخواست‌ها و مکاتبات شهرداری و میراث فرهنگی و حتی نماینده وقت، هیچ گونه مسئولیتی را برعهده نگرفته و از همکاری با مسئولان سرپیچی کرد و توجهی به مطالبات شهروندان نداشت.

وی درباره بازسازی این بنا، تصریح کرد: مدتی بود که این ساختمان بلاتکلیف مانده و در معرض باد و باران در حال تخریب بود که با همت مسئولان شهرستان و استان جلسه‌ای در این باره تشکیل و مقرر شد این ساختمان فعلاً به مدت ۱۰ سال در اختیار میراث فرهنگی قرار گیرد تا پس از مرمت و بازسازی به عنوان موزه بهره‌برداری شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی بابلسر، یادآور شد: ما منتظر ابلاغ این مصوبه هستیم تا با مکاتبات از طریق اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان و هم وزارتخانه از طریق استانی و ملی برای مرمت و بازسازی اعتبار و بودجه دریافت کرده و بعد از دریافت اعتبار با شرکتی که دارای گرید میراث فرهنگی است وارد مذاکره می‌شویم و پروژه بازسازی را شروع می‌کنیم و آن را در آینده نزدیک در اختیار مردم قرار خواهیم داد.

این مسئول یادآور شد: در این راستا شهرداری نیز در این زمینه بخشی از هزینه بازسازی از جمله نمای بیرونی و سقف ساختمان را برعهده خواهد گرفت.