سیلاب ناشی از باران پاییزی به ۴۰ واحد مسکونی روستاهای کهنه سرا و مزگاه نوشهر خسارت زد

فرماندار نوشهر گفت: با توجه به بارش‌های فراوان و عدم لایروبی رودخانه‌ها، ۴۰ واحد مسکونی روستاهای کهنه سرا و مزگاه بخش مرکزی این شهرستان بر اثر جاری شدن سیلاب بامداد دوشنبه خسارت دیدند.

رستم زرودی فرماندار نوشهر با اشاره به اینکه سیلاب موجب آبگرفتگی و خسارت به ۳۰ واحد مسکونی و خسارت به ۱۰ پمپ آب در روستای مزگاه نوشهر ، شد، اظهار داشت: علاوه بر آن ۱۰ واحد مسکونی در روستای کهنه سرای این شهرستان و همچنین به سه موتورخانه شوفاژ خانه‌های مسکونی خسارت وارد شد.

زرودی میزان بارندگی شب گذشته تا بامداد امروز را در نوشهر ۲۹ میلی‌لیتر اعلام کرد و افزود: بارش‌هایی که در این منطقه داشتیم نباید موجب سیلاب می‌شد اما به دلیل تصرف به حریم رودخانه‌ها در این ۲ روستا میزان انتقال آب از رودخانه کاهش یافته است و در نتیجه آب سیلاب مکانی برای خروج پیدا نکرد.

وی میانگین دبی آب رودخانه‌های خیررود، کورکورسر و گرده گل در بامداد امروز حدود ۱۲ مترمکعب بر ثانیه برشمرد و تصریح کرد: دبی آب رودخانه‌های نوشهر تا ۳۰ مترمکعب بر ثانیه نباید موجب سیلاب در منطقه می‌شد اما این اتفاق به دلیل مشکلاتی که در حریم روخانه‌ها بود رخ داد.

فرماندار نوشهر به پرتاب شدن ۲ خودرو در این سیلاب در روستای کهنه سرا و خیررود به رودخانه خبر داد و عنوان کرد: سیلاب اخیر در شهرستان نوشهر خسارت جانی نداشت و خودروهای گرفتار در سیلاب با تلاش نیروهای امدادی از  بیرون آورده شدند.

به گفته وی تمامی امکانات برای مواجه با بارش اخیر بکار گرفته شد و میزان خسارت نیز از سوی بنیاد مسکن شهرستان نوشهر در دست بررسی است.

پاییز با بارش‌هایی برای سال آینده، هر چند منابع آب و ذخیره آب زیر زمینی را افزایش داد اما موجب خسارت به برخی مناطق شد. بارش باران در سعید آب نشتارود با ۱۴۵میلی لیتر بارش بیشترین بارش دیر را داشت. نوشهر نیز با حدود ۹۲ میلی لیتر بارش، در مقایسه با سال گذشته بارش‌های مناسبی را داشته باشد. گر چه این میزان بارش موجب سیلابی شدن شده و به مناطقی که در مسیر رودخانه بودند خسارت‌هائی وارد کرد.